Even voorstellen: Anne

AnneHout

New Member
Hallo forum-leden!

Na een korte periode (als toerist) van vijf weken in Sydney, ben ik nu weer in NL. Ik besloten om weer terug te gaan maar dan op een WHV.

Eigenlijk is het een enorm Robert-ten-Brink-verhaal (iets met liefde en een leuke vent) maar heb heel veel zin in een nieuw avontuur.

Hoop in dit forum antwoord op mijn vragen te krijgen:)

Welkom! Iets met liefde en een leuke vent is natuurlijk altijd mooi ;-) Veel plezier en succes bij het lezen van alle relevante en minder relevante informatie op het forum, ik weet zeker dat je er iets aan zult hebben! Enig idee op welke termijn je weer terug gaat?

Groetjes, Margriet

Dank je wel:)

Streefdatum is 5 december dus al heel snel. Wil het liefst voor de kerst weer terug zijn. Echter, hoe dichter op de kerst je een ticket wil boeken, hoe hoger de prijs.
Daarnaast moet ik ook mijn WHV aanvragen en dat kan pas weer als ik mijn paspoort heb verlengd.

Zit dus een klein beetje met een dilemma: wachten op mijn paspoort/visum en dan (duurder) ticket boeken of eerst ticket en dan paspoort/visum met het risico dat mijn visum niet wordt goedgekeurd. Heeft iemand enig idee wat de kansen op een afwijzing zijn? Of maak ik me zorgen om niks.

Dan zou ik beginnen met vandaag een nieuw paspoort aanvragen, dan heb je hem volgende week binnen denk ik. Ik heb vorig jaar ook een nieuw paspoort aangevraagd, duurde 5 werkdagen geloof ik voordat ik hem op kon halen.
Het lijkt me namelijk heel onhandig om een ticket te boeken en daarna je gegevens weer te moeten wijzigen.

Als je je nieuwe paspoort hebt kun je je WHV aanvragen. Ik denk zelf dat de kansen op een afwijzing heel klein zijn. Ik heb zelf in juli dit jaar een WHV aangevraagd en direct toegewezen gekregen. Een paar minuten nadat ik het online had aangevraagd heb ik mijn status gecheckt en toen stond er al 'grant.' Binnen een uur had ik ook de bevestiging in mijn mailbox. Ik weet van een aantal mensen uit mijn omgeving dat zij ook direct hun WHV hebben gekregen en geloof dat mensen op het forum ook die ervaring hebben.

Wat de kosten van je ticket betreft: Mijn tip is om op de sites van de vliegtuigmaatschappijen zelf te zoeken naar tickets. Dan heb je nl de optie om in een schema met +/- 3 dagen rondom je geplande vertrek en retour datum te kijken wat de goedkoopste optie is. Dat kan nl per dag aanzienlijk verschillen! Dan rolt er dus een 7x7 tabelletje uit met de week dat je wilt vertrekken en de week dat je terug wilt en kun je makkelijk zien welke optie het goedkoopst is. Heb wel eens gehad dat dat een paar honderd euro scheelde.

Paspoort is inmiddels aangevraagd. Voor het boeken van je ticket heb je niet meteen je paspoortgegevens nodig toch? In dat geval boek ik vanavond mijn ticket en volgende week mijn WHV.

Mijn plan is om in eerste instantie een enkeltje te boeken. Weet namelijk niet wanneer en waar vandaan ik terug vlieg. Heb je hier ervaringen mee?

Welkom op het forum Anne! What love can do... ;)

Ik denk dat Margriet je hierboven al veel waardevolle info heeft kunnen geven, ik kan er weinig meer aan toevoegen!

Succes en vooral: geniet!

Welkom op het forum Anne.

Volgens mij heb je voor het boeken van een ticket wel je paspoort gegevens nodig.
Een WHV duurt voortaan iets langer voordat hij goedgekeurd wordt. Op de site van immi staat dat het over het algemeen 6 dagen duurt.

Je zou eventueel nog een ticket via een reisbureau kunnen boeken. Dan kun je nu het ticket door ze vast laten leggen (optie erop) en dan pas echt boeken als je je visum hebt. Volgens mij kun je een optie vaak maximaal 2x7 dagen krijgen.

Ik heb contact gehad met Kilroy en zij geven aan dat ze bij het boeken van een ticket geen gebruik maken van een documentnummer zolang je overige gegevens maar hetzelfde blijven. Het boeken van een ticket zou geen probleem moeten zijn dus.

Alleen vraag ik me af of ik er verstandig aan doe om nu al een ticket (enkeltje) te boeken en pas volgende week mijn WHV-aanvraag te doen.

Jij/iemand een idee?

Jah daarom zeg ik, waarom laat je niet bij een reisbureau een optie op een ticket zetten totdat je visum binnen is. Dan heb je het ticket in ieder geval nog voor de prijs van deze week :)

Haha Anne, nu maak je me toch wel nieuwsgierig ;-) Jouw Nederlandse vent is al permanent resident van Sydney dan?

Hij is in februari op zijn WHV weggegaan en wordt nu gesponsord. Hoop uiteindelijk als partner op zijn visum te kunnen meeliften maar we moeten maar even zien hoe het gaat. Ze schijnen nogal streng naar je de facto relatie te kijken en die van ons is nog pril.

Wow, gave kans heeft hij weten te pakken dan! Inderdaad slim om zo snel mogelijk op een WHV hem achterna te reizen om zo over een langere periode samen te kunnen zijn. Dat maakt het aantonen van een 'duurzame relatie' in elk geval makkelijker. Veel bewijs verzamelen is ook belangrijk, maar degenen die je voor zijn gegaan kunnen daar veel meer over vertellen, er zijn genoeg topics met relevante info op het forum te vinden. Succes in ieder geval! En wat fijn dat je zo snel al weer naar Australië mag, ik ben lichtelijk jaloers ;-)

Dank je wel!

Ik weet nog niet of ik mag:). Is nog afhankelijk van de goedkeuring van mijn visum. Nog even afwachten dus...

Neeeee nog niet:). Wacht eerst heel braaf mijn visum af. Die kan ik volgende week pas aanvragen als ik mijn paspoort heb. Ben heir ook veel te ongeduldig voor haha.

Back