Even voorstellen Gerard Jan..

Geduld is een schone zaak.... Het gaat tot nu toe volgens mij hartstikke vlot bij jullie! Veel mensen hier op het forum zijn jaren bezig om een visum te bemachtigen, gaan zelfs een nieuwe studie aan om Australie binnen te komen. Zelf hebben we 7 maanden op een partnervisum moeten wachten en toen nog ons huis moeten verkopen (ook bekend probleem hier op het forum). Dus nog even volhouden, we weten hier op het forum allemaal hoe het voelt om liever nog vandaag dan morgen te vertrekken.....

je moet wel geduld meenemen hoor als je deze kant opkomt, geduld is hier part of life, lekker relaxed, zouden meer mensen moeten doen ;)

Bedankt @Tamaria ,

Het blijft nog steeds erg stil aan de kant van de immigratiedienst.
We hebben wel contact gehad met onze migration agent, zij geven ook aan dat ze verwacht hadden dat het sneller zou gaan.
Zeker omdat deel van de werkgever en onze documenten snel werden goed gekeurd.

Echter weten ze wel dat de immigratiedienst op dit moment overspoeld is met aanvragen.
Het nieuwe jaar wordt altijd begonnen met veel aanvragen omdat er weer veel nieuwe visums te vergeven zijn.

De processing time voor een 457 visa is in 75% van de gevallen 2 maanden vanaf het volledig inleveren van alle documenten / gegevens.
Onze gegevens zijn vanaf 23 januari ingeleverd dus in principe zitten we nog binnen de termijn die er voor staat.

Wij blijven wachten en hopen op goedkeuring, wij zijn al helemaal klaar om dan ook binnen een week te kunnen vertrekken.

De werkgever van mijn vrouw kan namelijk niet wachten tot dat ze weer terug is om weer aan de slag te gaan.

Ik hou jullie op de hoogte! :)

Even weer een update;),

Helaas nog geen uitslag!
Onze agent heeft 2 weken geleden aangegeven dat ze geen status opvraag willen doen en het ons ook afraden om te bellen.
Ze geven aan dat ze dit niet mogen, wat ik op zich zelf vreemd vind.

Zelf heb ik gisteren nog even contact gehad met het Nederlandse migratiebureau Visa4You waar ik zeer vriendelijk te woord werd gestaan, echt top.
Hier wist de dame mij te vertellen dat ook zij merken dat de 457 aanvragen wel wat langer duren dan normaal.
Echter toen ik haar vertelde dat wij inmiddels 80 dagen na het indienen van alle gegevens verder zijn, vond ze dit erg lang voor dit deze soort visumaanvraag.
Zeker omdat onze sponsor en onze document vrij snel goedgekeurd waren.

Zij gaf aan dat het wel kan helpen om op een rustige manier even de status op te vragen bij het juiste processing bureau.
Ze gaf aan dat dit in hun geholpen heeft en de aanvraag na een week wel behandeld was.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is het wel of niet verstandig om dit te doen?
Aangezien je eigenlijk de communicatie uit handen hebt gegeven door het inschakelen van een migratie kantoor.

In de tussentijd proberen we maar rustig af te wachten!

Spannende tijden,,,:)

Het enige dat ik weet, is dat er strenger wordt gekeken naar de 457's op dit moment. Ik hoor het in mijn omgeving. Dat zal de langere wachttijd verklaren....:( er wordt zelfs per staat gekeken om een tijdelijk stop in te voeren ivm de werkloosheid.
Ik persoonlijk zou niet buiten mijn visa agent om gaan, maar ja, wachten duurt nou eenmaal lang. En ongeduldig word je er wel van. Maar dat is straks allemaal zó vergeten :)

Bedankt voor je reactie @Katjavdl ,
Volgens mij klopt het ook echt wel dat ze strenger zijn geworden en het daardoor wat langer duurt.
We hebben besloten om niet te gaan bellen.
Gisteren hebben we gehoord van de sponsor dat de zijn eerste nominatie en werknemer uit Italië goedgekeurd is.
Haar gegevens waren wat eerder ingediend dan die van ons, dus we zijn bijna aan de beurt:);)

en nu zijn ze dus gestart met een petitie, dat geeft de burger geen moed. Maar wellicht, ik ben van de positiviteit, zitten jullie al in de molen en rollen jullie er binnen no time uit met een visum :up:
Het is in ieder geval een uitermate interessant discussiepunt, de 457's

Kon je verwachten, dergelijke acties. Maar als er voldoende vaklui rondlopen om het werk te doen, dan zou het beroep niet op de SOL lijst staan.
Nu kunnen we dus verwachten dat die lijsten gaan inkrimpen.

Geen goed nieuws voor toekomstige emigranten (zoals wijzelf), maar ook niet nodig om je nu druk over te maken. Dat helpt namelijk toch niet.

Gewoon goede moed houden!

Is misschien wel de hoogste tijd dat die lijsten worden aangepast, want die kloppen langs geen kanten.
En het is niet ik die dat zeg, alhoewel ik het ook zo ervaar en hoor van andere, maar ook van verschillende recruiters gehoord, die zeggen dat immigratiedienst 'geen reet snapt' van de realiteit. De werkloosheid neemt hier alsmaar toe en toch laten ze alsmaar meer 457 binnen, die dacht ik toch dienen om skills aan te trekken waar ze hier een tekort aan hebben??
Pas op, daarmee wil ik uiteraard niet wil zeggen dat jullie niet mogen komen hoor ;)
Ik bedoel maar dat migranten het idee hebben dat ze hier nodig zijn omdat hun beroep/skill op de lijst staat, maar als je dan eenmaal hier bent blijkt dat ze de straten kunnen plaveien met mensen met die skills, en dat er heel veel Australiërs met die skills werkloos zijn. Dan voel je je toch een beetje bedrogen...

@kat Begrepen. Dus naar jouw ervaring kan er wel wat geoptimaliseerd worden. Dat zou voor emigranten ook beter uitpakken, want die krijgen bij aankomst ook een waardevolle maatschappelijke rol (werk, gewenst zijn etc.) in plaats van te worden gezien als banendieven.

En pech voor de emigrant die graag Down Under wil genieten van het leven, terwijl er voor zijn beroep geen animo blijkt te zijn. Die kan maar beter een alternatief paradijs uitzoeken.

@HardCore zo heb ik het ook altijd gezien, als je niks kunt brengen wat hier nodig is, dan kom je er niet in. Nu ik hier wat langer vertoef, heb ik wel het idee, dat er links en rechts wel geschaafd kan worden. Alhoewel er werk genoeg is voor tradies en chefs (onze categorie de laatste) mijn man kan kiezen waar hij wil werken, zo zitten ze omhoog hier. Het voordeel is van de 457 dat er al werk is voordat je een visum hebt. Het nadeel is natuurlijk dat je nog geen permanent visum hebt. Maar daar wel naar toe kan werken.
Over het banendieven verhaal; zo heb ik wel naar mezelf gekeken toen ik hier op zoek ging naar werk als zijnde partner van op een 457 visum. Ik steel toch een baantje weg voor een aussie. Natuurlijk zijn ze daar niet blij mee. Maar onze instelling op de werkvloer, doet wel veel bazen besluiten om niet voor een ausie te kiezen. European way of looking at work and doing a job is well appreciated.
@kat haal je die 2 niet een beetje door elkaar? 457 is gesponsord en dus is er werk voor je als je hier aankomt. Die mensen zijn dus niet werkzoekende en zullen ook niet snel werkloos worden, als dit wel het geval is en je geen nieuwe sponsor kunt vinden, dan moet je het land uit. Volgens mij is jouw laatste opmerking vooral gericht op degene met een permanent skilled visum, die hier geen werk kunnen vinden. Ondanks dat ze op de lijst staan van 'gewilde' beroepen. Wat natuurlijk vreemd is, I agree.

@Gerard Jan Ik zie dat je berichten uit april zijn en kan nergens op het forum vinden of je visum is goedgekeurd. Ben benieuwd of het allemaal is gelukt en je misschien ondertussen al wel in Australië zit!

Groetjes, Marlous

Back