[quote author=EllenV link=topic=6246.msg77943#msg77943 date=1167739266]
Hi Leon,
Wat leuk om op deze manier een kans te krijgen om in Australie te wonen en werken!
Wanneer is de planning dat dit doorgaat?
Ik ben ook erg benieuwd wat je kinderen ervan vinden?
Wij hebben inmiddels ons visum binnen, en vertrekken over een maand of 5 naar Brisbane. Onze zoon van 9 gaat uiteraard mee. Hij ziet wel degelijk de positieve kant, maar maakt zich erg zorgen over het gemis van z'n vriendjes. Ook is hij druk bezig enig grip op de engelse taal te krijgen. Hoe zien jouw kinderen dat?
Zelf werk ik ook in de IT, en ken logicaCMG dan ook redelijk. Ben benieuwd hoe het vinden van een baan in Australie gaat verlopen voor me. Wat voor functie ga je in Sydney vervullen?
gr. Ellen.
[/quote]
Hallo Ellen,
We willen graag deze zomer vertrekken. Het is echt een besluit van de hele familie geworden. Ik had zelf al jarenlang de wens om in het buitenland te wonen en werken, maar ik denk dat het alleen een succes kan zijn als iedereen er ook echt voor kiest.
De kinderen zien het voornamelijk als één groot avontuur. Het helpt denk ik ook dat op hun school er best veel kinderen zijn die in een vergelijkbare situatie zitten (of zaten). Uit de klas van mijn zoon is een kind eind vorig jaar naar Noorwegen geëmigreerd, een ander kind zit voor een jaar in New Zealand en een derde is geboren (en gedeeltelijk opgegroeid) in Zuid-Afrika. Bij mijn dochter in de klas zit een meisje die met haar familie een jaar lang een wereldreis gemaakt heeft en onder andere ook een tijdje in Australia geweest is.
Mijn dochter heeft al twee jaar Engelse les op school. Mijn zoon vind het erg spannend allemaal en ziet wel een beetje op tegen al die moeilijke woorden (en de uitspraak). We hebben een speciaal voor kinderen geïllustreerd Engels-Nederlands woordenboek gehaald en op school hebben ze ook aangegeven er mee te willen helpen.
We zijn ook van plan om met z'n allen een taalcursus doen, waarbij we uiteraard rekening houden met de verschillende niveau's. Ik merk dat ook ik daar wel behoefte aan heb, ondanks het feit dat ik best een aardig woordje Engels spreek.
Wat betreft familie, vrienden en vriendinnen zijn er inderdaad grote zorgen. Dat geldt natuurlijk ook voor ons (ouders). Dat zal vast niet makkelijk worden, zeker niet als de verjaardagen en de feestdagen eraan komen. Ik hoop dat we door zoveel mogelijk gebruik te maken van de mogelijkheden van Internet die contacten toch een beetje kunnen onderhouden. Van het bedrijf hebben we toevallig een zeer toepasselijk kerstcadeautje gekregen: een Skype-compatible webcam! Die kon ik dus mooi op het lijstje doorstrepen...
Aan de andere kant ontmoet je natuurlijk ook nieuwe mensen en kinderen! En ik wil ook zeker contact zoeken met mede-Nederlanders. Je zit per slot van rekening allemaal in hetzelfde schuitje. Mag ik je hierbij alvast uitnodigen voor een BBQ? :lol:
Check svp ook even je PM.
Greets, Leon.