Aha, weer wat wijzer.....ik heb een internationaal al geregeld, ben alleen niet overtuigd van de duur. Hier lees is vanaf 6 maanden daar lees ik binnen 3 maanden en de instanties kunnen het ook niet echt uitleggen, maar ik ga volgende week, dus ik zal eens kijken wat ik kan bereiken.Ik heb mijn rijbewijs aangevraagd toen ik nog op een Working Holiday Visum was (tijdelijk visum dus). Ik moest wel bewijs aanleveren van mijn adres, bijv. een bank statement. En ik had mijn internationale rijbewijs er wel bij. Daarmee heb je namelijk een officiele vertaling, en dat heb je wel nodig, want je NL rijbewijs is alleen in het Nederlands.
Ja misschien zit het hem in het feit dat we een 457 dus tijdelijk visum hebben, volgens mij kunnen we dan pas na 6 maanden aaneengesloten in Oz te zijn geweest een aanvraag doen. Toch?! Over 2 jaar willen we voor resident gaan, dan gelden er weer andere regels.Verwarrend inderdaad, want het verschilt per staat
Hier kun je de regels voor NSW vinden http://www.rms.nsw.gov.au/licensing/newtonsw/international_drivers.html
Je mag max. 3 maanden met je buitenlandse rijbewijs rondrijden. Weet je al waar jullie gaan wonen? Je moet nl ook bewijs dat je in NSW woont kunnen overleggen
Het kan toch wel onduidelijk zijn met dat hele rijbewijs gebeuren. Ik ben hier nu bijna een jaar op WHV en heb nog steeds geen aus rijbewijs omdat ik geen vaste woonplek heb. Maar als ik in Juni terug kom wil ik wel proberen het aan te vragen omdat het een fijn ID Middel is. Maar ik ben ooit al eens binnen gelopen bij een kantoor, en toen werd er redelijk moeilijk over gedaan. Dus volgens mij is het niet zo dat ze heeeeeeeeel graag willen dat je je rijbewijs zsm omzet.Er staat in deze thread nu al 2 keer een link naar de officiele RTA site die het duidelijk beschrijft en nog gaat de discussie hier over door. Worden de adviezen hier uberhaupt gelezen ?
Het wordt een hele mooie combi, toch fijn als je na 3 maanden je partner weer ziet!Lekker vooruitzicht Katja! Veel plezier Down Under, of wordt het een werk/regelvakantie?
Sorry hoor.....Er staat in deze thread nu al 2 keer een link naar de officiele RTA site die het duidelijk beschrijft en nog gaat de discussie hier over door. Worden de adviezen hier uberhaupt gelezen ?