Bloemetjes
Member
Sorry, ik vervuil even door: dat was een kreet van een vriendin van ons. Toen we vertelden dat we het visum hadden zei ze gelijk: wanneer is de tranenparty? Mooie term vind ik het.
Hai Feline, ook even via het forum een reactie: welkom!!Dank voor alle lieve reacties!
We zijn net gister begonnen met de vragenlijst van Move2 Australia, ben benieuwd! We weten nog niet op wat voor visum het gaat worden. Dave is timmerman, ik logopediste, dus dat kan zeker een optie zijn. Dave heeft daar ook familie wonen, dus dat kan eventueel ook. Weten er eerlijk gezegd nog zo weinig van af, de spits is er net pas af!
Zeker veel gezinnen die de sprong wagen met kinderen, das goed om te horen. Jake is nu 5 en Ivy 2 en hopelijk redden we het snel om ze daarheen te brengen. Dan is de overgang niet zo groot met school. We voeden de kinderen tweetalig op dus dat is wel makkelijk. Jake begint nu net met lezen en schrijven en Ivy zit nu op de internationale peuterspeelzaal. Met een beetje mazzel kan ze daarna direct verder met school in Australie..... We kunnen niet wachten!
Dave en ik hebben elkaar in 2001 daar leren kennen tijdens een jaar backpacken en zijn er in 2005 weer heen gegaan om te trouwen. Blij dat we nu eindelijk deze knoop hebben doorgehakt!
Ik vroeg me af of er ergens een duidelijk antwoord is op de vraag hoe lang procedures gemiddeld duren? Ik zie wel bij iedereen die lijstjes staan, maar misschien is er ergens een ander duidelijk overzicht?
Groeten, Feline
ikmee!!!
Ik wacht nog even de nieuwe SOL af maar die zal op zich niet veel veranderen of ze moetsen ook de skills assessment criteria aanpassen en dat zie ik niet meteen gebeuren.
Wij hebben eerst nog een reis van 7 weken voor de boeg naar Oz en als we terug zijn beslissen we of het studeren wordt voor mij (98% kans dat het dat zal worden) of proberen via ENS of business sponsored.
Eén ding staat vast.........WE GAAN! en liefst in augustus 2011...