Even voorstellen: Mariette alias Marjet

nou, dan zal ik de wereld ook nog maar een stukje kleiner maken.... :lol:
ik heet ook mariëtte, ben nét 40 geworden (12 mei) en heb 3 jongens van 13,12 en 10 eeeeeeeennnn......
wij vertrekken 28 juni ook naar melbourne!
mijn man zit er al sinds 24 maart (kleine onderbreking van een week voor mijn verjaardag) en zit er nu nog op een ETA. de 457 wordt morgen gelodged door een migratieburo in sydney. hij heeft een contract zonder eind, dus dat visum schijnt wel goed te zitten. we wagen de gok: container komt ergens volgende week (moet ik nog even bevestigen met Allroundtransport) en wij gaan hier op 18 juni weg. hier is spanje. dus, wie weet treffen we elkaar wel ergens in melbourne in de toekomst!
groetjes mariëtte

Hallo Paul en Mariette (wat grappig)

Wat toevallig allemaal zeg. Ja Lilydale is een mooie omgeving, en nee, ik ben er in 17 jaar niet meer geweest. Ik realiseer me dat de tijd daar ook niet heeft stil gestaan maar dat geeft niet hoor. En als het toch te druk is dan gaan wij richting Wandin of Healesville (waar het ook vast drukker is geworden) Maar goed, het wordt nog druk in de omgeving met al die Dutchies die daar komen wonen.....wie weet komen wij elkaar nog wel tegen......in ieder geval op dit forum.
Is het waar dat ze de Skilled Visum een schop willen geven? Ik heb zojuist vandaag alle papieren ingevuld zodat het binnenkort opgestuurd kan worden (nog wel alles even laten vertalen en certificeren!!). Weet je dan ook toevallig waneer? Ik hoor het graag van je.

Paul, weten jullie al waar jullie willen gaan settelen?

Nou wie weet tot horens.

Groetjes Mariette

Ps Mariette, nog gefeliciteerd met je verjaardag en heel veel sucess met de verhuizing :up:

Een fotootje van Lilydale dan!

Het is er nog steeds gemoedelijk en rustig

Afbeelding023.jpg

Groetjes Wilbert

Marjet,

Geen paniek, het Skilled Visum krijgt geen schop maar er zijn al wel veranderingen aangekondigd

Via onderstaande link kom je meer aan de weet; sorry als ik je aan het schrikken heb gemaakt

http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/changes/index.htm

Groeten,
Paul

Leuk, Wilbert, die foto! Ik heb vorig jaar helaas te weinig tijd genomen om Lilydale te bekijken. Maar dat gaan we dit jaar helemaal goed maken!

Hé mariette, tot woensdag! Als je nog foto's hebt van jouw tijd daar, neem je die mee? Ik heb helaas weinig van vroeger, maar van 2 jaar terug en vorig jaar des te meer!!

Groetjes van Pauline

Hoi Allemaal

Goh wat leuk die foto van Lilydale. Wilbert, weet je toevallig nog waar  je die foto gemaakt hebt? Of is het bij Lilydale Lake......dat bestond in 'mijn tijd' nog niet

Dat ze het Skilled Visum willen gaan veranderen....bedoel je dan die verandering die 1 sept 2007 staan gepland?? Ik heb er wel alle vertrouwen in dat het goed gaat komen, helemaal als mijn zus er straks in Sept ook zit. Maar toch wel spannend.

Pauline, ik denk dat ik weinig of geen foto's heb van die, en als ik ze heb dan liggen ze boven op zolder onder een dikke laag stof. Mocht ik toch iets tegen komen dan neem ik ze woensdag mee.

Cheerio

Deze foto is gemaakt bij een voetgangersbrug over een riviertje(vraag me niet de naam :|)

vooruit dan, nog een paar foto's. 2 foto's bij mijn neef achter het huis en eentje in een park in Lilydale

Afbeelding025.jpg

Afbeelding027.jpg

Afbeelding026.jpg

trouwens die "oudere" mensen op de foto zijn mijn ouders!

Groetjes Wilbert

Oké Paul..........dus dan worden wij zo'n beetje buren tzt.........wij willen ook naar Mt Evelyn, Montrose, Lilydale of daar ergens in de buurt.

Ben benieuwd hoe lang het allemaal gaat duren. Ik kwam er achter dat ik mij eerst als verpleegkundige moet her-registreren in Australie voordat ik een Skilled Visum aan kon vragen, dus daar ben ik maar rap mee begonnen.

Ik ben best wel een beetje jaloers op jullie hoor. Kon ik de tijd maar een paar jaar vooruit draaien.

Groetjes Mariette

Marjet,

Ja inderdaad (bijna) buren, van ons uit is Lilydale < 10km, Montrose ca. 4 km en Mt Evelyn ook zoiets. Wij komen terecht in de noordelijke uitloper van de Dandenong Ranges "in the hills".

Ik was vanmiddag ff bij de lokale vloerbedekkingzaak in Lilydale - eigenaar Herman Geerts - die me waarschuwde dat het in Kalorama wel vreselijk koud kan zijn en dat ze daar soms zelfs wat natte sneeuw krijgen ==> schitterend. Ik moest er nog maar eens goed over nadenken of we wel laminaat willen ipv vloerbedekking :)

Jaloers, kan ik me best voorstellen. Wat het zo lastig maakt is het lange wachten tussendoor, lijkt geen eind aan te komen en dan hebben wij het nog in een moordend tempo gedaan. Al het papierwerk, CDR's, IELTS, medicals etc in ca. 4 maanden, en toen begon het grote wachten.

Wij leren nog elke dag enorm veel bij en het "setting up shop" project is beslist geen sinecure, maar het soort ontmoetingen van vanmiddag maakt het allemaal zeer beslist meer dan de moeite waard. Joh, volhouden als het ff tegenzit, aan de finish wacht je iets moois.

Als je vastloopt met het een of ander kun je altijd mailen, hoewel ik je met een Skilled Visum ook niet veel verder kan helpen, anders dan common sense toepassen

Succes en sterkte met alles, de aanhouder wint !!!!

Groet
Paul

Back