Even voorstellen: Anne

Hoi Anne! Welkom op het forum en veel geluk met je avontuur! Ik wil je wel een tip geven over tickets: Skyscanner heeft ook een grafiek, waarop je precies kunt zien welke data het goedkoopst zijn, en sommige kun je combineren. Als je zoekt op aankomst en/of vertrektijden kun je ook honderden euro's besparen!! Wij (2volwassenen, een kind van 6) hebben vorige week nog 3 tickets geboekt van 11 december, ongeveer 4 weken, naar Tasmanië en terug, voor 3600 euro. Hoogseizoen maar toch nog redelijk in prijs. Vorig jaar kon ik een ticket boeken vanaf half februari voor 1048,- euro!! Dan vlieg ik dus ook nog het stuk naar Tasmanië, redelijk in tijd en vertrektijden en niet met Southern China of Etihad (niet dat die niet goed zijn, maar ik vlieg er liever niet mee). Ook niet teveel overstappen of langen wachttijden. Het scheelt je in ieder geval de tussenkomst van een reisagent in prijs!!

23 - 1 staat het dan geloof ik ;)

Glad somebody is keeping the score.:p
Zat even te denken welke Nederlander hier op het forum een partner vium met een Australische vriendin heeft, maar kan er inderdaad geen enkele verzinnen, terwijl ik al een tijdje meelees.
So al you dutch single guy's, go for it, You won't be dissappointed

Dan vlieg ik dus ook nog het stuk naar Tasmanië, redelijk in tijd en vertrektijden en niet met Southern China of Etihad (niet dat die niet goed zijn, maar ik vlieg er liever niet mee). Ook niet teveel overstappen of langen wachttijden. Het scheelt je in ieder geval de tussenkomst van een reisagent in prijs!!

Southern China hebben we minder goede ervaringen mee en daar zou ik ook liever niet mee vliegen, maar Etihad is echt goed! Vergelijkbaar met Emirates, een van de betere vliegtuigmaatschappijen. Verder heeft Malaysian Airlines en Catai Pacific over het algemeen goede, snelle verbindingen voor redelijke prijzen.

Last edited:
Streefdatum is 5 december dus al heel snel. Wil het liefst voor de kerst weer terug zijn. Echter, hoe dichter op de kerst je een ticket wil boeken, hoe hoger de prijs.

Hoi Anne! Welkom op het forum! Wil je perse voor de Kerst weer terug zijn? Vaak is het een stuk goedkoper als je op een van de Kerstdagen ipv vlak voor de Kerstdagen vliegt. Ben je toch nog voor NYE in Sydney.

Last edited:
Hoi Anne,

Welkom! Wel spannend allemaal. Zou mooi zijn als je de koude winter hier al over kunt slaan met gebruik van je WHV :) (Komt vast goed!)

Wat tickets betreft: ik gebruik zelf altijd de site skyscanner en ben daarmee eigenlijk altijd goedkoper uit dan bij gebruik van andere websites, zelfs goedkoper dan wanneer ik het bij de vliegtuigmaatschappij zelf wil boeken (wellicht door 'groepskortingen'/ massa-inkoop)

Veel succes!
Jennie

Sorry voor mijn late reactie! Het forum zit nog niet helemaal in mijn systeem:). Dank je wel voor jullie reacties! Leuk om te lezen.

Mijn ticket is inmiddels geboekt en mijn visum goedgekeurd! 5 december vlieg ik weer terug op een enkeltje. Met voldoende geld op mijn bankrekening uiteraard:)

Back