Evaringen internationaal verschepen??

jufrebekka

XPdite Hero
Hoi,
nu de kansen op emigratie (voor 3 jaar iig) weer open liggen is het misschien toch ook wel nuttig om deze verhuis optie eens door te lichten.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met een internationale verhuizing. En dan met name weten hoeveel het ongeveer kost en welk bedrijf een goede keus is. Op internet is veel te vinden. Maar ik vind het ook wel prettig om te weten wat anderen ervan vinden. Een bedrijf kan op internet nog zo goed over komen. Dat betekent niet dat het ook echt wat is.

Het zal ook niet om veel spullen gaan maar ongeveer 10 tot 15m3.
 
Wij hebben www.allwaystransport.nl gebruikt. Alles is goed gegaan.
We dachten dat we 20 m3 hadden, maar uiteindelijk was het maar 15m3.
Wel 20m3 betaald.
Koste 2750 euro, maar we hebben zelf ingepakt, ingeladen in de container.(die ze 2 uur bij ons neerzette)
Hier in Oz is het wel bij ons bezorgd, uitgeladen, en zelfs plastic van grote dingen gehaald.

Heel tevreden mee.

Succes :)
 
pff kost toch nog een paar centen omdat te doen. Maar het is waarschijnlijk goedkopen dan verkopen en nieuw spul kopen. Gelukkig had ik alleen maar een flinke koffer met me mee.
 
Silvia said:
pff kost toch nog een paar centen omdat te doen. Maar het is waarschijnlijk goedkopen dan verkopen en nieuw spul kopen.

Jazeker!
Wij hebben ALLES mee!
2 computers, nieuwe koelkast, wasmachine, en dan alle andere normale dingen!
Als je dat allemaal in NL verkoopt, krijg je er haast niks voor terug!
En in Oz moet je het bijna allemaal weer nieuw kopen. Ik denk dat je veeeeel meer dan $2000 kwijt bent voor alleen al een koelkast, wasmachine en computer! En dan nog al die andere dingen!
Eigenlijk vind ik 3000 euro dan helemaal niet veel! :D
 
Simone, moest je ook belasting betalen over die nieuwe koelkast... Hoe gaat dat precies? Ik neem namelijk ook nieuwe spullen mee...

Groeten,

Claire
 
Mrs.P said:
Simone, moest je ook belasting betalen over die nieuwe koelkast... Hoe gaat dat precies? Ik neem namelijk ook nieuwe spullen mee...

Groeten,

Claire
Oh, nee, niet zo nieuw. Hij is 2 jaar oud.
Maar hun kunnen dat niet weten... er werd niks gevraagd.

Gewoon alles uit de originele verpakking halen, en als je niet HEEL veel nieuwe spullen meeneemt denk ik niet dat je een probleem zal hebben.
:)
 
ik had wat nieuwe dingen in de container zitten, en we moesten opgeven wat nieuw was. dit hadden we gedaan maar we hebben er nooit belasting over moeten betalen.
En inderdaad als je alles nieuw koopt ben je veel meer kwijt.
Wij hadden een wasmachine, droger, eetkamerset en banken wel nieuw gekocht omdat alles toch oud was in nederland en we dat niet wouden meenemen en dan ben je toch een behoorlijk bedrag kwijt.En veel dingen die ik heb hecht ik waarde aan die in niet wou achterlaten
 
Mijn oom heeft een tijdje geleden verscheept via Online Shipping
link verwijderd
Hij was er zeer tevreden over.
Prijzen waren goed, service was fantastich.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes, Jan.

Dit is hetzelfde IP address als online shipping. Dat kan ik zien als moderator. Je zit dus reclame te maken voor je zelf op deze manier, zielig! Simone
 
Jan Zavakko said:
Mijn oom heeft een tijdje geleden verscheept via Online Shipping
Hij was er zeer tevreden over.
Prijzen waren goed, service was fantastich.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes, Jan.

Ah, tuurlijk. Mmm, toevallig heb ik jou IP adress opgezocht, en blijkt dat je het zelfde address hebt als online shipping Duh!
 
Ik had al zo'n voorgevoel dat inderdaad de 'reclame code commissie' van dit forum hier moest ingrijpen :wink:

KC
 
KC said:
Ik had al zo'n voorgevoel dat inderdaad de 'reclame code commissie' van dit forum hier moest ingrijpen :wink:

KC
lol, ja.
Ik vond het erg grappig!
En toevallig was ik ook suspicios, door de 'guest' status, en 'mijn oom' :D
 
Jan Zavakko said:
Mijn oom heeft een tijdje geleden verscheept via Online Shipping
link verwijderd
Hij was er zeer tevreden over.
Prijzen waren goed, service was fantastich.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes, Jan.

Dit is hetzelfde IP address als online shipping. Dat kan ik zien als moderator. Je zit dus reclame te maken voor je zelf op deze manier, zielig! Simone

Haha...geweldig! 8)
Da's best sneu...
 
[quote="Simone"
Koste 2750 euro quote]

Hoi Simone,

Was dat inclusief huur, ik bedoel voor de tijd dat het daar opgeslagen moet worden? Of was dat misschien bij jullie niet het geval?
[/quote]
 
Simone, wat voor een spullen hebben jullie mee? Ik vind het maar moeilijk te bedenken wat nou precies 20 m3 is? Ik heb wel even zitten kijken hier in de studeerkamer (das ongeveer 30 m3) maar dan blijft het toch lastig. Wij zouden namelijk voor drie jaar gaan. Maar misschien willen we daarna wel blijven. Kortom: geen idee wat we moeten doen. Verkopen, levert erg weinig op! Opslaan, het wordt niet echt mooier. En mochten we toch willen blijven dan hebben we hier zoveel spullen die dan weer een plek moeten hebben. Verschepen. Maar nu heen en over drie jaar misschien terug. Das €6000 ofzo! Tja dan kom je een heel eind. We hebben wel wat familie waar we dingen kunnen opslaan. Dus dat is wel fijn. Je merkt het, we zijn er nog niet uit.
 
"jufrebekka said:
Simone"]

Alles uit onze grote 3 slaapkamer flat, behalve kledingkasten.
Heel veel dingen wel uit elkaar gehaald (bedden, bureaus, tafels)

Mijn ouders hadden op de terugweg uit Oz 30m3(20ft container), en dat was voor een heel vol huis! Inclusief een paar grote kasten en heeeel veel gereedschap van mijn vader.

Weet je, veel(hele container) verschepen, kost niet veel meer dan weinig verschepen.....
Hier link naar BE, waar hele verhaal opstaat, inclusief onze paklijst als attachement.
Ergens op een verdere bladzijde staan ook foto's van het inladen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
http://britishexpats.com/forum/showthread.php?t=233015

Hoi Simone,

Was dat inclusief huur, ik bedoel voor de tijd dat het daar opgeslagen moet worden? Of was dat misschien bij jullie niet het geval?
Nee, hoefde niet opgeslagen te worden(had wel gekund voor een week of zo, zonder extra kosten.

Het duurde allemaal in totaal ongeveer 8 weken, en ik heb het zo gepland dat we de spullen bezorgd kregen 2 weken na aankomst.
Na een week hadden we al een huurhuis, dus dat was goed gepland!
 
Simone said:
Mijn ouders hadden op de terugweg uit Oz 30m3(120ft container), en dat was voor een heel vol huis! Inclusief een paar grote kasten en heeeel veel gereedschap van mijn vader.

Mmmm, 120 feet, dat is ongeveer 40 meter. Dat moet een mooi gezicht zijn geweest toen die de straat werd ingereden :lol:
 
Jeroen_1 said:
Simone said:
Mijn ouders hadden op de terugweg uit Oz 30m3(120ft container), en dat was voor een heel vol huis! Inclusief een paar grote kasten en heeeel veel gereedschap van mijn vader.

Mmmm, 120 feet, dat is ongeveer 40 meter. Dat moet een mooi gezicht zijn geweest toen die de straat werd ingereden :lol:

Er oops! :D
Uhhh, het is laat hier! :D
 
He Simone,

Ik zag op de foto's dat je allerlei rieten meubelen (stoelen :?: ) mee hebt genomen. Heb je daar nog 'last' mee gekregen of is het zonder problemen door de inspectie gekomen? Wij hebben namelijk een rieten poppenwagen (bijna 40 jaar oud) en die willen we eigenlijk wel meenemen maar we willen daar niet heel veel geld voor betalen.

Jeroen
 
Helemaal geen probleem, ook een paar rieten manden niet.

Wel 'declaren' apart aangeven.

Wij hadden maar drie dingen die niet erin mochten, een maraca met zaadjes erin, een ander soort rieten mand(was geen riet, maar ander plantaardig spul..) en nog iets dat ik helemaal niet weet(niet belangrijk en goedkoop)

Het is wel altijd een gok volgens mij.... :?
 
Back
Top