Wil geen verkeerde indruk geven, Aukje. Ik schreef al. Ik heb geen ervaring waar je wat aan hebt. Ik woon 49 jaar in Sydney en ben maar twee keer van mijn leven EVENTJES in Brisbane geweest. Zoals ik al schreef, ik ben alleen behoorlijk veel keer binnen de universiteit van Sydney geweest omdat de vergaderingen van de Dutch Syllabus Committees toevallig in het kantoor van Drs R. de Iongh, in het Indonesian Department gehouden werden. Mijn INDRUK is altijd geweest dat het interesant zou zijn om daar te kunnen studeren en gewoon te zijn. Er zat gewoon altijd leven' in.
Ik ben een aantal keer naar de University of New England geweest, in Armidale, in het noorden van Nieuw Zuid Wales, voor 'Residentials'. Dat was dan als de 'full-time' studenten op vakantie waren. Dat had een heel andere sfeer. Sydney uni in het midden van een drukke stad. UNE in een oude stad, in een 'rural' gebied.
Zo neem ik aan dat Griffith University ook een eigen sfeer zal hebben en dat dat ook invloed heeft op hoe je leert. Als je van een wat warmer klimaat houdt. Van de ruimte. Misschien van het strand, het water, enz.., dan helpt het als je daar gelukkig bent.
Zoals ik al schreef, mijn dochter heeft haar B.A. in Communication gehaald bij UTS. Maar ik weet dat zij, genoten heeft van haar tijd als exchange-student aan de Universiteit van Amsterdam. Dat had veel te maken met haar omgang met de andere studenten in de 'setting' van die universiteit.
Ik hoop dat je wat betere reacties krijgt, d.w.z., van mensen die werkelijk gestudeerd hebben op die twee universiteiten.
Ik ging zelf van Maroubra Bay High School (Later, op de TV gebruikt voor Heartbreak High) naar Wollongong teachers College (Dat is nu ook een universiteit). Dat was in 1962/1963. Later een Art Teachers Conversion Course, via East Sydney Technical College, niet afgemaakt maar wat 'brownie-points' mee verdiend en toen die Graduate Diploma in Educational Studies (Multicultural Education) via de University of New England, Armidale. Dus als external student. Omdat ik les ging geven aan volwassenen bij TAFE. (Technical and Further Education), 'savonds, na school, met halve ideeen om daar naar full-time over te stappen. (Maar ik had het eigenlijk te veel naar mijn zin op de basisschool. ook al was het makkelijker en vaak gezellig om volwassenen te leren lezen en schrijven.)
Ik GELOOF (alleen maar) ook dat diploma's veel meer tellen in Nederland dan hier. Ik ben dus een beetje nieuwsgierig WAAR je dan een loopbaan wilt gaan zoeken.
Ik kan je dus niets vertellen over wat de verschillen betreft tussen studeren in Sydney en Brisbane. Misschien in Brisbane is het wat meer relaxed, meer tijd en gelegenheid om te concentreren op je study. Misschien heb je in Sydney meer bronnen om je heen. Want UTS, UWS, UNSW en Macquarie Uni zijn hier natuurlijk ook.
Joop
http://ozcloggie.com/mijnverhaal.html