Hey allemaal,
Even een update:
Zoals eerder gezegd was er een werkgever die Kathleen wilt sponseren in Port Macquarie.
Eerst kon alles blijkbaar niet snel genoeg gaan voor haar, maar ondertussen wachten we nog steeds op de officiële bevestiging om de papiermolen echt in gang te zetten.....
Eerst wou ze ons er hééééél snel hebben en nu zitten we al 7 weken op die bevestiging te wachten.
Via mail en telefoon bevestigt de zaakvoerster (en ook haar secretaresse) steeds dat ze Kath zeker willen hebben, maar zoals gezegd moeten ze nog steeds een positief antwoord geven op 1 specifieke mail waarin het emigratiebureau de rechten en plichten uitlegt en pas als ze ook op die mail positief antwoorden gaat alles voort.
Omdat ze in de eerste gesprekken aangaf dat alles voor haar heel snel moet gaan, hebben wij natuurlijk al bepaalde onomkeerbare dingen in gang gezet...
Beetje naïef misschien, maar hier in België is een gegeven woord geldig als mondeling contract....
Alleszins heeft Kath verleden week zelf nog eens een mail gestuurd om te vragen wat het probleem eigenlijk is en ook om te vragen dat indien ze de procedure willen stopzetten dat ze dat ook zo snel mogelijk moeten laten weten omdat we anders kostbare tijd verliezen...Ook als het antwoord "nee" is willen we zo snel mogelijk een andere werkgever zoeken...
Deze mail verstuurden wij woensdagavond Belgische tijd en daar kwam weer geen antwoord op ondanks dat ze toch 2 werkdagen had. (op maandag had het emigratiebureau ook al een gelijkaardige mail verstuurd...)
Als er in de loop van de nacht geen antwoord komt gaat Kath morgenvroeg alleszins bellen .
Hoe moeilijk kan het beantwoorden van een "ja-nee" vraag eigenlijk zijn??
En als ze nu eindelijk ja zegt zijn we ook wel een beetje bang dat ze elke vraag of formulier zo lang laat liggen eens we de procedure opstarten....
Tegen dit tempo kunnen we gelijk op pensioen gaan ginder, hahahah...
En als ze nu terug afhaakt na een gegeven woord dan mag ze toch een bezoekje van mij verwachten eens we toch in OZ geraken
. Dit zijn toch grote stappen in een mensenleven en je mag niemand aan het lijntje houden vind ik.
Misschien komt alles toch nog in orde en ben ik gewoon nog teveel een stresskip uit Europa ipv een relaxte Aussie
Groeten,
Jor.