Even voorstellen - Ken Kuperus

Ik heb 3 maanden geleden mijn rijbewijs pas gehaald, moet ik hier een apart rijbewijs voor aanvragen om in het buitenland te rijden of moet dit in Australië?
Je kunt hier gewoon met je NL rijbewijs rijden. Wel voorzie ik problemen met het eventueel huren van een auto. Veel bedrijven verhuren geen auto's aan jongeren onder de 25 jaar. Misschien dat anderen op dit forum weten welke verhuurbedrijven dat wel doen.

Nog welkom overigens!

Last edited:
Met je rijbewijs, een extra pasfoto en zo'n 30 euro (zal het nu denk ik ongeveer zijn) ga je naar een ANWB winkel. Daar haal je een internationaal rijbewijs. Dit zou ik wel pas op het laatst doen, want het internationaal rijbewijs is maar 1 jaar geldig. Hiermee mag jij gewoon in Australië rijden.

Ik ben net 4,5 weken op vakantie geweest naar Australie (afgelopen dinsdag teruggekomen) en heb 18 euro moeten betalen voor een internationaal rijbewijs.

Gok niet dat de Rabobank je daarbij kan helpen hoor. Je gaat gewoon naar https://www.commbank.com.au/personal/can/moving-to-australia.html en sluit online rekening af en dan kun je geld overmaken. Dit kan via Rabobank maar het is goedkoper om het via Tranzfers te doen. Dit is de dochter onderneming van Ozforex (sponsor van het forum). Ozforex is voor grote bedragen (denk vele duizenden), Tranzfers is voor kleinere bedragen.

Met je rijbewijs, een extra pasfoto en zo'n 30 euro (zal het nu denk ik ongeveer zijn) ga je naar een ANWB winkel. Daar haal je een internationaal rijbewijs. Dit zou ik wel pas op het laatst doen, want het internationaal rijbewijs is maar 1 jaar geldig. Hiermee mag jij gewoon in Australië rijden.
'
Ahh bedankt! word natuurlijk wel even wennen aan het links rijden :p

Je kunt hier gewoon met je NL rijbewijs rijden. Wel voorzie ik problemen met het eventueel huren van een auto. Veel bedrijven verhuren geen auto's aan jongeren onder de 25 jaar. Misschien dat anderen op dit forum weten welke verhuurbedrijven dat wel doen.

Nog welkom overigens!
Wicked Campers verhuurt auto's en camperbusjes aan jongeren vanaf 18. Je betaald wel meer omdat je een hoger risico bent.

'
Ahh bedankt! word natuurlijk wel even wennen aan het links rijden :p
Aan te raden om voor automaat te kiezen als je een auto koopt/huurt zodat je volledig kan focussen op de weg ipv ook nog ondertussen schakelen met je andere hand.

En vergeet de blinkers/wipers niet altijd lachen o_O;)
Hangt er wel van af wat voor auto je hebt. De stuurinrichting van de Europese auto's is hetzelfde als in Nederland. Bij Japanners en andere Aziatische merken zijn de blinkers en wimpers omgedraaid. Wel altijd lachen inderdaad :)

Hangt er wel van af wat voor auto je hebt. De stuurinrichting van de Europese auto's is hetzelfde als in Nederland. Bij Japanners en andere Aziatische merken zijn de blinkers en wimpers omgedraaid. Wel altijd lachen inderdaad :)
He Janneke, net nog even gekeken op de Hilux waar de wimpers zitten, maar kon ze niet vinden... ;-)
@ken: NAB biedt ook de mogelijkheid om online een bankrekening te openen vanuit Nederland en wij vinden het een hele behulpzame bank. Succes met al je plannen!

He Janneke, net nog even gekeken op de Hilux waar de wimpers zitten, maar kon ze niet vinden... ;-)
[/USER]
Haha, ik had het nog niet gezien. Tja, altijd lastig die spellingscontrole als je twee talen door elkaar gebruikt :) Het moet natuurlijk 'wipers' zijn. Hoewel ik hier ook wel auto's met wimpers heb zien rijden.

Hoi Ken, welkom!
Je vragen zijn inmiddels al grotendeels beantwoord.
Als je niet het grote feestbeest uit gaat hangen, kun je ver komen met die Euri.
Pas op met autorijden. Rij voorzichtig, een ongeluk is snel gemaakt en kan grote gevolgen hebben.
Take care!

Back