eten in australie

ken je die vietnamees op hardgrave road, west end? goedkoper dan 30 dollar p2p en ontzettend lekker en gezond! yummy!
 
Zo goedkoop uit eten. Dat klinkt helemaal lekker. maar niet echt goed voor lisetje. want eigenlijk moet ik ook aan het sonja bakkeren, maar ach die motivatie toch he.

maar zoals ik het allemaal lees, hoef ik me over het eten geen zorgen te maken. nou zijn mijn man en ik niet zo moeilijk. maar mijn kids zijn nogal van de hollandse pot. maar ach ze zijn nog niet zo groot, dus dat zal ook allemaal wel goed komen.
 
[quote author=amoz link=topic=7338.msg94606#msg94606 date=1183878367]
ken je die vietnamees op hardgrave road, west end? goedkoper dan 30 dollar p2p en ontzettend lekker en gezond! yummy!
[/quote]

Nee die ken ik niet, maar bedankt voor de tip.  :up:
 
[quote author=-+henk+- link=topic=7338.msg94591#msg94591 date=1183843172]
Ik eet ook a la Sonja Bakker... Agnes heeft het boek in NL besteld en kookt elke dag wat nieuws, wel afwisselend. Aan onze Ozzie vrienden leggen we uit dat Sonja Bakker net zo iets is als "Jenny Craig". De naam Bakker is in onze omgeving trouwens best bekend want er is een goede verse groente handel met die naam. Dus we "Bakkeren met Bakker".  :smile:
[/quote]

Dus dat is ook in Australie goed te doen? Kan me best voorstellen dat je even moet zoeken naar andere producten, omdat er ook veel merknamen in staan.
 
Sonja Bakker is DE nieuwe afslankgoeroe in Nederland. Het is heel makkelijk vol te houden, lekker en volop variatie. Ik wil al zo lang lijnen en dieten, maar als ik er eenmaal aan begin hou ik het na een week niet meer vol ;) Met Sonja bakker heb ik het een hele periode vol gehouden en ben nu toch 8 kilo kwijt. Wat ik er zo fijn aan vind is dat je geen honger hoeft te hebben :) Ik geloof dat ze nu 4 boeken heeft geschreven waarvan er 2 al best sellers zijn in NL.
 
Sonja Bakker kennen ze hier niet, dus ik doe het "niet zeuren en gewoon doen dieet". Oftewel: wat minder eten, wat gezonder eten, matigen van snoepjes enzo en wat meer sporten. Ben ik toch ook 8 a 9 kilo kwijt in drie maanden.  :smile: Heb ik geen Sonja voor nodig  :up:. Maar een goede houvast is natuurlijk nooit weg. Van mijn zus (die overigens het "morgen dieet" doet), begreep ik dat Sonja-Bakkeren inderdaad veel gedaan wordt, en veel mensen er goede resultaten mee halen. Dat komt toch ook een beetje neer op wat ik doe? Kan ik ook wel een boekje schrijven  :lol:. Uiteindelijk moet er minder in dan eruit gaat als je wilt afvallen, je kunt gewoon een rekensommetje maken.

Om even on-topic te blijven, hier zijn ook genoeg dieetshakes te koop enzo. Ik ben er niet echt in thuis, maar ik heb het gevoel dat (als dat je ding is) je niet je dieet hoeft te veranderen als je verhuist. Fastfood is hier hetzelfde als in Nederland, alleen Subway is hier wat verder ontwikkeld. Uit eten kan in genoeg tentjes voor tussen de 10 en 15 dollar (alleen hoofdgerecht dan he :)). Zo was ik vrijdag uit eten bij een noodle zaak met mijn collega en we waren met z'n tweeen 17 dollar kwijt. Zij had eend ik had kip. En lekker!
 
De stok-achter-de-deur in de vorm van het boek wat ik nu heb werkte bij mij heel goed. Heb te weinig zelfdiscipline om zo'n niet-zeuren-en-gewoon-doen dieet te volgen ;)

In het najaar hebben we een scoutingkamp en Mark zit in de organisatie. We hadden nog een thema nodig en dat is, door onze op handen zijnde emigratie, Down Under geworden. Ik ga als workshop meat pies maken met kids die dat willen. Is het moeilijk om zoiets te maken trouwens?
 
He Annemiek, ik heb je een email gestuurd met een recept voor meatpies... ik hoop dat je ze lekker vindt. Vind het zelf altijd wel weer een werkje, maar we zijn er wel dol op!

have fun!
Pauline
 
[quote author=Lilygirl link=topic=7338.msg94672#msg94672 date=1184010023]
He Annemiek, ik heb je een email gestuurd met een recept voor meatpies...
[/quote]
Van mij mag je het hier wel even posten hoor.

Bart
 
Oké, omdat je zo aandringt  :grin:
Meatpies:
Nodig:
bladerdeeg
30 gram boter of margarine
2 gesneden uien
900 gram runder gehakt
kwart kopje Worchestersauce
kwart kopje ketjap
2 blokjes maggie
250 ml water
2 eetlepels bloem
2 eetlepels water extra

Verhit de boter/margarine in een pan, voeg de uien toe en bak tot ze zacht zijn. Voeg het gehakt toe. Dit rul bakken. Voeg de sauzen, maggieblokjes en water toe, en laat dit koken. Laat het 20 minuten sudderen. Meng de bloem en water samen en voeg dit aan de saus toe. Roer tot het kookt en indikt. Laat het afkoelen.

Ik heb een siliconen pasteivorm, waar ik de bladerdeeg ik leg. Het kan ook met die aluminium bakjes. Deze vul je met het gehakt mengsel en leg er een bladerdeeg dekseltje op. Dit wel doorprikken en vastmaken (met wat water plakt het prima aan elkaar). De bovenkant nog even besmeren met wat eigeel voor het kleurtje.

Ik weet zo niet meer hoe lang ik het in de oven doe, maar ik dacht dat het ongeveer 20 minuten op 200 graden is. Regelmatig checken is de beste oplossing.
Mijn tante heeft vergeten erbij te zetten hoe lang het moet, dus heb ik dat maar zelf uitgevonden.
Wij zijn er hier gek op, al vind ik het wel weer even een werkje. Maar ze zijn wel heeeeeeerlijk!!!
 
Back
Top