Ervaringen met solliciteren voor sponsor skilled visa?

MCannegieter

New Member
Hallo allemaal,

Sinds een aantal weken zijn mijn vriendin en ik aan het nadenken over Australie en rustig aan het lezen geslagen over wat er allemaal bij komt kijken om die kant op te vertrekken. Dan komt er veel over je heen, zeker ook hier op het forum met alle procedures en afkortingen die gebruikt worden :).

Onze situatie is als volgt: als we vertrekken willen we in ieder geval voor een paar jaar blijven maar ik sluit niet uit dat het permanent is. We zijn beide WO opgeleid (Civil Engineer en Urban Planner) met een een aantal jaar werkervaring. Als ik immi.gov.au volg lijkt het erop dat een skilled visa - 176 het meest voor de hand ligt...
Nu lees ik ook op het forum hier dat werkgevers in Australie niet staan te springen om als sponsor te fungeren voor een Skilled visa 176. Heeft iemand daar recente ervaring mee (mogelijk ook in ons werkveld)? En zijn er mensen die een 176 hebben gekregen en hoe zijn zij aan de baan gekomen (b.v. bruikbare website) en hoe verliep de sollicitatieprocedure?

Alvast bedankt.

Groeten,

Maarten
 
Volgens mij is hier sprake van enige verwarring. Een 176 visum is, volgens immi.gov.au, een visum gesponsored door familie of genomineerd door state/territory government. Er is hier geen sprake van een werkgever, dat is een ander type visum.

Afgezien daarvan, ik denk dat werkgevers liever geen permanent visum aanbieden aan iemand die ze nog niet kennen omdat ze zich voor 3 jaar zouden vastleggen. Ze gaan dan veel liever voor een tijdelijk visum. Maar uitzonderingen zijn er uiteraard altijd. Je zou het eens op een 457 kunnen proberen en dan na verloop van tijd voor permanent gaan.
 
@ slatsr: Mochten ze naar Tasmanië willen, dan moeten ze wel een strong interested employer hebben voor een 176 visum. :up:
 
OK, Tasmanie-deskundige ;) Dat zal dan wel de voorwaarde zijn voor Tasmanie om een state sponsorship te krijgen. Maar het eerste bericht spreekt over "werkgevers in Australie" en rept niet over Tasmanie noch state sponsorships.
 
Kijk eens naar het Subclass 857 visum, dat heb ik gedaan.

Ik heb nu al Permanent Residency en ik heb alles pas hier in Australie geregeld. Je vriend kan dit makelijk doen met zijn Civil Engineering Degree en kan jou dan op het visum mee nemen voor Permanent Residency.

857 traject is zeer makelijk en snel traject. Je moet alleen in een regionaal gebied werken, je functie wordt dan genomineerd en als dat approved wordt geven ze dus direct een PR. Ik ben een Project Manager met een Mechanical Engineering degree maar mijn Functie is genomineerd voor Civil Engineer Technician. Dit is de makelijkste weg voor een PR en mijn bedrijf heeft dit al vaker gedaan. Mijn bedrijf waar ik werk (Pacific Coast Engineering) heeft hier in Townsville Freeman immigration ingeschakeld en die hebben alles geregeld. Hij vertelde dat het 857 een lopen vuurtje is en 175-176 and 457visums are crap en hij zou dat nooit aanraden. Waarom een temp resident zijn of jaren in een process hangen als je meteen Permanent kan worden?

Let wel op, solliciteren gaat hier mondeling! Via de mail of internet zal het moeilijk worden. Rond rijden op industrie terreinen en lekker naar binnen lopen en vragen naar de Operation or Engineering Manager.

Heb je vragen, laat het me weten!
 
Back
Top