SteveSW
XPdite Sponsor
Zodra je vrouw het visum krijgt is ook het visum voor jou en de kinderen geldig. De eerste keer Australia in dient de hoofdaanvrager als eerste te gaan samen met jullie. Daarna ben jij vrij om in en uit te reizen op je visum. Sterker nog. Als jullie na de eerste keer samen over de border geweest zijn (kan een activatie trip zijn van 5 minuten op de AirPort en weer naar NL...) en je zou daarna scheidden dan nog mag jij gewoon OZ in. Je hebt echt je eigen visum op jouw naam.
Op je visum staat een datum waarvoor je een eerste entry moet hebben. (Jaar na medicals/VOG) En een uiterste definitieve entry (5 jaar Na uitgifte voor een 189) Na definitieve entry dien je twee jaar in OZ te blijven om de permanent resudence te bemachtigen. (Wederom voorbeeld voor een 189) Voor 457 gelden wellicht iets andere regels maar dat staat allemaal op de border.gov.au site.
oke. nuttige info.
wat als iedereen (via visum 457 van mijn vrouw) visum heeft maar ik wil eerst gaan? Moet ik dan toeristenvisum aanvragen (en kan dit parallel aan dat andere) en dan om 457 te 'activeren' weer in en uit Australië (buurland?) gaan of kan dat ook eenmaal binnen op toeristenvisum?