Ik heb al in eerder topic gezegd dat wij de twee meest asociale, onaangepaste, nerveuze katten van het noordelijk halfrond hadden (nu dus zuidelijk). Wij hebben ze ook meegenomen en ze hebben het nu heerlijk na hun zin. Was een verschrikkelijke toer (moesten ze tijdelijk onderbrengen bij iemand anders, en een heeft niet op de titer gereageerd, dus het hele circus weer van voren af aan, want we konden ze niet uit elkaar halen), maar na een weekje wraak waren ze weer de oude.
Als je ze wegdoet hebben ze ook stress. Nieuw huis en nog eens nieuw baasje. Ik zou zeggen, kijk diep in je hart, wees eerlijk en probeer onderscheid te maken tussen " het zou wel handiger zijn, zo zonder katten" en " mijn angsten zijn zo groot dat ik het niet aandurf omwille van de kat". In het laatste geval kun je me altijd mailen, het hele proces zit nog vers in mijn geheugen
. Ik vind het iig goed van je dat je ze niet uitelkaar wilt halen.
Uit eigen ervaring ben ik er trouwens achter gekomen dat veel dierenartsen kont afweten van het hele reisproces en zich meestal slimmer voordoen dan ze zijn. Altijd naar je eigen intuitie luisteren.
(en bij Aqis sydney zitten trouwens allemaal dierengekken, mijn katten hadden hun vaste verzorger, ik had haar directe nummer en kon haar altijd bellen. Heb nu zelfs nog email contact met haar. Er werd gevraagd wat mijn katten het liefst aten en of ze graag gegroomed werden en of er nog andere verwendingen waren, dus laat je niet gek maken.)