Even voorstellen: Kath

kath

New Member
Hallo iedereen,

Leuke bende lijkt het me hier ! Ik, mijn vriend en zoontje van 6 zitten al middenin al het geregel voor een sponsored visa. Het lijkt voor ons allemaal super snel te gaan. Regelmatig duiken er ineens dingen op waarvan we denken: ook dat moet nog geregeld worden :confused: Daarom hoop ik hier op het forum een beetje structuur in de chaos te vinden... en als alles geregeld raakt, dan mag het gerust heeeel snel gaan hoor ! ;)

groetjes,
Kath

Hoi kath

Welkom op het forum. Het is hier inderdaad heel leuk zoals je zelf wel snel zal ontdekken!
Veel plezier!

Welkom!! Hebben jullie al een idee van waar jullie naar toe willen (welke stad/gebied)?

Welkom Kath, en zoals Gwen al een beetje aangaf; waar zou je heen willen, waar ben je (eventueel) al geweest. visumtrajecten, huisdieren enz. enz. We zijn een nieuwsgierig stelletje. Dus kom maar op met je verhaal ;)

Welkom! Het is een hele leuke bende ;-).

Brabander?
Welke regio/industrie is het sponsorship en is het al definitief dat het een permanente emigratie gaat worden?

Hoi Kath,

Welkom op het forum! Hier op Xpdite zal je heel veel antwoorden vinden en kun je dit niet gewoon vragen;)
Iedereen zit in het zelfde schuitje of heefd in het zelfde schuitje gezeten:D
We zullen je altijd helpen met het vinden van een antwoord op je vraag! Een advies kan ik je wel geven of beter gezegd een voorbereiding op! In het hele emmigratie process kun je niets plannen,heb je geen zekerheid,garantie,time frame en dus is het erg moeilijk om een beetje structuur in de chaos te vinden:) Maar goed jullie zijn goed op weg en ben erg benieuwd hoe het verloop is van jullie procedure;)

Keep in touch:up:

Hi mates,

Ik ben de vriend van Kath (misschien een understatement, want we zijn toch al 16 jaar samen).
Zoals ze hierboven aangeeft willen wij zeer graag naar Australië emigreren en lijkt alles wel op het goede spoor voorlopig.
Zelf zijn we Belgen, maar emigreren zit Belgen toh veel minder in het bloed dan Nederlanders, vandaar dat we op dit forum terechtekomen zijn.
De zaadjes voor onze droom zijn er al sinds 2008, maar door omstandigheden hebben we toen niet veel aktie ondernomen.
In het februari van dit jaar zijn we er terug eens over beginnen praten en hebben we het ene voorteken na het andere tegengekomen. Op zaterdag 9 februari zagen we dat datzelfde weekend 1 van de grootste emigratiebeurzen in Europa plaatsvond in Utrecht. Zondag 10 februari waren we present.
Na de eerste presentatie stonden we onmiddellijk met onze voeten op de grond toen werd uitgelegd wat de slaagkansen voor een emigratie waren.....
Na nog een half uurtje "gedesillusioneerd" rondgelopen te hebben gingen we nog langs een heel bescheiden standje van "This is Australia".
Daar kwamen we te weten dat Kath het "gouden ticket" naar Australië bezit. Kath is namelijk kleuteronderwijzeres en vanaf 2014 moet elke instantie in Australië die "early childhood education" verschaft minstens 1 iemand met een diploma van hogeschool of universiteit in dienst hebben.
Opeens gingen er dus deuren voor ons open. Volgende stap was een reis boeken naar Australië naar de regio die we verkiezen. Eind maart op het vliegtuig richting Singapore en vandaar naar Brisbane, Queensland. Daar zijn we vertrokken met de gehuurde wagen en de kustlijn afgereden richting Sydney et af en toe een stukje landinwaarts. In Surfers Paradise hebben we dan nog eens een gesprek gehad met het emigratiebureau "This is Australia".
Daar hebben we aangegeven dat we graag tegen juli 2013 wilden emigreren.
Heel onze trip is ongelooflijk goed meegevallen en heeft ons gesterkt in de overtuiging om het er gewoon op te wagen.
Onze zoon moet volgend jaar schooljaar leren lezen en schrijven en we hoorden langs verschillende kanten dat het voor hem beter zou zijn om dit nu al in het Engels te doen. Om deze reden lieten we het emigratiebureau weten dat we liever begin 2013 wilden emigreren.
Zoals M5 hierboven reeds aangaf waren we wel heel naiëf om te denken dat wij zomaar het timeframe zouden kunnen bepalen....
Om een lang verhaal kort te maken, enkele weken geleden kregen we telefoon van het emigratiebureau dat ze een potentiële werkgever hadden voor Kathleen, maar die wil ons daar eeeeuh "gisteren". In praktijk denken ze dat september of oktober 2012 haalbaar zijn.
Voor de 2de keer op heel korte tijd moesten we ons aanpassen aan een eerdere datum.
Maar "nee" zeggen was natuurlijk ook geen optie. Er was werk voor Kath en in 1 van de 2 steden die we als voorkeur hadden opgegeven nl. Port Macquarie in New South Wales (onze andere keuze was Coffs Harbour).
Deze kans kunnen we niet laten voorbijgaan. Na een telefonische sollicitatie heeft de werkgever haar mondeling akkoord gegeven en is dit via mail nog enkele keren bevestigd.....
Zolang we niets op papier en ondertekend in handen hebben, kan alles nog mislopen natuurlijk, maar daar hopen we volgende week uitsluitsel over te krijgen...
Als alles loopt zoals gehoopt zitten wij dus dit jaar nog in Port Macquarie....

Natuurlijk komt alles nu zo snel op ons af dat we volledig tot over onze oren in het geregel zitten....

Groetjes,

Wat een geweldig verhaal!! Dat gaat helemaal goedkomen :)
Is de werkgever al wel bezig met visum aanvraag voor jullie?

• Like
Reactions: Jor
Hey ! Bedankt allemaal voor h et warme welkom ! Ja, mijn vriend kan mooie verhalen vertellen ;-) Je zal ons hier terugvinden onder 1 van onze accounts. Het emigratiebureau is met het visum bezig en heeft met de werkgever al een mondeling akkoord. Nu alleen nog op papier zetten, maar dat regelen zij wel. Da's voor ons wel fijn natuurlijk ! Zo moeten wij enkel onze handtekening zetten, van tijd tot tijd de nodige documenten opsturen, en op het eind van de rit het bureau betalen voor bewezen diensten. Tot nu toe hebben we enkel goede ervaringen met deze mensen ! Ik hoop dat dat zo blijft !
Zo, ik hoop veel aan het forum te hebben in toekomst, en ook mijn bijdrage te kunnen leveren bij anderen hun vragen en bezorgdheden. tot schrijfs ! Kath

Hey allemaal,

Even een update:
Zoals eerder gezegd was er een werkgever die Kathleen wilt sponseren in Port Macquarie.
Eerst kon alles blijkbaar niet snel genoeg gaan voor haar, maar ondertussen wachten we nog steeds op de officiële bevestiging om de papiermolen echt in gang te zetten.....
Eerst wou ze ons er hééééél snel hebben en nu zitten we al 7 weken op die bevestiging te wachten.
Via mail en telefoon bevestigt de zaakvoerster (en ook haar secretaresse) steeds dat ze Kath zeker willen hebben, maar zoals gezegd moeten ze nog steeds een positief antwoord geven op 1 specifieke mail waarin het emigratiebureau de rechten en plichten uitlegt en pas als ze ook op die mail positief antwoorden gaat alles voort.

Omdat ze in de eerste gesprekken aangaf dat alles voor haar heel snel moet gaan, hebben wij natuurlijk al bepaalde onomkeerbare dingen in gang gezet...
Beetje naïef misschien, maar hier in België is een gegeven woord geldig als mondeling contract....
Alleszins heeft Kath verleden week zelf nog eens een mail gestuurd om te vragen wat het probleem eigenlijk is en ook om te vragen dat indien ze de procedure willen stopzetten dat ze dat ook zo snel mogelijk moeten laten weten omdat we anders kostbare tijd verliezen...Ook als het antwoord "nee" is willen we zo snel mogelijk een andere werkgever zoeken...
Deze mail verstuurden wij woensdagavond Belgische tijd en daar kwam weer geen antwoord op ondanks dat ze toch 2 werkdagen had. (op maandag had het emigratiebureau ook al een gelijkaardige mail verstuurd...)

Als er in de loop van de nacht geen antwoord komt gaat Kath morgenvroeg alleszins bellen .
Hoe moeilijk kan het beantwoorden van een "ja-nee" vraag eigenlijk zijn??

En als ze nu eindelijk ja zegt zijn we ook wel een beetje bang dat ze elke vraag of formulier zo lang laat liggen eens we de procedure opstarten....
Tegen dit tempo kunnen we gelijk op pensioen gaan ginder, hahahah...

En als ze nu terug afhaakt na een gegeven woord dan mag ze toch een bezoekje van mij verwachten eens we toch in OZ geraken :D . Dit zijn toch grote stappen in een mensenleven en je mag niemand aan het lijntje houden vind ik.

Misschien komt alles toch nog in orde en ben ik gewoon nog teveel een stresskip uit Europa ipv een relaxte Aussie :eek::confused:

Groeten,

Jor.

Australiers willen je 'niet graag teleurstellen' , dus zwijgen een onderwerp nogal eens dood als het antwoord niet aan de verwachtingen van de tegenpartij kan voldoen. Wil je niet bang maken, wellicht is er een andere geheel geldige reden, just from experience...

• Like
Reactions: Jor
Back