European Health Insurance Card voor WHV

slatsr

Well-Known Member
Vandaag zat ik bij Medicare op mijn beurt te wachten toen ik overhoorde hoe twee Nederlanders problemen hadden met het registreren voor medicare. Buiten heb ik ze aangesproken om er enige lering uit te kunnen trekken en hier te delen.

Het bleek dat zij net waren aangekomen op een WHV en zich voor Medicare wilden registreren. Een van de twee kon dat echter niet omdat zijn zorgverzekeringskaart (oranje CZ kaart) geen European Health Insurance Card was. De andere had een blauwe AGIS kaart die wel European Health Insurance Card op de achterkant had staan en die had dus geen problemen om zich te registreren.

De moraal is dus dat als je op WHV naar Australie gaat vertrekken je even moet controleren dat je de juiste kaart hebt.

PS. ik heb ze ook op dit forum gewezen, ze kenden het nog niet; mogelijk hebben we binnenkort dus twee nieuwe gebruikers...
 
Idem hier :)

Voor mijn rondreis door de USA afgelopen vakantie (maar 5 weken) had ik (naast het pasje waar EHIC gewoon achterop staat + reisverzekering) ook een Engelstalige brief van mijn zorgverzekeraar mee. Ook een idee misschien.
 
Back
Top