Even voorstellen Gerard Jan..

Gerard Jan

New Member
Hallo allemaal ik ben Gerard Jan 25 jaar, sinds een paar dagen ben ik veelvuldig aan het lezen op deze mooie forum-site.

Leuk om ervaringen en tips op te doen van ervaringsdeskundigen via deze website.
Goed om te lezen dat veel mensen enthousiast zijn over het prachtige Australië.

Zelf ben ik vorig jaar met mijn vriendin een half jaar in Australië geweest ( toen op een work and holiday visum). We hebben een mooie reis gemaakt van Porrth Douglas naar Surfers Paradise, waar we vervolgens 4,5 maand hebben gewoond. In die tijd heeft mijn vriendin een stage gelopen bij een hotel.

Verder heb ik familie bezocht, mijn zus en nicht wonen namelijk beide al in Australië. We hebben een super tijd gehad en zijn helemaal verliefd geworden om het land en de levensstijl. Toen we helaas weer naar huis moesten hadden we al nieuwe plannen gemaakt om zo mogelijk voor een langere tijd terug te gaan.

Eenmaal terug gekomen en weer aan het werk geslagen in Nederland heeft mijn vriendin weer contact opgenomen met haar stage bedrijf. De eigenaren waren erg tevreden over haar verrichtte werk tijdens haar stageperiode en hebben haar bij vertrek meegegeven dat ze haar altijd wouden helpen mochten we ooit terug willen komen.

Na een paar e-mails is ze weer vertrokken naar Australië voor een kort bezoek om mogelijkheden tot eventueel contract en visa te bespreken. Dit is gelukt, de eigenaren willen haar graag aannemen en ons helpen om middels een 457 visa naar Australië te komen. Echter waren ze nog geen SBS (standard business sponsor) dus moesten er eerst nog heel wat zaken geregeld gaan worden.

Inmiddels zijn we een aantal maanden verder en hebben we eergisteren gehoord dat het bedrijf goedgekeurd is om een SBS te zijn! Nu wordt de nominatie en onze visa applicition bekeken door de immigratie. Helaas kan onze migration-agent niet aangeven hoelang het nog gaat duren, ze gokt op een aantal weken.

Wij wachten in spanning af en hopen op korte termijn goed bericht te krijgen! Ik zal hier af en toe een update geven van de status!

Hoi Gerard Jan hopelijk wordt jullie droom snel werkeijkheid. Veel succes en houd ons op de hoogte.

457 dat hebben wij ook, als ze akkoord gaan (ons bedrijf stond al ingeschreven) dan kan de aanvraag op zich, mits alle papieren er zijn (vertalingen van alles, referenties etc) dan kan het letterlijk binnen dagen geregeld zijn.
Welkom en veel succes!

Bedankt allemaal, @Katjavdl, wij hopen nu ook dat het snel zal gaan documenten zijn als het goed is allemaal in orde ( Agent heeft alles doorlopen).
Maar goed het is altijd afwachten! Zelf ben ik nu nog aan het werk en heb ik een opzegtermijn van een maand, hopelijk komt het goede nieuws nog door in februari dan kan ik in april nog vliegen! Ik heb zelf hbo bedrijfseconomie gedaan, iemand een idee of ik daarmee een goede kans heb op de arbeidsmarkt ? In eerste instantie maakt het mij niet zoveel uit wat voor een werk ik moet doen. Eerst goed settlen en de taal eigen maken vind ik belangrijker!

Ik hou jullie op de hoogte :up:

Ik heb zelf hbo bedrijfseconomie gedaan, iemand een idee of ik daarmee een goede kans heb op de arbeidsmarkt ? =
Goede vraag! Mijn vriend zit in zijn laatste jaar van HBO Bedrijfskunde en ben ook benieuwd. In principe heb ik zoiets van 'bedrijven zitten overal', maarja die Aussies zijn wel gek op Aussie werkervaring.
Ik weet niet of je ook de IELTS moet/gaat doen, maar mogelijk dat dat nog wel een verstandige zet is. De Academic IELTS doen zodat je bij je sollicitaties al bewijs kan overleggen dat je Engels in ieder geval goed is :).

Welkom op het forum. Ben benieuwd hoelang het zal gaan duren. volgens mij gaat het bij een 457 allemaal wel erg snel. succes!

Bedankt allemaal voor de leuke reacties en tips! @Gwen bedankt voor je advies jij ook veel succes, heb van het weekend jou verhaal gelezen! Ook erg spannend!
Wij blijven onze mail refreshen in de hoop op een positief mailtje van de agent..

Last edited:
Beste allemaal,

Even een update,
Afgelopen nacht hebben wij bericht gekregen van onze Agent.
Zij had een terugkoppeling gekregen van onze casemanager / DIPB.
Het was zeer positief, de enige vraag die van uit DIPB is gekomen is of wij onze papier van onze huidige zorg verzekering nog willen aanleveren.
Onze agent geeft aan dat dit positief is en de rest dus goed lijkt te zijn.
We hebben nu 28 dagen gekregen om dit aan te leveren, maar hebben dit uiteraard vandaag al geregeld.
Nu even wachten of we weg komen met de Nederlandse versies of dat hier ook nog even een vertaling van moet worden gemaakt.

Goedkeuring lijkt nabij, spannend!

Update: Wachten en wachten..

De zorgverzekering hebben we inmiddels geregeld en hiervan is ook melding verzonden naar DIBP.
De zorgverzekering moet een private zorgverzekering zijn voor minimaal de eerste maand na binnenkomst van Australië.
Wij hebben deze afgesloten bij BUPA, zij hebben speciaal voor immigranten die op een 457 het land binnen komen een verzekering.
Deze voldoet aan de eisen van DIBP en je krijgt ook direct een bewijsbrief die je kan door sturen naar de DIBP.
Dit is inmiddels gebeurd en onze papieren lijken dus allemaal in orde te zijn en de sponsor is goedgekeurd.

Echter de Nomination is nog niet goedgekeurd, er is nog geen reactie gekomen van de DIPB.
Onze migration agent geeft aan dat het in handen is van de DIPB en dat we niks anders kunnen doen dan afwachten.

Het is inmiddels 2 weken geleden dat er een reactie kwam op onze documenten.

Het blijft spannend, wellicht volgende week!

Iemand hier misschien ervaring mee ?

Ik hou jullie op de hoogte;)

Back