Even voorstellen: DavidM

Inderdaad ook heel belangrijk is of je een auto nodig hebt ed. en natuurlijk zorgverzekering, niet te vergeten. Afhankelijk van het visum heb je wel of niet recht op medicare (ik laat de discussie even terzijde), maar wellicht is het verstandig om private health insurance af te sluiten. Dat zijn allemaal basis zaken die geld kosten en blijven kosten (net als in NL). Maar dan moet je wel inkomsten hebben natuurlijk.
Bedankt Mr Bang 4x 500 is inderdaad nog steeds 2000 dollartjes :D en met 500 dollar in de week heb je in Sydney of Melbourne niks aparts hoor.

Bedankt Mr Bang 4x 500 is inderdaad nog steeds 2000 dollartjes :D en met 500 dollar in de week heb je in Sydney of Melbourne niks aparts hoor.

Ik vroeg me al af hoe jullie in Sydney leefden hahaha

Box_Homes_KLEW.jpg

@DavidM Huizenprijzen kun je eenvoudig zelf even nakijken voor jullie gewenste gebied op realestate.com of domain.com (rentals)

Uiteraard. Ik was ook kort door de bocht zei ik toch ;)
Verzekeringen, gas, water, licht. Autobrandstof schoolgeld etc. Maar dan wordt het weer een lijstje wat we al vaker gemaakt hebben (zoek: cost of living)

Yep! Emigreren kost geld. En we zijn nog niet vertrokken (hopelijk deze zomer nog)
Wij zijn een gezin van 4 (man vrouw 2 kinderen (11 en 9)) en zullen inderdaad ook ergens tussen de 15k - 20k kwijt zijn hieraan vooraf gerekend.
(visum/bureau/documentenhandel/traject van A tot Z/tot effectieve landing in Australië)

En dan nog mee te rekenen:
- eerste reisje Down Under om van het land te gaan proeven en weg te smelten (vooraf)
- minwaarde op de verkoop van je auto in thuisland. Je moet wel weer een nieuwe auto aanschaffen ook Down Under.
- de verhuis zelf van je waardevolle spullen (mijn eerste schatting, tussen de 5k en 7k voor een 20ft container), wederom hier minwaarde van spullen die je hier verkoopt, maar toch weer opnieuw zult moeten aankopen daar beneden.
- overlevingscentjes voor eerste maanden.

Soit, komt er op neer,

*** je moet er duidelijk wat voor over hebben***

En toch zijn we allen hier overtuigd:

***dit is het allemaal compleet en over-the-top volledig maar dan volledig waard! ***

Veel succes!!

Persoonlijk zou ik een half jaar zonder salaris minimaal willen overleven.
Kort door de bocht:
- 4 weken aangekleed huis totdat je container komt en een huis hebt (zeg $600 per week - geen idee!) = $2400
- $4000 per maand (inc huur) * 6 = $24,000
- aanschaf eenmalige meuk (inc auto): $6000 (je kan het zo gek maken als je wilt natuurlijk)

Met dezelfde gedachtengang zou je al snel $30,000 tot $35,000 AUD mee moeten nemen. Dat is 20.000 - 25.000 euro.

Visumkosten kan je van de andere hierboven gebruiken en dan nog eenmaal enkele tickets.

Er zijn ook mensen gegaan met 4000 euro en die zijn prima terecht gekomen, maar dat zou ik persoonlijk niet doen.

Back