eten in australie

vlasjes

New Member
Misschien is er al wel een topic over geschreven maar ik ben niet zo goed in het zoeken op dit forum. Het volgende is het geval.

Gisteren zaten we met de kids te eten. We aten zuurkool en toen hadden we het over het eten in australie. we zeiden toen tegen de kids van ja stamppotten hebben we dan niet meer.

maar eigenlijk ben ik wel benieuwd wat wordt er in australie gegeten. waarschijnlijk veel bbq. maar kan ik het vergelijken met hier.

Groetjes Lisette
 
Hi Lisette

Geen zorgen over de stamppotten die kan je hier ook gewoon maken.
Al heb ik nog nooit zuurkool uit een vat gezien, maar wel in potjes te koop.

Groetjes Erna
 
Je kunt hier bijna alles kopen en dus ook klaarmaken op je eigen manier. :smile:
Alleen sommige dingen smaken iets anders. Maar daar wen je snel aan. Soms is het zelfs lekkerder.

Zuurkool kun je hier kopen, maar ik vind de worst van de Hema er zo lekker bij, die heb je dan weer niet haha.

De kinderen hoeven niet bang te zijn dat ze niets lusten. En je krijgt er hier weer een hoop traditionele gerechten bij.

Groetjes Jojo.
 
Om ze een beetje te laten wennen zou je een keertje een australische week kunnen doen.

de australische keuken is heel multicultureel, maar ook veel traditionele gerechten.

anzac koekjes.
pavlova (taart)
lemon merang

pie (taart gevuld met hashjee)
Sunday roast. Gebraden vlees, met geroosterde groenten (pompoen, aardappel, parsnip)

maar verder ook stirfries, pizza en pasta en bbq.

good luck
 
Op basis van het type restaurants in mijn omgeving hier (eastern suburbs, sydney) zou ik zeggen dat Australiers voornamelijk Thais eten, Chinees (en niet het Indonesische-chinees wat ze in Nederland verkopen), Portugese Kip, en Italiaans :) Ik moet het eerste Australische restaurant nog tegenkomen hier, maar in Nederland heb ik ook nog nooit een Nederlands restaurant gezien  :wink:
Het meest australische eten voor mij is in de 'pubs' waar je een '5 dollar steak' kan halen. Consumptie verplicht, maar het blijft goedkoop om voor 8 dollar een dikke steak met aardappel puree te kopen. Meestal is schnitzel met patat of bangers & mash (worsten met puree) ook een optie. Lang niet meer gehad trouwens :)
 
Hmm wat klinkt dat allemaal lekker. lekker al die taarten, dat soort dingen is aan mij wel besteed.

nou zoals ik het lees, moet het allemaal geen probleem zijn.

en ach mijn man is een goeie kok, dus die kan van iets kleins al wat lekkers maken.

lisette
 
Hoi

En vergeet niet de 'fastfood' winkels.

Mijn dochter (9) die vroeg wanneer wij nou eens gingen eten als 'normal' Australians!

Dus ik 'wat bedoel je dan, we eten toch gewoon', Nee KFC, RedRooster, MacDonalds etc. :grin:

Sidonia
 
Ha ha ha. Ik woon in Sydney en ik heb gisteravond toevallig aardappelstampot, zuurkool en worst gegeten. Deze maaltijd wat bereid door mijn Australische echtgenoot, aangezien ik pas laat thuis kwam.

We hebben 2 jaar samen in Nederland gewoond voor we naar Australie kwamen en toen heeft hij Nederlands leren koken.
 
Iemand een idee waar ik een lekker, en vooral makkelijk, recept kan vinden voor meat pie?
 
[quote author=CJ link=topic=7338.msg94511#msg94511 date=1183680094]
We hebben 2 jaar samen in Nederland gewoond voor we naar Australie kwamen en toen heeft hij Nederlands leren koken.
[/quote]

Ik en mijn Australische vrouw hebben ook twee jaar in Nederland gewoond, maar ik heb haar juist niet aangemoedigd om volgens de Nederlandse keuken te koken.

Het valt mij ook op dat er enorm veel Aziatisch wordt gegeten in lunch breaks. Thais, Japans (altijd prima voor een team lunch!) en Indisch.
 
@de rest; ik krijg honger als ik dit alemaal lees!

Deze topic moet ik maar overslaan voorlopig..... Ben aan de lijn (6 kilo minder in 60 dagen....  :smile: ) en als ik dat allemaal lees, over lekker eten, word ik even helemaal niet goed...  :-( ... Want er moet nog 5 kilo af voor mijn "body mass index" in orde is (zegt mijn geliefde.... :| )
 
@Henk succes met de laatste 5, als je daarna maar niet die topic gaat uitproberen anders kan je weer opnieuw beginnen :wink:

Groetjes Erna
 
Nou Henk, ik nog 4 kilo  :-(
Jammer dat je niet in de buurt woont, anders konden we samen gaan joggen  :grin:

Groetjes,
Jolanda :up:
 
Ben er nu met Sonja Bakker 8 kilo kwijt en daarvoor was ik er al 5 kwijt. Het allerliefste zou ik er nog 12 kilo af willen, maar denk niet dat dat gaat lukken ;)
Voorlopig lig ik even stil, want ik ben het Sonja Bakker-boek nu behoorlijk beu. Misschien een ander boek van haar aanschaffen ;)
 
Ik eet ook a la Sonja Bakker... Agnes heeft het boek in NL besteld en kookt elke dag wat nieuws, wel afwisselend. Aan onze Ozzie vrienden leggen we uit dat Sonja Bakker net zo iets is als "Jenny Craig". De naam Bakker is in onze omgeving trouwens best bekend want er is een goede verse groente handel met die naam. Dus we "Bakkeren met Bakker".  :smile:
 
he even een reactie van deze negatieveling.
Het aanbod aan eten  is hier enorm en inderdaad heel gevarieerd maar ligt het aan mij dat ik desondanks een hoop van het eten niet erg smaakvol vind (heb t nu over de groenten, ben niet zo'n vleeseter)? De afhaalpizza's ed zijn altijd ruim belegd maar smaken nergens naar en dat is ook vaak zo in restaurants. Misschien daarom de thai ed....daar zit wel altijd smaak aan! (jammer dat mijn vriend dat niet zo lekker vind maar ik smul er van).

Ook vind ik tomaten ed erg zwakjes. Laatst tomatenpuree gekocht voor in de lasagne...nou het was net water dus ben maar weer aan het experimenteren met merken. Misschien ben ik verwend hoor want in Nl groeiden we ook onze eigen tomaten maar....dat smaakt zo anders.... ben meteen weer aan het planten geslagen.
Het valt mij op dat er hier hele goede producten te koop zijn maar dan moet je wel weten waar want die vind je niet bij coles/woollies. Lekker rijp fruit van de groentenman is veel goedkoper maar bovendien veel lekkerder dan bij de 'groten'.
 
je kan hier alles kopen (van groenten bedoel ik dan he) en je maakt klaar wat je zelf lekker vind
omdat de zon hier vaak schijnt smaken fruit en groenten lekkerder - behalve in de winter dan he (freaky cold en nat)
maar ook dat is erg persoonlijk

wat ik wel merk is dat ik meer "engels/australisch" kook
mais op de BBQ (vroeger nooit gemaakt) of turnip (raap) lekker in winter veggie soep
pumkin (als puree of soup) een groente die ik vroeger links liet liggen
sweet potato (puree met erwtjes eronder, mmmh)

australiers BBQ meer dan europeanen maar houden er ook een multiculturele smaak op na
indisch (curries) - stir fry - italiaans (pastas)
keuze genoeg 
 
Keuze genoeg qua eten inderdaad. We merken wel de afgelopen twee weken dat er opeens veel minder keus is in de supermarkt aan groente. En wat er is, is opeens veel duurder. Zelfs appels en bananen zijn weer duur. Het kan natuurlijk niet elke dag feest zijn he  :wink:?

Sinds wij hier wonen gebruiken we eigenlijk geen zakjes enzo meer. Toen we in Nederland op vakantie waren merkten we pas hoeveel kant en klaar daar is. Ik merk het hier niet zo, maar misschien zegt dat meer over onszelf en de mensen met wie we omgaan  :grin:. Uit eten is veel goedkoper hier, en je krijgt altijd water. Toen ik in Nederland gewoon een glas water wilde werden ze bijna boos. Ik kon bronwater bestellen, uit de kraan deden ze niet meer  :shock:. Hier kun je makkelijk met z'n tweeën uit eten voor 30 dollar. Kan ik persoonlijk wel waarderen.

Nederlands eten (voor zover dat bestaat) kun je hier natuurlijk net zo makkelijk maken. Alleen boerenkool, das wat ingewikkeld hier in Sunny Queensland. Wel uit pot te krijgen trouwens, maar dat vind ik persoonlijk niet zo smakelijk.
 
[quote author=jufrebekka link=topic=7338.msg94600#msg94600 date=1183865397]
Hier kun je makkelijk met z'n tweeën uit eten voor 30 dollar. Kan ik persoonlijk wel waarderen.
[/quote]

wow! waar is dat?
 
Back
Top