Wil geen verkeerde indruk geven, Aukje. Ik schreef al. Ik heb geen ervaring waar je wat aan hebt. Ik woon 49 jaar in Sydney en ben maar twee keer van mijn leven EVENTJES in Brisbane geweest. Zoals ik al schreef, ik ben alleen behoorlijk veel keer binnen de universiteit van Sydney geweest omdat de vergaderingen van de Dutch Syllabus Committees toevallig in het kantoor van Drs R. de Iongh, in het Indonesian Department gehouden werden. Mijn INDRUK is altijd geweest dat het interesant zou zijn om daar te kunnen studeren en gewoon te zijn. Er zat gewoon altijd leven' in.
Ik ben een aantal keer naar de University of New England geweest, in Armidale, in het noorden van Nieuw Zuid Wales, voor 'Residentials'. Dat was dan als de 'full-time' studenten op vakantie waren. Dat had een heel andere sfeer. Sydney uni in het midden van een drukke stad. UNE in een oude stad, in een 'rural' gebied.
Zo neem ik aan dat Griffith University ook een eigen sfeer zal hebben en dat dat ook invloed heeft op hoe je leert. Als je van een wat warmer klimaat houdt. Van de ruimte. Misschien van het strand, het water, enz.., dan helpt het als je daar gelukkig bent.
Zoals ik al schreef, mijn dochter heeft haar B.A. in Communication gehaald bij UTS. Maar ik weet dat zij, genoten heeft van haar tijd als exchange-student aan de Universiteit van Amsterdam. Dat had veel te maken met haar omgang met de andere studenten in de 'setting' van die universiteit.
Ik hoop dat je wat betere reacties krijgt, d.w.z., van mensen die werkelijk gestudeerd hebben op die twee universiteiten.