Even een ex-Australier voorstellen

Alain,

Je mag van mij de polderbaan op Schiphol wel gebruiken om een race op te houden.
Da's een kilometer of 20 verderop en dan is het hier in het dorp ook eens een dagje stil :lol:
Doe maar een lang weekend, heb ik zaterdag rust, kom ik zondag kijken :grin:

Bart
 
Beetje late reactie van mij maar alsnog welkom op het forum en veel plezier met de voorbereidingen.

Erna
 
Hoi Alain,
Ik heb op Drachten en Zandvoort Streetlegal gereden met m'n Prelude,CRX en op z'n laatst met een ouwe rotte Civic (T3 turbo),en veel aan m'n maat z'n CRX (T3/T4)gewerkt (12.44 op de 1/4 en nu in de 11's op Curacao).Die ken je waarschijnlijk wel..is een swa.
En een jaar of 5-6 geleden reed ik nog rond in een beige '70 Olds Cutlass.350/350..stock op een brulpijp en american racings na.
Nu ben ik hier in Perth hard aan 't werk om een Skyline bijmekaar te sparen,en prep ik de auto's van m'n zwagers voor de strip,beiden LS1 powered Commodores (VX en een VY).Bijna stock  :-( ..beide in de 13's.



eindelijk!...CAR talk op dit forum! HOERA!  :up:  :up:  :up:
oh trouwens voor de drag race fans,hier een leuk spelleke:
http://www.awesome50.com/dragracegame.asp
 
Ik ben mar een paar keer bij het OSL gebeuren wezen kijken. Ik heb daar zelf niet gereden. Ik kon niet begrijpen dat als ik met een 13 seconde straatauto met achterwielaandrijving op slicks wil rijden dat dat niet mocht en als ik een 13 seconde straatauto met voorwielaandrijving met slicks wil rijden dan mag dat wel. Was dus een beetje een principe kwestie. Wat geldt voor de ene, moet ook voor de ander gelden.

Ik ken jullie dus niet. Heel misschien als ik jullie zou zien, maar ken voornamelijk de Amerikanen rijders (Arnold de Heus is een goede bekende van me).

Skylines zijn zeker hot :drive:, maar die LS1 powered wagens ook. Ze hebben snel spul rijden tegenwoordig.

Jiju rijd zeker altijd bij de 'Plex? Ik ben in 2005 nog in Perth geweest en ben uiteraard even naar Kwinana gereden naar de Motorplex. Ik heb daar nog een leuk gesprek gehad met Kevin. Hij rijdt in een zwarte Valiant VC wagon uit 1970 met een 360 en NOS. Bullbar en waterzak voorop en ergens in de 12 of 11 seconde dacht ik ff uit m'n hoofd gezegd.

Heb je nog een pic van die Olds die je gehad hebt? Misschien herken ik hem wel.
 
Ik heb zelf nog niet op de Plex gereden....zou geen porem zijn met een '92 Magna,of met de CR-V van de Mrs  :|
Dus ja...sparen sparen,ik begin Vrijdag bij Automasters dus zal wel goedkomen.
Wel kom ik er regelmatig voor de Whoopass Wednesday,en daar rijd inderdaad regelmatig een Valliant Wagon,Met Wolf racing wheels als ik me niet vergis...of ze lijken er op.
De Olds...ik zal eens een foto opzoeken en scannen.
de regels in Holland zijn inderdaad debiel.
Ik stond op full slicks met de Civic en dat mocht gewoon...terwijl anderen DOT approved moesten hebben.
Beetje raar inderdaad...kweenie meer of dat Dodare of OSL was.

Behold...the 250 euro (in total) turbo Civic
sanderZandvoort.jpg
 
Hier twee pics van de VC @ The 'Plex:

BigV2.jpg


BigV1.jpg


Hier mijn Dodge:

Powerwagon.jpg



.....en dit zit erin:

DSC04278.jpg



Ben ook nog met iets anders bezig, namelijk een twin turbo voor mijn Dart:

TT3.jpg

P6260005.jpg
 
sodeju...that's some serious hairdryer op die stepside,T4 style  :shock: :shock:
die Dart is mooi man,ik kan me voorstellen wat er aan forged spul in zit  :up: Mopar magic y0!
Dat is 'm!...die Valliant,ding gaat goed van de plek en zet menig clubsport en vooral Frods voorschut.
goed man  :up: kleine wereld blijkt wel weer
 
Die hairdryer op de W200 is een Holset HX55. Ik rij daar met 8psi op omdat het een standaard motor is.
De Dart is een heel ander verhaal. Het enige wat nog origineel aan het blok is, is het gietijzeren blok zelf. Verder is alles aftermarket. Er zit idd veel forged spul in (krukas, H-beam drijfstangen, custom zuigers). Ik heb de zuigers laten maken naar spec bij Ross Racing Pistons omdat ze niet bestonden voor een 318. Tevens heb ik de roller nokkenas laten slijpen naar spec. De aluminium koppen zijn ook geport en geflowed. De headers heb ik zelf in elkaar gezet. dat was pas een heidenskarwei  :lol:

Ook heb ik de bladveren achter vervangen voor een zelfgemaakte 4-link met coilovers en de wielkasten naar binnen toe verbreed om de slicks kwijt te kunnen.

Ik wil er straks ook gewoon weer mee op de weg. De Dart heeft geen type goedkeuring en is dus exempt van een heleboel ellende. Ik ben met foto's langs de RDW geweest en het moet bij de APK volgens hen geen probleem zijn. Als ik naar Australie verhuis, neem ik hem uiteraard mee. Engineers Approval zal ook niet zo'n probleem zijn. Daar ben ik al mee bezig geweest en er valt wel wat te "regelen".
 
Back
Top