Even voorstellen... Petra en Jacques

thanks @afterbang ik wist wel dat jij em zou linken, ging ik voor het gemak ook even van uit en gelukt :D
@Petra & Jacques stuur me gerust een PM voor meer info, heel kort door de bocht, als je een permanent visum kunt krijgen, ga dan niet voor een sponsorship; voordelen/nadelen lijstje geeft je een aardige indruk.

In het verkrijgen van de 189 zit voor ons een probleem. We komen niet tot 60 punten, slechts 55. We hebben dus eigenlijk alleen maar de mogelijkheid om te gaan voor de 190 versie met sponsorship. Helaas... Tenzij ik iets over het hoofd zie @Katjavdl ?

Weet het niet helemaal zeker maar volgens mij praten jullie over twee verschillende dingen(?)

@Petra & Jacques: Jij/Jullie hebben het over een State Sponsored visum (190). Daar is weinig mis mee, zoiets hebben wij ook (de oudere versie hiervan). Je enige verplichting in de 190 is dat je je in de staat vestigt van sponsoring (en zelfs dat is strikt officieel gezien niet eens nodig maar let's not get down that road ;) )

@Katjavdl heeft het over een Employer Sponsored visa (457) Dat is heel andere koek dan een 190. Een 457 heeft veel meer regels, minder zekerheden enz. Zie het draadje wat ik linkte hierboven.
(foei @Katjavdl Je info is niet volledig ;) "...blijf uit de buurt van een sposnorship visum, spreek uit persoonlijke ervaring..." Wel even melden welk sponsorship je bedoelt hè ;) )

Om je gerust te stellen wij kwamen voor een 'normaal' visum ook op 55 punten. Met sponsoring van ACT (de mini staat waar Canberra in ligt) kwamen we op 60. Hoera! Visum verkregen.

@afterbang Wat ontzettend fijn voor jullie! We gaan er dit weekend even naar kijken maar ik vermoed dat het voor ons een 190 gaat worden. Jacques gaat voor Management Accountant en de ondergrens was de afgelopen maanden 65/70 zag ik. Wij komen niet boven de 60. Maar goed, we hebben geduld (belangrijk las ik hier..;)) en wachten het rustig af. Jacques heeft een interessant profiel voor een aantal bedrijven en ik begreep dat zodra de EOI is ingediend, bedrijven zijn profiel kunnen zien zonder contactdetails. Mogelijk dat hij dan potentiele werkgevers kan vinden. Misschien een kleine kans, maar wie weet...

Back