Even voorstellen: Lars

larspuiman

New Member
Hallo allemaal,
Super leuk om met jullie kennis te maken op dit forum.

Ik ben Lars (29), en ga per 1 oktober beginnen als biotechnologisch onderzoeker bij de University of Queensland in Brisbane. Ik kom oorspronkelijk uit Stadskanaal, Groningen, maar heb de afgelopen 10 jaar in Delft gestudeerd en m'n promotie gedaan. Hopelijk is Brisbane net zo leuk om te wonen en werken als Delft.
Zijn er hier mensen die in Brisbane wonen en werken? Ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen over de stad en verschil in werkomgeving met NL.

Een paar weken geleden hebben we een 408 research visa aangevraagd, alhoewel die nog niet gegund is. Hopelijk gebeurt dit een beetje spoedig, anders wordt het een hele hectische verhuizing.

Groeten,
Lars
 
Hoi Lars, welkom op het forum! Wij wonen ten westen van Brisbane, op 45 mins van het CBD. Brisbane is een leuke stad om te wonen en te werken, hoewel wij zelf liever wat landelijker wonen. Of het net zo leuk is als Delft, moet je zelf maar ontdekken. In elk geval is het heel anders: groter, drukker, maar nog steeds gemoedelijk, warmer. Wat werk betreft is het, als ik voor het secondary onderwijs spreek, allemaal wat minder goed georganiseerd dan in NL. Meer overhead, meer hiërarchie, maar ook minder workload en minder stress. Op welke campus ga je werken? St Lucia? Dat is een mooie wijk aan de rivier en dicht bij de CBD (een leuk tochtje met de CityCat). Als je vragen hebt over sociale of praktische zaken, laat het maar weten. En als je je in de eerste week wat eenzaam voelt kun je altijd even langskomen op de Nederlandse borrel in Riverland, elke eerste donderdag van de maand.
 
Last edited:
Hallo allemaal,
Super leuk om met jullie kennis te maken op dit forum.

Ik ben Lars (29), en ga per 1 oktober beginnen als biotechnologisch onderzoeker bij de University of Queensland in Brisbane. Ik kom oorspronkelijk uit Stadskanaal, Groningen, maar heb de afgelopen 10 jaar in Delft gestudeerd en m'n promotie gedaan. Hopelijk is Brisbane net zo leuk om te wonen en werken als Delft.
Zijn er hier mensen die in Brisbane wonen en werken? Ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen over de stad en verschil in werkomgeving met NL.

Een paar weken geleden hebben we een 408 research visa aangevraagd, alhoewel die nog niet gegund is. Hopelijk gebeurt dit een beetje spoedig, anders wordt het een hele hectische verhuizing.

Groeten,
Lars
Dag Lars, welkom ! Ik ben ook vrij nieuw op het forum; wij (vrouw, 2 kids en moi) zullen vanaf medio Januari voor een jaar gaan wonen/werken in Brisbane (is het plan). Mijn vrouw gaat als fellow aan de slag in het Royal Brisbane and women's Hospital/Mater hospital, ik blijf op afstand werken voor mijn huidige werkgever. Nu vooral druk bezig met accreditatie regelen om als arts aan de slag te gaan/tss407 visum regelen.

1 oktober komt al rap dichterbij:), spannend ! Ben benieuwd naar je eerste indrukken !

Hebben jullie al een idee qua huisvesting ? En hoe regelen jullie ticket, one-way of een open ticket oid ?

Groeten,
Hans
 
Hi Lars, welkom!

Wij zitten een 1.5 uur boven Brisbane in de Noosa Hinterland. Gek genoeg ken ik Brisbane helemaal niet goed maar ik hoor vaak positieve verhalen en de paar woonwijken die ik gezien heb doen over het algemeen erg prettig aan.
Heb zelf lang geleden gewerkt bij Delft University. En al ken ik Brisbane dan niet echt, geloof niet dat het helemaal hetzelfde is ;) Om te beginnen; het weer is hier in ieder geval een stuk beter! Keep us posted!
 
Dag Lars, welkom ! Ik ben ook vrij nieuw op het forum; wij (vrouw, 2 kids en moi) zullen vanaf medio Januari voor een jaar gaan wonen/werken in Brisbane (is het plan). Mijn vrouw gaat als fellow aan de slag in het Royal Brisbane and women's Hospital/Mater hospital, ik blijf op afstand werken voor mijn huidige werkgever. Nu vooral druk bezig met accreditatie regelen om als arts aan de slag te gaan/tss407 visum regelen.

1 oktober komt al rap dichterbij:), spannend ! Ben benieuwd naar je eerste indrukken !

Hebben jullie al een idee qua huisvesting ? En hoe regelen jullie ticket, one-way of een open ticket oid ?

Groeten,
Hans
Hi Hans,
Mooi om te horen! Heb je binnenkort tijd om even te bellen?
Groet,
Lars
 
Weet je dat je via dit forum ook persoonlijke berichtjes kunt sturen na 10x iets posten? Hou er rekening mee dat dit een open forum is en echt iedereen kan meelezen. Persoonlijk zou ik mijn e-mailadres hier niet delen. Maar je kunt het natuurlijk ook altijd verwijderen nadat je het mailtje hebt ontvangen.
 
Wij wonen al jaren in Brisbane... (en daarvoor Sydney).
UQ is gevestigd in de CBD (centrum), Botanical gardens area. Oude gebouw geloof ik. Niet te verwarren met QUT :)

Als je daar werkt, kun je het beste wonen in West End, South Bank, New Farm, Newstead. Dat zijn leuke wijken om te wonen, vooral in het begin.
CBD zelf zou ik afraden, beetje saai na work hours.

Wij wonen in Hamilton (leuke wijk aan de rivier), is ook mooi. Maar net iets verder.

Brisbane is absoluut niet te vergelijken met Delf haha.. Brisbane is modern, geen oud gebouw in zicht :)
Ik zou het omschrijven als een schone en moderne stad.
 
Back
Top