Even voorstellen, Dave&Feline

feline-dave

New Member
Hallo!

Even voorstellen, wij zijn Dave&Feline!

Wij hebben elkaar in 2001 in Australie leren kennen, werden verliefd op elkaar en op Australie. Dave komt uit Engeland, ik uit Nederland.
Onze droom is al jaren om daar te wonen en nu hebben we eindelijk de knoop doorgehakt. Hopelijk wonen we binnen nu en paar jaar met onze kinderen in Perth.

Groeten, Feline

Hallo en welkom op het forum!

Weer een gezin met (naar ik aanneem kleine) kinderen dat de sprong waagt! Daar zijn er meer van de laatste tijd (waaronder wij)
Veel succes en hou ons op de hoogte van jullie vorderingen en bevindingen!

:hi: op het forum!
Ik kom uit Zuid-Afrika en mijn man uit Nederland en wij, zoals de meeste hier op het forum, hebben dezelfde droom :cool:
Hoe oud zijn jullie kids en op welke visum willen jullie naar Oz?

Groetjes de Lobsters

Welkom op het forum
afro.gif

Dank voor alle lieve reacties!

We zijn net gister begonnen met de vragenlijst van Move2 Australia, ben benieuwd! We weten nog niet op wat voor visum het gaat worden. Dave is timmerman, ik logopediste, dus dat kan zeker een optie zijn. Dave heeft daar ook familie wonen, dus dat kan eventueel ook. Weten er eerlijk gezegd nog zo weinig van af, de spits is er net pas af!

Zeker veel gezinnen die de sprong wagen met kinderen, das goed om te horen. Jake is nu 5 en Ivy 2 en hopelijk redden we het snel om ze daarheen te brengen. Dan is de overgang niet zo groot met school. We voeden de kinderen tweetalig op dus dat is wel makkelijk. Jake begint nu net met lezen en schrijven en Ivy zit nu op de internationale peuterspeelzaal. Met een beetje mazzel kan ze daarna direct verder met school in Australie..... We kunnen niet wachten!
Dave en ik hebben elkaar in 2001 daar leren kennen tijdens een jaar backpacken en zijn er in 2005 weer heen gegaan om te trouwen. Blij dat we nu eindelijk deze knoop hebben doorgehakt!

Ik vroeg me af of er ergens een duidelijk antwoord is op de vraag hoe lang procedures gemiddeld duren? Ik zie wel bij iedereen die lijstjes staan, maar misschien is er ergens een ander duidelijk overzicht?

Groeten, Feline

Dat was 1 van de eerste vragen die wij M2A stelden.
Het ligt een beetje aan het soort visum wat straks uit de bus komt rollen. ;-)

:eek:fftopic:

Hey leuke naam heeft jullie dochtertje!

mijn nichtje is zaterdag geboren en heet..Ivy (wilden eigelijk evey, maar dachten dat de mensen moeite gingne hebben met de uitspraak dus hebben ze er Ivy van gemaakt)

Nu effe terug on-topic ...

jullie hebben met beide beroepen kans, dus dat moet zeker lukken :up:

Zelfs Ivy is nog best lastig voor de Hollanders soms!

Ben wat beroepen betreft benieuwd. Dave heeft al jaren zijn eigen bedrijf wat erg goed loopt, en werkt sinds zijn 16e als timmerman. Heeft alleen zijn opleiding niet afgemaakt.... Als je 16 bent realiseer je je niet dat je dat diploma misschien ooit nodig zal hebben.... Nu heeft hij in princiepe dus enkel een enorm mooi portofolio en bere goede referenties!
Ik mag pas als logopediste werken als ik een succesvolle Overseas Qualifications Assessment bij Sppech Pathology Australia heb afgelegd. Logopedie is daar een universitaire opleiding en hier HBO. De eisen die ze stellen zijn erg hoog en ik weet totaal niet hoe ik dat ga klaarspelen!

Kortom, even afwachten dus!

Ik vroeg me af of er ergens een duidelijk antwoord is op de vraag hoe lang procedures gemiddeld duren? Ik zie wel bij iedereen die lijstjes staan, maar misschien is er ergens een ander duidelijk overzicht?

Groeten, Feline

Hoi Feline, die vraag is niet te beantwoorden omdat het zo verschillend voor iedereen is. Het ligt er maar net aan op welk moment je welke aanvraag doet ( skilled,spouse,family,sponsored etc etc) en op welke lijsten je beroep op dat moment staat.
Een paar jaar geleden was het nog redelijk te voorspellen, nu niet meer want er veranderd vaak iets.Eind april komt er b.v weer een nieuwe beroepenlijst.
Succes ! :up:

Ik heb ook inderdaad juist alle handtekeningen bestudeerd op zoek naar mensen die zo vergelijkbaar mogelijk waren wat visumtraject betreft. Heel leerzaam!

Hee geinig om te zien wanneer mensen hun tranen party hebben gepland! Hahaha die Bloemetjes. Ik ga ervanuit dat het gewoon een leuk feestje wordt! Die tranen bewaren ze maar voor op Schiphol ( of later.... )
Sorry voor het off topic!

Back