Even voorstellen max en katja

Katjavdl

XPdite Sponsor
Hallo allemaal!

Wij zijn Max en Katja uit Beers, noord-brabant. Wij zijn druk in de weer via een agent met een skilled visa dat gesponsord wordt door Max zijn werkgever in Sydney. Max is ook al daar en aan het werk.
Ik, Katja ben bezig met de laatste voorbereidingen en wacht met smart op het visum zodat ik met mijn man onze droom kan gaan beleven!

Thanks all!!
Ik speur het internet af, maar kan niet echt antwoord vinden op de vraag: Wat te doen met je rijbewijs?
Kan ik het daar omzetten naar een Australisch rijbewijs of kan dat pas als je een verblijfsvergunning hebt?

Thanks all!!
Ik speur het internet af, maar kan niet echt antwoord vinden op de vraag: Wat te doen met je rijbewijs?
Kan ik het daar omzetten naar een Australisch rijbewijs of kan dat pas als je een verblijfsvergunning hebt?
Welkom Katja! Je Nederlandse rijbewijs kan je zo omzetten naar een Australisch rijbewijs als je 6 maanden onafgebroken in Australie hebt gewoond. Overigens kun je hier ook gewoon met je Nederlandse rijbewijs autorijden.

Welkom Katja! Je Nederlandse rijbewijs kan je zo omzetten naar een Australisch rijbewijs als je 6 maanden onafgebroken in Australie hebt gewoond. Overigens kun je hier ook gewoon met je Nederlandse rijbewijs autorijden.
Ahum, dat rijbewijs kun je in NSW direkt omzetten; sterker nog, je wordt geacht het binnen 3 maanden geregeld te hebben (http://www.rms.nsw.gov.au/licensing/newtonsw/index.html). In de tussentijd kun je idd wel je NL rijbewijs gebruiken om hier rond te toeren (internationaal rijbewijs is aan te raden).

Ahum, dat rijbewijs kun je in NSW direkt omzetten; sterker nog, je wordt geacht het binnen 3 maanden geregeld te hebben (http://www.rms.nsw.gov.au/licensing/newtonsw/index.html). In de tussentijd kun je idd wel je NL rijbewijs gebruiken om hier rond te toeren (internationaal rijbewijs is aan te raden).
Dan zijn de regels zeker veranderd. Wij moesten 6 maanden wachten voordat we onze NSW rijbewijs aan konden vragen. Geen probleem op zich, maar we wilden eigenlijk dat onze zoon zo snel mogelijk zijn L-plate haalde en dat wij met hem gingen rijden. Uiteindelijk is dat ook goed gekomen.

Dan zijn de regels zeker veranderd. Wij moesten 6 maanden wachten voordat we onze NSW rijbewijs aan konden vragen. Geen probleem op zich, maar we wilden eigenlijk dat onze zoon zo snel mogelijk zijn L-plate haalde en dat wij met hem gingen rijden. Uiteindelijk is dat ook goed gekomen.
Sorry, ik was in de war. We hebben inderdaad na drie ipv zes maanden ons rijbewijs gekregen. We woonden hier al langer, maar waren tussentijds weer terug naar Nederland geweest.

Zoals al eerder genoemd hier op het forum, ivm met je rijbewijs, ligt het er ook aan wat voor visum je hebt.
Op een tijdelijk visum mag je ( in ieder geval in Queensland) met je nederlands rijbewijs rondtoeren, zonder een Austalisch rijbewijs dus.
Iedere staat heeft weer verschillende regels en ook ieder visum. Zoek het goed uit op de Gov. site, want zelfs de politie of de department of transport ambtenaren weten het vaak niet.
groetjes Johan

Tja vandaar dat ik het gevraagd heb, ik vond het allemaal nog al gecompliceerd zeg maar.
Ik ga na aankomst gewoon naar het betreffende bureau en eens horen wat die mij kunnen vertellen.
Maar volgens mij moet het wel kunnen in NSW, om het om te zetten.
En het blijft Australië natuurlijk, de regels veranderen nog wel eens!

Gooi ik gelijk even een nieuw balletje op. Ik ga hoogstwaarschijnlijk even op en neer voor 2 maanden om dan hier terug te komen om alles af te ronden met mijn werkgever. Moet ik bij aankomst direct mijn ziektenkostenverzekering in werking zetten, of pas als ik serieus daar ben? Max natuurlijk wel, die is al daar en blijft daar.

Back