ervaringen met University of Sydney en omgeving??

aukendirk

XPdite Sponsor
Heeft iemand ervaring met ( of kent iemand ervaring met) de University of Sydney?
Ik twijfels namelijk tussen deze universiteit en een andere in Brisbane.
De universiteit ligt in Camperdown/ Darlington, weet iemand of de omgeving een beetje leuk is om te wonen? Glebe, Camperdown, Darlington,etc. En is het daar moeilijk (en betaalbaar) om aan een woning/flat te komen (huur) ???
:| :| :|
 
Geen ervaring. Ging er jaren geleden een paar keer per jaar naar toe voor vergaderingen van de Dutch Syllabus Committees. Mijn ex-vrouw en ik waren wat teleurgesteld toen onze dochter liever voor haar B.A. (Communications) ging studeren via UTS. (Niet gek ver van Sydney Uni vandaan.) (Ze vond dat de onderwerpen bij UTS beter waren.)
Sydney Uni heeft DE!!! naam. Ja. Die buurt is behoorlijk duur. Het is een oudere buurt. Om de hoek, in Newtown, en verderop wonen veel studenten. er staan natuurlijk ook veel heel oude woningen. Dus je weet maar nooit hoe hoog de huur is.
er is nogal een verschil, zeg! Tussen studeren op een universiteit in Brisbane of Sydney. Ik bedoel meer het klimaat. De lifestyle. En wat verkrijgbaar is op de universiteiten zelf.

Joop, Grad. Dip. Ed. St. (Mult.Ed.)UNE    :) :up:
 
Hai Joop,

Bedankt voor je reactie. Tsja, eigenlijk twijfel ik nog steeds. Ik vind Sydney een leuke stad en verhuis in principe ook niet voor de 'rust' naar Australie, dus dat is het probleem niet. En ik ben er inmiddels ook achter dat de Uni of Sydney een hele goede naam heeft, maar goed, dat vertaald zich dus ook in de prijzen! Alles is duurder, collegegeld en ook de huurprijzen van de woonruimte in de buurt. En ik twijfel of ik wel zoveel geld moet gaan betalen voor de 'naam' die de universiteit heeft.

Ik vraag me af of je in Nederland sneller wordt aangenomen met zo'n diploma op zak, in Australie weet ik eigenlijk niet in hoeverre het prestige van je universitaire opleiding doorwerkt in je loopbaankansen. Is er iemand die daarvan op de hoogte is????

Griffith is ook een goede universiteit ( in elk geval niet slechter dan de uni's in NL, voor zover ik weet), maar wel een stuk betaalbaarder. En qua vakinhoud maakt het eigenlijk niet zoveel uit ( Internationa Relations/ Studies). Dus als ik een zak met geld zou hebben zou ik voor de zekerheid waarschijnlijk toch maar naar Sydney gaan, maar aangezien dat niet het geval is neigen we momenteel erg naar Brisbane.

Ik denk er nog over!

Om even door te vragen: op welke universiteit heb jij dan gestudeerd en kun je me iets meer vertellen over de verschillen tussen studeren in Brisbane of Sydney?

groetejs, Aukje.
 
Hai Joop,

Bedankt voor je reactie. Tsja, eigenlijk twijfel ik nog steeds. Ik vind Sydney een leuke stad en verhuis in principe ook niet voor de 'rust' naar Australie, dus dat is het probleem niet. En ik ben er inmiddels ook achter dat de Uni of Sydney een hele goede naam heeft, maar goed, dat vertaald zich dus ook in de prijzen! Alles is duurder, collegegeld en ook de huurprijzen van de woonruimte in de buurt. En ik twijfel of ik wel zoveel geld moet gaan betalen voor de 'naam' die de universiteit heeft.

Ik vraag me af of je in Nederland sneller wordt aangenomen met zo'n diploma op zak, in Australie weet ik eigenlijk niet in hoeverre het prestige van je universitaire opleiding doorwerkt in je loopbaankansen. Is er iemand die daarvan op de hoogte is????

Griffith is ook een goede universiteit ( in elk geval niet slechter dan de uni's in NL, voor zover ik weet), maar wel een stuk betaalbaarder. En qua vakinhoud maakt het eigenlijk niet zoveel uit ( Internationa Relations/ Studies). Dus als ik een zak met geld zou hebben zou ik voor de zekerheid waarschijnlijk toch maar naar Sydney gaan, maar aangezien dat niet het geval is neigen we momenteel erg naar Brisbane.

Ik denk er nog over!

Om even door te vragen: op welke universiteit heb jij dan gestudeerd en kun je me iets meer vertellen over de verschillen tussen studeren in Brisbane of Sydney?

groetjes, Aukje.
 
Wil geen verkeerde indruk geven, Aukje. Ik schreef al. Ik heb geen ervaring waar je wat aan hebt. Ik woon 49 jaar in Sydney en ben maar twee keer van mijn leven EVENTJES in Brisbane geweest. Zoals ik al schreef, ik ben alleen behoorlijk veel keer binnen de universiteit van Sydney geweest omdat de vergaderingen van de Dutch Syllabus Committees toevallig in het kantoor van Drs R. de Iongh, in het Indonesian Department gehouden werden. Mijn INDRUK is altijd geweest dat het interesant zou zijn om daar te kunnen studeren en gewoon te zijn. Er zat gewoon altijd leven' in.
Ik ben een aantal keer naar de University of New England geweest, in Armidale, in het noorden van Nieuw Zuid Wales, voor 'Residentials'. Dat was dan als de 'full-time' studenten op vakantie waren. Dat had een heel andere sfeer. Sydney uni in het midden van een drukke stad. UNE in een oude stad, in een 'rural' gebied.
Zo neem ik aan dat Griffith University ook een eigen sfeer zal hebben en dat dat ook invloed heeft op hoe je leert. Als je van een wat warmer klimaat houdt. Van de ruimte. Misschien van het strand, het water, enz.., dan helpt het als je daar gelukkig bent. 
Zoals ik al schreef, mijn dochter heeft haar B.A. in Communication gehaald bij UTS. Maar ik weet dat zij, genoten heeft van haar tijd als exchange-student aan de Universiteit van Amsterdam. Dat had veel te maken met haar omgang met de andere studenten in de 'setting' van die universiteit.
Ik hoop dat je wat betere reacties krijgt, d.w.z., van mensen die werkelijk gestudeerd hebben op die twee universiteiten.
Ik ging zelf van Maroubra Bay High School (Later, op de TV gebruikt voor Heartbreak High) naar Wollongong teachers College (Dat is nu ook een universiteit). Dat was in 1962/1963. Later een Art Teachers Conversion Course, via East Sydney Technical College, niet afgemaakt maar wat 'brownie-points' mee verdiend en toen die Graduate Diploma in Educational Studies (Multicultural Education) via de University of New England, Armidale. Dus als external student. Omdat ik les ging geven aan volwassenen bij TAFE. (Technical and Further Education), 'savonds, na school, met halve ideeen om daar naar full-time over te stappen. (Maar ik had het eigenlijk te veel naar mijn zin op de basisschool. ook al was het makkelijker en vaak gezellig om volwassenen te leren lezen en schrijven.)
Ik GELOOF (alleen maar) ook dat diploma's veel meer tellen in Nederland dan hier. Ik ben dus een beetje nieuwsgierig WAAR je dan een loopbaan wilt gaan zoeken.
Ik kan je dus niets vertellen over wat de verschillen betreft tussen studeren in Sydney en Brisbane. Misschien in Brisbane is het wat meer relaxed, meer tijd en gelegenheid om te concentreren op je study. Misschien heb je in Sydney meer bronnen om je heen. Want UTS, UWS, UNSW en Macquarie Uni zijn  hier natuurlijk ook.

Joop

http://ozcloggie.com/mijnverhaal.html
 
Hoi Joop,

Bedankt voor je verhaal.
Tsja, ik moet me er nog maare ens goed in gaan verdiepen. Ik weet nog niet precies wat ik wil gaan doen na mijn laatste studiejaar, en waar, dat hangt ook een beetje van mijn vriend af. Als we in Australie blijven, dan heb ik in elk geval een australische master en dat zal een voordeel zijn op de arbeidsmarkt denk ik, en als ik in NL een baan ga zoeken heb ik een jaar in het buitenland gestudeerd, wat wellicht ook een goede indruk kan maken. We shall see!

Groetjes,
Aukje.
 
[quote author=aukendirk link=topic=1890.msg20273#msg20273 date=1121017432]
Als we in Australie blijven, dan heb ik in elk geval een australische master en dat zal een voordeel zijn op de arbeidsmarkt denk ik, en als ik in NL een baan ga zoeken heb ik een jaar in het buitenland gestudeerd, wat wellicht ook een goede indruk kan maken.
[/quote]

Dit is voor ons ook de reden geweest om naar Australie te gaan voor Martijn's promotie. Of we blijven in Australie over drie jaar, of we gaan terug naar Nederland, of we verhuizen ergens anders heen op de wereld.... We zien het wel....
 
Ik heb les gegeven aan USyd, dus ik weet er wel iets van.
En een ding is ontzettend belangrijk: het hangt echt van je vakgebied af. Dat USyd een goede naam in het algemeen heeft, betekent niet dat het een goede naam heeft op jouw vakgebied.
Bijvoorbeeld, mijn bedrijf neemt graag natuurkundigen van USyd in dienst, maar voor informatica krijgt UNSW de voorkeur.
Ook de term "universiteit" heeft hier niet dezelfde betekenis als in NL. Er zijn heel veel universiteiten waar nog niemand van heeft gehoord, en het is niet goed als je dat moet uitleggen op een sollicitatiegesprek.
Als je naar een goede uni gaat, ben je in het voordeel met een Australische master. Als je naar een slechte gaat, kan je beter een NL master hebben. Dat brengt de Aussie in verwarring, want dat kunnen ze niet plaatsen in de traditionele hokjes.

Helaas weet ik niets van jouw vakgebied. Je kunt de professoren checken op scholar.google.com en zien hoe vaak naar ze wordt verwezen door anderen. Dit werkt echter niet voor ingenieurstudies.

Waarschuwing: als buitenlandse student ben je een melkkoe. Het is schokkend en doet de kwaliteit van Australische universiteiten geen goed (ze staan onder druk om slechte studenten voldoendes te geven).
 
Aiii... goe ddat je me dit verteld Juul!!!
Tsja, ik twijfel dus tusen Griffith in Brisbane en USyd, voor International Relations of International Studies.... Zal eens op scholar.google kijken, wet iemand nof andere sites waar je de kwaliteit kunt vergelijken????
 
[quote author=aukendirk link=topic=1890.msg27370#msg27370 date=1126459126]
Aiii... goe ddat je me dit verteld Juul!!!
Tsja, ik twijfel dus tusen Griffith in Brisbane en USyd, voor International Relations of International Studies.... Zal eens op scholar.google kijken, wet iemand nof andere sites waar je de kwaliteit kunt vergelijken????
[/quote]

Toevallig ken ik mensen die in beiden steden aan de universiteiten die je noemt hebben gestudeerd en ook ngo iemand die op de Uni van NSW heeft gezeten. Ik zal is navraag doen naar de richting die jij wilt doen. Kan even duren want degene in Brisbane is aussie en woont daar dus. Andere vriendin is Nederlandse maar woont ondertussen in Hong Kong en die is wat moeilijker te bereiken. Zal mn best doen.
 
Back
Top