Even voorstellen dan maar

Mark en Miranda

New Member
Hallo allemaal,

Wij zijn Mark en Miranda uit Boxmeer (dorpje in Brabant), respectievelijk 27 en 20 jaar oud.

We zijn sinds kort bezig ons te orienteren om te gaan emigreren naar Australie (hehe). We weten nog niet precies waar we naartoe willen en dat brengt me meteen bij m'n eerste vraag. We hebben gelezen dat in Sydney en omstreken een Mediteraanklimaat heerst, maar het liefst willen we natuurlijk ook in de winter lekker warm weer. Nu zaten we te denken om iets noordelijker te gaan wonen, in de buurt van Rockhampton bijvoorbeeld, maar we weten niet hoe het klimaat daar precies is. Weet iemand daar iets meer over misschien?

Lijkt nu misschien een beetje dat we alleen voor het weer gaan, maar, hoewel dit zeker wel tot een van onze redenen behoort, willen we vooral weg uit Nederland vanwege de mentaliteit hier. Daarom maar meteen de tweede vraag. Hier in Nederland zijn mensen heel individualistisch en komt werk en carriere maken bij veel mensen op de eerste plek. We zijn onlangs op vakantie naar Egypte geweest en daar draait het naar ons idee veel meer om het sociale gebeuren en daar zijn we naar op zoek. Hoe is dat in Australie? Word je daar met open armen ontvangen of is het ook ieder voor zich?

Nah, dat was het wel even voor nu. Alvast hartelijk bedankt aan iedereen die reageert!

Groetjes,

Mark en Miranda
 
Mark & Miranda said:
Hallo allemaal,

Wij zijn Mark en Miranda uit Boxmeer (dorpje in Brabant), respectievelijk 27 en 20 jaar oud.

We zijn sinds kort bezig ons te orienteren om te gaan emigreren naar Australie (hehe). We weten nog niet precies waar we naartoe willen en dat brengt me meteen bij m'n eerste vraag. We hebben gelezen dat in Sydney en omstreken een Mediteraanklimaat heerst, maar het liefst willen we natuurlijk ook in de winter lekker warm weer. Nu zaten we te denken om iets noordelijker te gaan wonen, in de buurt van Rockhampton bijvoorbeeld, maar we weten niet hoe het klimaat daar precies is. Weet iemand daar iets meer over misschien?

Lijkt nu misschien een beetje dat we alleen voor het weer gaan, maar, hoewel dit zeker wel tot een van onze redenen behoort, willen we vooral weg uit Nederland vanwege de mentaliteit hier. Daarom maar meteen de tweede vraag. Hier in Nederland zijn mensen heel individualistisch en komt werk en carriere maken bij veel mensen op de eerste plek. We zijn onlangs op vakantie naar Egypte geweest en daar draait het naar ons idee veel meer om het sociale gebeuren en daar zijn we naar op zoek. Hoe is dat in Australie? Word je daar met open armen ontvangen of is het ook ieder voor zich?

Nah, dat was het wel even voor nu. Alvast hartelijk bedankt aan iedereen die reageert!

Groetjes,

Mark en Miranda

Hoi welkom op het forum!

Wij (ik bedoel mijzelf en mijn vrouw Amulya) zijn ook naar Australia door deze redenen. Wij hebben voor Brisbane gekozen vanwege het klimaat en de mentaliteit. In Brisbane (en denk ik ook in Rockhampton) zijn de mensen zeer relaxed, ze zijn in een permanente vacantie sfeer, zeer vriendelijk, gezellig en sociaal.
Het klimaat is erg gunstig: geen winters!!! Wel een hete zomerperiode (je kan dat checken op zo'n klimaat website) en het is er wel altijd vochtig warm.
 
Mark & Miranda said:
Hallo allemaal,

Wij zijn Mark en Miranda uit Boxmeer (dorpje in Brabant), respectievelijk 27 en 20 jaar oud.

We zijn sinds kort bezig ons te orienteren om te gaan emigreren naar Australie (hehe). We weten nog niet precies waar we naartoe willen en dat brengt me meteen bij m'n eerste vraag. We hebben gelezen dat in Sydney en omstreken een Mediteraanklimaat heerst, maar het liefst willen we natuurlijk ook in de winter lekker warm weer. Nu zaten we te denken om iets noordelijker te gaan wonen, in de buurt van Rockhampton bijvoorbeeld, maar we weten niet hoe het klimaat daar precies is. Weet iemand daar iets meer over misschien?

Nah, dat was het wel even voor nu. Alvast hartelijk bedankt aan iedereen die reageert!

Groetjes,

Mark en Miranda

Hoi Mark en Miranda,

Wat een goed idee om richting Rockhampton te gaan. :lol: Ik woon namelijk nu ongeveer 3 jaar in Rockhampton en kan jullie vragen over Rockhampton wel beantwoorden. Het is inderdaad een stuk war mer hier dan in Sydney. De warmste dag die ik hier gehad heb was 43 graden kerst 2002. Op zulke dagen zit je dus de hele dag binnen in de aircon. Normaal in de zomer is het tussen de 30 en 40 graden. Het is vrij vochtig en het duurd zeker een aantal jaren om eraan gewent te raken. Winter is HEERLIJK. s'nachts kan het best koud zijn met 10 graden (vergeet niet dat we verwarming hier eigenlijk niet kennen) Maar om een uur of 9 is het al snel 20 tot 25 graden. Ik zou nergens anders willen wonen!

Er wonen hier ongeveer 60.000 mensen en alles wat je zou willen doen is hier te doen. Het is veel rustiger dan Brisbane, files kennen we hier niet en de mensen zijn vriendelijk, de pubs zijn overal en erg goed. De 'Outback' is om de hoek, camperen kan overal. Het strand is 20 minuten hier vandaan. Wat wil je nog meer?

Als jullie nog vragen hebben over Rocky laat het me weten.
 
Wacht niet te lang met het indienen van de aanvraag, want voor je het weet verlies je 5 punten voor je leeftijd.

Wij zijn er een aantal keer geweest en hebben ons in die tijd thuis gevoeld. Nu weet ik wel dat dat tijdens een vakantieperiode was, maar toch. Het is een aanrader om eerst eens op vakantie in Oz door te brengen en de sfeer proeven, de mensen ontmoeten en de natuur bekijken (het kan zijn dat het je tegenvalt, wat ik niet geloof), bevalt Australie dan, wacht niet te lang met het indienen van de aanvraag; het duurt gemiddeld een jaar.

Geen dank!
 
Jeroen said:
Wacht niet te lang met het indienen van de aanvraag, want voor je het weet verlies je 5 punten voor je leeftijd.

Wij zijn er een aantal keer geweest en hebben ons in die tijd thuis gevoeld. Nu weet ik wel dat dat tijdens een vakantieperiode was, maar toch. Het is een aanrader om eerst eens op vakantie in Oz door te brengen en de sfeer proeven, de mensen ontmoeten en de natuur bekijken (het kan zijn dat het je tegenvalt, wat ik niet geloof), bevalt Australie dan, wacht niet te lang met het indienen van de aanvraag; het duurt gemiddeld een jaar.

Geen dank!

Yup let op jouw leeftijd. Dat kost punten.... :)
 
Mark & Miranda said:
Hallo allemaal,

Wij zijn Mark en Miranda uit Boxmeer (dorpje in Brabant), respectievelijk 27 en 20 jaar oud.

We zijn sinds kort bezig ons te orienteren om te gaan emigreren naar Australie (hehe). We weten nog niet precies waar we naartoe willen en dat brengt me meteen bij m'n eerste vraag. We hebben gelezen dat in Sydney en omstreken een Mediteraanklimaat heerst, maar het liefst willen we natuurlijk ook in de winter lekker warm weer. Nu zaten we te denken om iets noordelijker te gaan wonen, in de buurt van Rockhampton bijvoorbeeld, maar we weten niet hoe het klimaat daar precies is. Weet iemand daar iets meer over misschien?

Lijkt nu misschien een beetje dat we alleen voor het weer gaan, maar, hoewel dit zeker wel tot een van onze redenen behoort, willen we vooral weg uit Nederland vanwege de mentaliteit hier. Daarom maar meteen de tweede vraag. Hier in Nederland zijn mensen heel individualistisch en komt werk en carriere maken bij veel mensen op de eerste plek. We zijn onlangs op vakantie naar Egypte geweest en daar draait het naar ons idee veel meer om het sociale gebeuren en daar zijn we naar op zoek. Hoe is dat in Australie? Word je daar met open armen ontvangen of is het ook ieder voor zich?

Nah, dat was het wel even voor nu. Alvast hartelijk bedankt aan iedereen die reageert!

Groetjes,

Mark en Miranda

He boxmeer... Ik kom uit Noord Limburg dus niet zo ver van jullie vandaan. ik heb een jaar in Brisbane gewoond en kan jullie zeggen dat de mensen in het algemeen vriendelijk en relaxe zijn en in het grootste gedeelte van het jaar heb je er mooi weer. alleen in de zomer maanden december, januari en februari kan het er heet en benauwd zijn. brisbane staat ook bekend om zijn hoge vochtigheidsgraad, maar daar raak je wel aan gewend en ook dat je het grootste deel van het jaar in een korte broek of eventueel kort rokje rond kunt lopen.

groetjes rob
 
Rob, als jij daar in een kort rokje rond gaat lopen, kijken de mensen jouw daar dan niet raar op aan? :lol:
 
Hehe, is idd niet zo'n goed idee denk ik, mischien krijg je wel positieve reacties, is het proberen waard.
Klinkt zeker erg goed, dat benauwde weer zijn we toch wel wat gewend van de zomers in Nederland dus is daar vast wel overheen te komen.
Bedankt voor al die nuttige info.

Mark
 
Heb nog een vraag voor diegene die zich bezig houden met muziek.
Ik ben erg actief met muziek bezig, speel in een band en sta regelmatig op het podium.
Binnenkort zeer waarschijnlijk een toertje door Chechie, een soort van droom die uit gaat komen denk ik.

Weet iemand hoe het gesteld is met melodieuze rock cq metal in Australie?
Niet dat ik niet bereid ben consessies te doen, maar het zou fijn zijn dat ik m'n ding kan doen.
Op internet heb ik namelijk nog niet veel hierover kunnen vinden.

Mark
 
"Jeroen said:
Rob"]

Ik heb wel mooie benen hooooorrr 8) !! misschien wordt ik dan wel een trendsetter. lijkt me opzich lekker luchtig daar.
maarja laat ik dan maar eerst beginnen met een korte broek en een foute hawaishirt.

:wink: Rob
 
Nah, doe mij dat kortje rokje dan maar. :lol:

Rob, waar kom je dan precies vandaan?? Grappig dat je hier uit de buurt komt, trouwens!

Heb ik ook nog een vraag. Aangezien Mark zich bezig gaat houden met z'n muziek, moet ik natuurlijk ook wat te doen hebben. In Boxmeer ben ik nu al ruim twee jaar vrijwilliger bij een jongerencentrum. Daar organiseer ik concerten en bedenk andere leuke bezigheden voor jongeren om ze van de straat te houden (althans, zo is het voor de subsidies :lol: ). Ik weet dat Nederland op dit gebied erg voorloopt op andere landen, dus vraag ik me ook af of ik iets dergelijks in Australie kan doen. Ik zou heel graag vrijwilligerswerk gaan doen, vooral voor de sociale contacten, maar dan wel het liefst iets in een (soort van) jongerencentrum (wat zich richt op het alternatieve circuit). Weet iemand of zoiets in Australie bestaat? Of treden bandjes daar alleen in café's enzo op?

Verder wil ik nog even kwijt dat ik dit echt een vet forum vindt! Relaxt dat iedereen zo behulpzaam is, dus ontzettend bedankt allemaal!

Groetjes,

Miranda
 
Vinden jullie ons niet vervelend worden met al die vragen?
Tis niet dat we niks zelf op willen zoeken, maar het is zo wel ontzettend handig! Bovendien vind ik het erg fijn om meningen en ervaringen van anderen te horen.
Naja, dan zeg ik maar: jullie zijn hartstikke lief voor ons!
 
Mark & Miranda said:
Nah, doe mij dat kortje rokje dan maar. :lol:

Rob, waar kom je dan precies vandaan?? Grappig dat je hier uit de buurt komt, trouwens!

Heb ik ook nog een vraag. Aangezien Mark zich bezig gaat houden met z'n muziek, moet ik natuurlijk ook wat te doen hebben. In Boxmeer ben ik nu al ruim twee jaar vrijwilliger bij een jongerencentrum. Daar organiseer ik concerten en bedenk andere leuke bezigheden voor jongeren om ze van de straat te houden (althans, zo is het voor de subsidies :lol: ). Ik weet dat Nederland op dit gebied erg voorloopt op andere landen, dus vraag ik me ook af of ik iets dergelijks in Australie kan doen. Ik zou heel graag vrijwilligerswerk gaan doen, vooral voor de sociale contacten, maar dan wel het liefst iets in een (soort van) jongerencentrum (wat zich richt op het alternatieve circuit). Weet iemand of zoiets in Australie bestaat? Of treden bandjes daar alleen in café's enzo op?

Verder wil ik nog even kwijt dat ik dit echt een vet forum vindt! Relaxt dat iedereen zo behulpzaam is, dus ontzettend bedankt allemaal!

Groetjes,

Miranda

hoi miranda, ik kom uit horst. wat betreft een jongerencentrum weet ik niet, moet ik ff navragen. volgensmij wordt er veel vanuit school georganiseerd. ik zag namelijk regelmatig iets in het winkelcentrum van Brisbane, zoals modeshows, optredes van jongerenkoren en dat soort dingen. en qua muziek is pop/rock populair in australie. dat hoor je het meeste op de radio. dance/trance/house muziek zoals wij het hier in europa kennen is daar wat minder.

groeten rob
 
Mark & Miranda said:
Vinden jullie ons niet vervelend worden met al die vragen?

Ik geloof niet dat mensen vervelend kunnen worden met vragen, als er is altijd wel iemand die wil antwoorden. Meestal is er ook iemand anders mee gebaat.
 
Back
Top