Ervaringen verhuur

Raphael

New Member
Hallo allemaal,

Wie heeft er ervaringen met Camper huur of zeg je verhuur ?

Wij willen in Juli een Camper huren voor 2 weken vanaf Sydney.

Wie heeft er ervaringen en of goede tips waar we op moeten letten.
Aanbod is zo groot........ :lol:

Bedankt allemaal voor jullie moeite  :up:

groetjes Raphael
vanuit koud en donker Noorwegen

Wij hebben de beste ervaring met Britz, direct gevolgd door Maui. Goede service, goede voertuigen en goede en logische indeling.
Wij hebben slechte ervaring met Apollo. kapotte airco (met als reactie als je over een paar dagen bij ons langskomt, dan maken wij het wel), foute indeling en ...... ja minder.
Facto welke altijd mespeeld is natuurlijk de prijs. Als ik nog zou moeten huren, Britz of Maui en dan maar 2 Ausdollar/d extra.

Jasper

[quote author=glenn link=topic=7897.msg102582#msg102582 date=1195030133]
Wij hebben de beste ervaring met Britz, direct gevolgd door Maui. Goede service, goede voertuigen en goede en logische indeling.

Jasper
[/quote]
Volgens mij zou dit eigenlijk andersom moeten zijn.
Voor zover ik weet, begint Maui met een camper en wordt die na een jaar of 2 doorgeschoven naar Britz.
Maui zal dus altijd iets jonger zijn dan Britz.

Wij hadden voor afgelopen Februari, een 4berth, geboekt bij Britz, maar we kregen een Maui mee (zit tenslotte in hetzelfde gebouw).

Wat wij minder vonden was;
Het geklooi met de luifel, het was een losse luifel die je met een koord in een rail moest trekken.
De plaats van de afvoer aansluiting van de douche en wasbak. Die zat achter de deur en er zat een korte slang bij.
Dit had als gevolg dat tijdens een verblijf, de slang niet aangesloten kon worden (je gaat tenslotte niet met de deur naast het afvoerputje staan). Dus bij vertrek even een rondje draaien en de afvoer legen. Want als je dat niet doet raakt je tank vol en als je dan de gootsteen laat leeglopen, staat de douche vol met stinkend water :-(

Maar verder waren we zeer tevreden met de camper.

Bart

hai allemaal,

Kijk dat zijn goede tips om op te letten.  :up:

En idd wat je zelf al aangeeft, kun je beter iets meer betalen en een beetje comfort hebben.
Eigenlijk zijn we geen campeerders en verblijven we liever in hotels, maar omdat we niet weten hoe het gaat lopen is een camper een uitkomst lijkt mij.

We willen heel graag naar Australie verhuizen, dus proberen we op die manier een goede indruk te krijgen van het land en de bewoners, tevens toch eens kijken voor werk en kontakten leggen.........  :lol:

Ons plan is om in Juli te gaan, is dit een goede tijd ?
Eerder kunnen we helaas niet.

groetjes Raphael

Wij hadden een camper van KEA
was op dat moment het beste qua prijs-kwaliteit.
Wij waren heel erg tevreden over service en kwaliteit, maar je kunt natuurlijk altijd een keer pech hebben.

Is juli een goede tijd? Ligt eraan waar je naartoe gaat. Voor het noorden is het ideaal, niet zo bloody hot. In het zuiden kan het wel aardig fris zijn met vorst 's nachts.

Erna

Hi Raphael,

Wij hebben goede ervaringen met Maui (maar dan in NZ). De kwaliteit van de campers is goed/comfortabel, goede service etc.

Je vraagt of juli een goede tijd is... tja, het ligt er aan waar je heen wilt rijden vanaf Sydney en van welk weertype je houdt... Erna schreef het ook al

(maarja, het zal beter zijn dan Noorwegen :grin:   :grin:)

In juli is het winter en dat merk je in ieder geval als je van Sydney naar het zuiden (Melbourne/Adelaide) gaat.  (winter is: koude nachten (0 - 10 gr), koele dagen (10-20 gr), minder zon, meer kans op regen/slecht weer)

Maar richting het noorden is het warmer maar de kans op regen neemt wel toe.

Er zijn vast meer mensen die je specifiek iets kunnen vertellen over het weer als je kunt aangeven waar je naar toe wilt gaan.

Het is in juli in ieder geval geen hoogseizoen, dus de prijzen en beschikbaarheid zal meevallen!

Succes met plannen!  :up:

Greetz
Aussiegirl

Hi Raphael,

Wij hadden juist weer uitstekende ervaring met Apollo (in 2005). We hebben toen met zijn 3-en (2 volwassenen +dochter van net geen 2) een 4 berth gehuurd, heerlijk ruim en van alle gemakken voorzien (t/m magnetron, tosti apparaat, broodrooster, tv, airco, de gekste dingen).
De douche aan boord leek eerst overbodig, we zouden slechts af en toe 'wild' camperen en vooral op erkende campings staan, maar uiteindelijk hebben we onze dochter bijna dagelijks aan boord gedoucht, ook al stonden we op een camping!
Een stuk relaxter (alle spullen bij de hand) +makkelijker dan in het camping badkamer vonden wij! 
Wij zaten overigens in WA, misschien dat het ook uitmaakt met welk kantoor je te maken hebt qua service. In Perth vond ik ze zeer behulpzaam& vriendelijk.

Succes+veel plezier in elk geval!

gr. Tampet

Hallo allemaal,

Bedankt voor alle tips, zo krijg ik een aardig beeld.  :up:
Apollo ken ik niet, is dat een bedrijf ?

En hebben jullie de campers allemaal in NL geboekt of gewoon rechtstreeks in Oz.
Wij willen in Juli vliegen van Amsterdam naar Sydney en dan ergens op de helft een stop, liever een iets langere stop zodat we effe kunnen wandelen en benen strekken.  :lol:

Volgens mij vliegt bijna iedereen met Malaysia, dus ik zal daar eens kijken wat er "te koop is".

Maar goed in Juli dus aankomen in Sydney, daar uiteraard kijken en dan omhoog naar het great barier reef.
Althans ......... dat was de planning !
Nu jullie zeggen dat het weer niet zo best is en er regen kan vallen....... hmmm dan moet ik andere plannen maken.

Probleem is, we kunnen niet eerder weg dan Juli, later dan Juli zou ook wel kunnen, maar dat duurt me te lang.

Ik vind het ook moeilijk om een goed beeld te krijgen wanneer het waar nu winter en zomer is, is er geen site die dat mooi heeft uitgewerkt ?

Ik zie jullie reacties weer tegemoet.

Oh ja voor iedereen die het heeeeeeel warm heeft..... het is hier nu -3 en zonnig met een Noordenwind.
Met een beetje geluk kan ik over 7 maanden mijn korte broek aan in Juni/Juli.
Dit jaar had ik hem wel 2x aan !  :| :cry:

groetjes Raphael

[quote author=Raphael link=topic=7897.msg102614#msg102614 date=1195050472]
En idd wat je zelf al aangeeft, kun je beter iets meer betalen en een beetje comfort hebben.
Eigenlijk zijn we geen campeerders en verblijven we liever in hotels, maar omdat we niet weten hoe het gaat lopen is een camper een uitkomst lijkt mij.
[/quote]
Dan moet je de ensuites eens proberen, een eigen douche en toilethuisje naast je camper.
Da's ideaal voor niet kampeerders (en wij kunnen het weten :p).
Kost wel wat meer, maar wij vonden het de moeite.

Bart

Hai Bart,

Ik had er nog nooit van gehoord.......
dus effe googlen en jawel een ensuite...  :grin: :lol: :smile: :shock:

hahaha dat zoiets bestaat...hahaha geweldig  !!

Of het echt nodig is voor 2 pers. ach... maar wie weet is een goed idee.
Is wel raar om met een poep-doos achter je camper op vakantie te gaan.
Hier hebben de duitsers een Smart achterop en in Oz een poepdoos....

Tja.......

raphael

Wij hebben in het verleden in Sydney bij Apollo gehuurd.
We hadden een 4-berth besteld maar er stond een 6-berth klaar. De 4-berth was zonder dak terug gekomen...... De vorige huurders waren vergeten dat de camper hoger was dan de brug waar ze onder door wilden.  :grin:
De prijs was de beste, de camper was heel basic maar voldeed. Als je niet op de prijs hoeft te letten, zou ik KEA gaan. Mooie campers.

Hoi Raphael,

Ik denk dat alle merken wel goed zijn. Je moet alleen even kijken welk model het beste bij jullie past.
Er zijn zoveel verschillende.
Wijzelf hebben 2x bij Britz gehuurd en het is ons goed bevallen.

Als je in Juli aankomt in Sydney en je gaat naat het noorden reizen, dan heb je de perfecte tijd om naar het noorden te rijden. In het noorden is het dan zelfs het hoogseizoen ivm het perfecte weer.

Groetjes Jolanda :up:

Fijn dat jullie allemaal even de moeite nemen om even te "posten" !  :up:

We denken er nu aan om in Melbourne te landen en dan in Brisbane weer te vertrekken.
Een toch langs de Oostkust is ons plan.

Is dit een goede keus, of zijn er betere adviezen ?
Kust en water is wel onze liefste wens, we houden van zee en golven, aan het strand zullen we niet liggen.
We zijn doeners, kun je wel zeggen....

Alle tips zijn welkom !

groetjes Raphael

Hi Raphael

Het is er prachtig in ieder geval en niet zo druk als in de zomer.
Maar ik zou wel een wet suit meenemen of hier kopen, ik zou bevriezen om die tijd van het jaar in de zee.

Succes met voorbereiden :up:

Het stuk tussen Brisbane en Sydney is, als je alleen maar de Pacific Highway neemt, saai. Kiiiiiiilometers hetzelfde soort landschap; dat is wel even anders dan 1000km vanuit N'land zuidwaarts rijden! Dus koop een Lonely Planet en volg de tips die ze daarin geven, zou ik zeggen.

Qua weer; in de winter zijn de dagen weliswaar kort (donker om 5 uur), maar (en nu heb ik het over Zuid Oost QLD, de luchten zijn prachtig helder! Winter is niet het regenseizoen, dat is de zomer, dus wat dát betreft is de winter niet gek. Jammer dat jullie aan die maanden vastzitten, maar goed, een indruk kan je zeker krijgen.

Hai,

bedankt voor je antwoord.

Wat is het beste vliegveld zo Noordelijk mogelijk.
Ik denk zelf dat dat Brisbane is, dus een optie is ook om daar te beginnen en dan door te rijden naar Noord.

Maar heb ik dan kans dat het weer beter is ?
En zijn de dagen iets langer in het Noordan in Juli ?

Bedankt voor je tip wat betreft de route Brisbane--Sydney, als die saai is moeten we die dus niet hebben.

Ik wil wel graag eens kijken bij de Gold-Coast en Surfers paradise, dat lijkt me wel gaaf.

groetjes Raphael

Hoi,

Hoe lang en kort de dagen precies zijn kan je makkelijk Googlen. 't Kan zelfs zijn dat er op dit forum een topic over is, het is in ieder geval eerder ter sprake gekomen.

Het verschil in lengte van de dag tussen Brisbane en Cairns is marginaal.

Of het weer beter of slechter is, is een beetje moeilijk te zeggen; zoals ik al zei is de winter redelijk droog. (Met als nadeel dat er minder spectaculaire watervallen zijn). Maar Brisbane heeft een subtropisch klimaat, en Cairns een tropisch (pin me niet vast op dat laatste, maar 't is er een stuk warmer; je kan uitdrogen in de winter!).

Overigens is de rest een kwestie van smaak. Sommige mensen vinden het misschien heerlijk om van Brisbane naar Sydney te rijden via de snelweg. En zo zijn Gold Coast en Surfers Paradise in mijn ogen het meest on-Australische in Australië. Flats, flats en nog 's flats. Hoogbouw die al vroeg een schaduw over het strand werpen. Maar je kan er surfen ja. Met alle andere toeristen. En sommige mensen vinden dat helemaal prima.

Cheers,

Irene

Hai,

Bedankt voor alle berichten !!  :up: :up: :up:

Misschien zijn er mensen die in die strook wonen en kunnen zeggen wat de maand Juli doet met het weer.

Raphael

Als ik zo op de sites van de diverse verhuurbedrijven kijk dan valt het me op dat de kleintjes allemaal ver achterin de camper worden gestopt op de achterste bank....dat lijkt ons echt enorm ongezellig en niet leuk voor onze kleine vriend....
Hoe bevalt dat als je met de kleintjes reist, zeg tussen 2 en 3 jaar oud?
tevens valt het me op dat oktober nog weer veel duurder uitvalt dan de rest van het voorjaar/zomer... is dat vanwege labour-day (6 okt. geloof ik) of heeft dat een andere reden?

GEERJAP

Back