Die hairdryer op de W200 is een Holset HX55. Ik rij daar met 8psi op omdat het een standaard motor is.
De Dart is een heel ander verhaal. Het enige wat nog origineel aan het blok is, is het gietijzeren blok zelf. Verder is alles aftermarket. Er zit idd veel forged spul in (krukas, H-beam drijfstangen, custom zuigers). Ik heb de zuigers laten maken naar spec bij Ross Racing Pistons omdat ze niet bestonden voor een 318. Tevens heb ik de roller nokkenas laten slijpen naar spec. De aluminium koppen zijn ook geport en geflowed. De headers heb ik zelf in elkaar gezet. dat was pas een heidenskarwei :lol:
Ook heb ik de bladveren achter vervangen voor een zelfgemaakte 4-link met coilovers en de wielkasten naar binnen toe verbreed om de slicks kwijt te kunnen.
Ik wil er straks ook gewoon weer mee op de weg. De Dart heeft geen type goedkeuring en is dus exempt van een heleboel ellende. Ik ben met foto's langs de RDW geweest en het moet bij de APK volgens hen geen probleem zijn. Als ik naar Australie verhuis, neem ik hem uiteraard mee. Engineers Approval zal ook niet zo'n probleem zijn. Daar ben ik al mee bezig geweest en er valt wel wat te "regelen".