Even voor stellen!!!

Patrick Kooiman

New Member
Hallo,

Ik ben Patrick, 26jaar oud.
Al twee jaar zoek ik in Nederland naar een vacature als timmerman in de bouw, maar zonder resultaat.
Een paar weken geleden kwam ik op de site van Australianbackpackers en zag dat de verdiensten daar veel beter zijn dan in Nederland. maar is er in AUS ook vraag naar Timmermannen......

Ik heb in totaal 8jaar ervaring in de bouw. 6jaar in de kleine en 2jaar in de grote bouw...
Wie kan mij iets meer vertellen...wie weet of er Down-Under bedrijven verlegen zitten om Timmermannen met ervaring.

Waiting for RE:
 
Welkom op het forum Patrick :)
Helaas kan ik je niet helpen met je vragen, maar begin eens op www.immi.gov met de visa wizard en gebruik de zoekmachine op het forum, succes!
 
En als je beroep op 'de lijsten' staat mag je er van uit gaan dat er dus vraag naar die beroepsgroep is.
 
Hi Patrick,
Ik ben zelf stucadoor en bezig met de visum procedure. Er is veel vraag naar bouwvakkers en verdiensten zijn idd goed maar voor een skilled visa moet je veel geld tijd en geduld hebben omdat het vrij lastig is om je diploma's erkend te krijgen door de TRA (trades recognition association). Mijn advies is om eerst een working holiday te doen voor half jaar of jaar en naar aanleiding hiervan je beslissing te maken voor een permanente visum.
 
Hallo,

maar is er in AUS ook vraag naar Timmermannen......

Wie kan mij iets meer vertellen...wie weet of er Down-Under bedrijven verlegen zitten om Timmermannen met ervaring.

Waiting for RE:

Vanwege de "redelijke" goede opleidingen in Australia zelf is het niet gemakkelijk om gesponsord te worden als timmerman als je niet in Australia woont.
Een zeer goede manier , bijna waterdicht plan.
Gan 12 maanden uit 18 maanden werken als timmerman minimal 25 uur per week.
Houd alles goed bij, referentie brieven, foto's van je werk (waar je zelf ook op staat helpt altijd)
Doe je Ielts test en medical test.
Vertaal je diploma's , referentie brieven, werk contracten, payslips, tax letters van bedrijf waar je in dienst bent/was.

Ga voor je visa "permanent resident to stay" als timmerman na deze 20 maandjes in vaste dienst.
Ik meen dat timmerman nog steeds hoog aan staat geschreven als MODL -list. (vraag anders Champ Rob even)

Heb je enkele vraagjes, just ring the bell.

Success mate,

Jack>:D
 
Last edited:
Back
Top