Even voorstellen: Leon Steyns

leonidas

XPdite Sponsor
Hallo,

Leuke site! Al veel nuttige info gezien. Mijn dank daarvoor.

Ik ben bezig met een assignment in Sydney voor (minimaal) een jaar via mijn werkgever LogicaCMG. Mijn vrouw, dochter van 11 en zoon van 7 gaan ook mee. Een sabbatical was leuker geweest, maar dat kan bruin helaas niet trekken...  :roll: Dus dan maar het nuttige met het aangename combineren en met z'n allen wat moois van de wereld bekijken!  :up:

Alleen al de voorbereidingen hebben al een hoop lol opgeleverd en Internet blijkt (ook hier) maar weer een fantastisch medium. Ik hoop met het delen van een stukje van onze ervaringen zelf wijzer te worden en wellicht een ander te en passant te kunnen helpen.

Greets, Leon.

Hallo Eric,

Dank je!

Het staat op m'n to-do lijstje en ik heb al eens via www.domain.com.au gekeken, maar ik moet eerst nog 'even' de uitzendvoorwaarden en een 457 visum regelen...  :smile:

Greets, Leon.

hé Leon,

Welkom op het forum! Wat leuk, ik lees dat je bij LogicaCMG werkt, daar werkt mijn hubby ook en ook hij is bezig met een "transfer" maar dan naar Melbourne.
Nou gaat hij voor een spouse visa, omdat ik Australische ben, dus loopt het voor ons wat gemakkelijker.
Wij hebben ook twee kids van 12 en 9.
Piebe werkt in Amstelveen, financial services, dus jullie zullen elkaar wel niet kennen. We kennen nog een collega die ook naar Down Under wil, wat zal LogicaCMG daar wel niet van denken.... :wink:
Gelukkig willen jullie bij dezelfde werkgever verder dus is dat een goed teken.
Je zult veel info vinden hier op het forum, veel leesplezier toegewenst!

groetjes Pauline

[quote author=Lilygirl link=topic=6246.msg77870#msg77870 date=1167573174]
hé Leon,

Welkom op het forum! Wat leuk, ik lees dat je bij LogicaCMG werkt, daar werkt mijn hubby ook en ook hij is bezig met een "transfer" maar dan naar Melbourne.
Nou gaat hij voor een spouse visa, omdat ik Australische ben, dus loopt het voor ons wat gemakkelijker.
Wij hebben ook twee kids van 12 en 9.
Piebe werkt in Amstelveen, financial services, dus jullie zullen elkaar wel niet kennen. We kennen nog een collega die ook naar Down Under wil, wat zal LogicaCMG daar wel niet van denken.... :wink:
Gelukkig willen jullie bij dezelfde werkgever verder dus is dat een goed teken.
Je zult veel info vinden hier op het forum, veel leesplezier toegewenst!

groetjes Pauline
[/quote]

Hallo Pauline,

It's a small world, dat blijkt maar weer!  :smile:
Ik ken Piebe wel van naam, maar volgens mij hebben we elkaar nog niet ontmoet. Ik denk dat met name Colin erg blij is met dit soort ontwikkelingen...  :up:
Bedankt en hopelijk een keer tot ziens in real life!

Greets, Leon.

Hi Leon,
Wat leuk om op deze manier een kans te krijgen om in Australie te wonen en werken!
Wanneer is de planning dat dit doorgaat?
Ik ben ook erg benieuwd wat je kinderen ervan vinden?
Wij hebben inmiddels ons visum binnen, en vertrekken over een maand of 5 naar Brisbane. Onze zoon van 9 gaat uiteraard mee. Hij ziet wel degelijk de positieve kant, maar maakt zich erg zorgen over het gemis van z'n vriendjes. Ook is hij druk bezig enig grip op de engelse taal te krijgen. Hoe zien jouw kinderen dat?
Zelf werk ik ook in de IT, en ken logicaCMG dan ook redelijk. Ben benieuwd hoe het vinden van een baan in Australie gaat verlopen voor me. Wat voor functie ga je in Sydney vervullen?

gr. Ellen.

Welkom op het forum! :up:

De Nederlandse LogicaCMG-ers nemen de boel hier in Australië nog eens over. :wink:

[quote author=EllenV link=topic=6246.msg77943#msg77943 date=1167739266]
Hi Leon,
Wat leuk om op deze manier een kans te krijgen om in Australie te wonen en werken!
Wanneer is de planning dat dit doorgaat?
Ik ben ook erg benieuwd wat je kinderen ervan vinden?
Wij hebben inmiddels ons visum binnen, en vertrekken over een maand of 5 naar Brisbane. Onze zoon van 9 gaat uiteraard mee. Hij ziet wel degelijk de positieve kant, maar maakt zich erg zorgen over het gemis van z'n vriendjes. Ook is hij druk bezig enig grip op de engelse taal te krijgen. Hoe zien jouw kinderen dat?
Zelf werk ik ook in de IT, en ken logicaCMG dan ook redelijk. Ben benieuwd hoe het vinden van een baan in Australie gaat verlopen voor me. Wat voor functie ga je in Sydney vervullen?

gr. Ellen.
[/quote]

Hallo Ellen,

We willen graag deze zomer vertrekken. Het is echt een besluit van de hele familie geworden. Ik had zelf al jarenlang de wens om in het buitenland te wonen en werken, maar ik denk dat het alleen een succes kan zijn als iedereen er ook echt voor kiest.

De kinderen zien het voornamelijk als één groot avontuur. Het helpt denk ik ook dat op hun school er best veel kinderen zijn die in een vergelijkbare situatie zitten (of zaten). Uit de klas van mijn zoon is een kind eind vorig jaar naar Noorwegen geëmigreerd, een ander kind zit voor een jaar in New Zealand en een derde is geboren (en gedeeltelijk opgegroeid) in Zuid-Afrika. Bij mijn dochter in de klas zit een meisje die met haar familie een jaar lang een wereldreis gemaakt heeft en onder andere ook een tijdje in Australia geweest is.

Mijn dochter heeft al twee jaar Engelse les op school. Mijn zoon vind het erg spannend allemaal en ziet wel een beetje op tegen al die moeilijke woorden (en de uitspraak). We hebben een speciaal voor kinderen geïllustreerd Engels-Nederlands woordenboek gehaald en op school hebben ze ook aangegeven er mee te willen helpen.

We zijn ook van plan om met z'n allen een taalcursus doen, waarbij we uiteraard rekening houden met de verschillende niveau's. Ik merk dat ook ik daar wel behoefte aan heb, ondanks het feit dat ik best een aardig woordje Engels spreek.

Wat betreft familie, vrienden en vriendinnen zijn er inderdaad grote zorgen. Dat geldt natuurlijk ook voor ons (ouders). Dat zal vast niet makkelijk worden, zeker niet als de verjaardagen en de feestdagen eraan komen. Ik hoop dat we door zoveel mogelijk gebruik te maken van de mogelijkheden van Internet die contacten toch een beetje kunnen onderhouden. Van het bedrijf hebben we toevallig een zeer toepasselijk kerstcadeautje gekregen: een Skype-compatible webcam! Die kon ik dus mooi op het lijstje doorstrepen...  :up:

Aan de andere kant ontmoet je natuurlijk ook nieuwe mensen en kinderen! En ik wil ook zeker contact zoeken met mede-Nederlanders. Je zit per slot van rekening allemaal in hetzelfde schuitje. Mag ik je hierbij alvast uitnodigen voor een BBQ?  :lol:

Check svp ook even je PM.

Greets, Leon.

Hey,

wat fijn dat iedereen er zo positief tegenover staan in je gezin. Onze kids waren wat verdeeld in hun meningen. De oudste van 12 is heel lang positief geweest, praat een beetje engels, heeft ook al 2 jaar engels op school. Maar laatst zei hij toch dat hij het jammer vond, en zijn vrienden wel ging missen. Maar dat is logisch en nieuwe vrienden maken is ook spannend!
Onze dochter van 9 is wat wisselend, heeft het wel geaccepteerd maar is niet enthousiast. In het begin weigerde ze engelse lessen. Ik had namelijk wat lesmateriaal op de kop getikt, speciaal voor kids. Dus maar gestopt en wat blijkt? Ze heeft meer opgepikt dan we dachten! :p
We praten regelmatig engels thuis en ook zij praat een redelijk mondje engels. Wat ze niet weet vraagt ze gewoon. Dus ik ben wat de kinderen betreft wat gerustgesteld. Naast de normale angst voor het nieuwe denk ik dat het allemaal goed gaat komen!

Wij hebben ondertussen besloten om rond 15 augustus te gaan vertrekken, dusss.......

greetz from Pauline

[quote author=leonidas link=topic=6246.msg78195#msg78195 date=1168001292]

We willen graag deze zomer vertrekken. Het is echt een besluit van de hele familie geworden. Ik had zelf al jarenlang de wens om in het buitenland te wonen en werken, maar ik denk dat het alleen een succes kan zijn als iedereen er ook echt voor kiest.

De kinderen zien het voornamelijk als één groot avontuur.
Greets, Leon.
[/quote]

Hi Leon, echt leuk dat iedereen er zo positief in staat. Het is natuurlijk sowieso een ervaring rijker. Maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen dat zo ziet. Ben je je ook al aan het verdiepen in scholen voor je kinderen? Dat is best lastig zo op afstand. Of ga je dat doen als je daar bent?
Gezien je tijdelijk gaat, ga je je huis in NL zeker onderverhuren?
Wij zijn nu druk om het huis te verkopen en eea van de inhoud te verkopen. Een flinke opruiming!
Verder zijn we bezig een verhuisbedrijf te selecteren. Een heel gedoe.
Ik sta open voor alle tips van iedereen en browse nog wat rond op dit forum.

gr. Ellen.

[quote author=Lilygirl link=topic=6246.msg78211#msg78211 date=1168006827]

Wij hebben ondertussen besloten om rond 15 augustus te gaan vertrekken, dusss.......

greetz from Pauline
[/quote]

Hi Pauline,

Spannend allemaal. Volgens mij blijven de kinderen nogal wisselen van mening. Die van mij is 9, hij vindt het superleuk, maar zo nu en dan is ie ineens heel verdrietig over het missen van z'n vriendjes. Tja, je weet wat je achterlaat, en het moet nog maar blijken of dat de moeite waard is.
Waar in Australie gaan jullie heen?

gr. Ellen.

Back