Evaringen internationaal verschepen??

Hoi Simone,
vooral sie inpaklijst is super. Heb ik een beetje een idee wat je allemaal mee kunt nemen. En als ik nu omreken... nu heen over dire jaar misschien terug (wie weet wordt het dan wel betaald?????? :? ) Waarom zou ik het niet meenemen. Ik heb op een ander forum al gelezen hoe heerlijk het is om tussen je eigen spulletjes te zitten als je in een ander land bent. Kortom, ik heb steeds meer het gevoel dat ik toch maar wil verschepen. En het werk lijkt wel iets minder nu ik je lijst heb gezien.. ik dacht even dat je echt ALLES moest uitwerken!

Bedankt! :wink:
 
Simone said:
Helemaal geen probleem, ook een paar rieten manden niet.

Wel 'declaren' apart aangeven.

Wij hadden maar drie dingen die niet erin mochten, een maraca met zaadjes erin, een ander soort rieten mand(was geen riet, maar ander plantaardig spul..) en nog iets dat ik helemaal niet weet(niet belangrijk en goedkoop)

Het is wel altijd een gok volgens mij.... :?

Ik bekeek net even je inpaklijst en zag staan:

"doona(not feathers)"

Heb je dat 'not feathers' erbij geschreven omdat dat feathers niet zijn toegestaan? Hoop van wel anders kan ik ons dekbed niet meenemen... :shock:
 
Sander said:
Simone said:
Helemaal geen probleem, ook een paar rieten manden niet.

Wel 'declaren' apart aangeven.

Wij hadden maar drie dingen die niet erin mochten, een maraca met zaadjes erin, een ander soort rieten mand(was geen riet, maar ander plantaardig spul..) en nog iets dat ik helemaal niet weet(niet belangrijk en goedkoop)

Het is wel altijd een gok volgens mij.... :?

Ik bekeek net even je inpaklijst en zag staan:

"doona(not feathers)"

Heb je dat 'not feathers' erbij geschreven omdat dat feathers niet zijn toegestaan? Hoop van wel anders kan ik ons dekbed niet meenemen... :shock:
Uhh, ik weet eigenlijk niet of er veren inzitten... :? :lol:
Denk het niet...

Umm, ik zou hem gewoon meesmokkelen(gewoon ergens als beddengoed vermelden, niet dekbed). Gaat vast goed! :D
Dekbedden zijn hier volgens mij duur(en minder goed), maar weet niet zeker....
 
in 2005 container naar Perth?
Wij gaan begin juni naar Perth, voor iig 2,5 jaar, en hopelijk langer. Omdat een grote container niet veel meer schijnt te kosten dan weinig ruimte, vroeg ik me af of we bij iem. die ruimte over heeft in de container wat ruimte over kunnen nemen. Met een paar m3 s zijn we al blij!
iedereen succes met verhuizen/emigreren!
Carine :up:
 
[quote author=Carine link=topic=490.msg8069#msg8069 date=1107074066]
in 2005 container naar Perth?
Wij gaan begin juni naar Perth, voor iig 2,5 jaar, en hopelijk langer. Omdat een grote container niet veel meer schijnt te kosten dan weinig ruimte, vroeg ik me af of we bij iem. die ruimte over heeft in de container wat ruimte over kunnen nemen. Met een paar m3 s zijn we al blij!
iedereen succes met verhuizen/emigreren!
Carine :up:
[/quote]
Dat verschil klopt inderdaad. Ik heb nu via een transporteur dus niet via een verhuizer mijn ladingkje geregeld en per m3 betaal je 80 US dollar, maar het verwerken van een lading in de havens kost ongeveer 500 euro totaal.Ik ben voor mijn 4 m3 nu ongeveer 900 kwijt (als er niet te veel douane inspecties etc bijkomen  :-D) mijn laagste quote van een verhuizer lag rond de 1500 euro  Het verschil met een echte verhuizer is dus best groot. Het verschil is voornamelijk de winst van de verhuizer, want verder zijn de voorwaarden gelijkwaardig
 
[quote author=Annemiek link=topic=490.msg9552#msg9552 date=1109078760]
Pffff Simone... Wat hebben jullie een boel meegenomen zeg! En dat ging in 15 m3?
[/quote]
Yep! We hadden dus 21m3 ingeschat, maar uiteindelijk was het maar ongeveer een halve 20ft container, dus 15m3!

Bedden konden uitelkaar, boekenkasten ook. We hadden geen grote/kleding kasten mee.
Wel een drie/vier persoons bankstel, nog een grote stoel, wel 10 gewone stoelen(oh, 4 van deze konden uit elkaar (IKEA)), eetafel, en grote koelkast vriezer, wasmachine, 3 bureau's (uit elkaar), een filing cabinet, een ladenkastje uit elkaar, 2 koffietafels etc etc.

Oh ik zie nu dat ik dus de link naar British expats er al had opgezet!  :lol:

Oh, en alles is prima aangekomen. 1 glas was stuk, ha ha! Eerste glas dat ik uitpakte, dus ik schrok even! Maar daarna alles goed!
Aan deze kant hebben ze alles uitgeladen, en ook all het plastic en karton overal afgehaald, en ze wilden meer doen, maar dozen uitpakken deden we zelf wel!

gr

Simone
 
We hebben ondertussen echt waanzinnig veel bedrijven gebeld en er zijn er al een hoop langs geweest. Maar ze zeggen allemaal wat anders over rieten spullen. De een zegt: 'gewoon doen, 9 van de 10 keer merken ze het niet' en de ander 'niet doen want als ze het ontdekken gaan ze alle dozen open maken en dat kost 80 euro per doos (geloof ik, in ieder geval duur)'

verder komen ze met heel verschillende kubieke schattingen de laagste was bij ons 17 en de hoogste 31! we zijn er dus nog niet uit. Maar Badri is lijsten aan het maken waarop hij de gemiddelde prijs uitgerekend heeft + wat ze bieden. Vrijdag komen er nog 2, dus dan kunnen we eens gaan bekijken wie het gaat worden. daar horen jullie later meer over :)
 
Back
Top