Even voorstellen, Rodney en Jasmine

Rodney

New Member
Hoi Hoi.

Ook ik stel mijn gezin voor. Ikzelf (29), Jasmine (29), mijn zoon Vince (6) en mijn dochter Lieke (2) uit Dendermonde (BE).
Ik lees al een tijdje op dit forum maar heb me nu pas geregistreerd. Natuurlijk zijn we hier om dezelfde reden als iedereen hier. Onze intresse in Australië.
Al vanaf ons 19 jaar hebben we fantasieën over verhuizen naar Australië. Omdat ik zeker wou zijn dat dit geen bevlieging is wou ik er niet meteen aan toegeven. Maar nu dat we er nog altijd mee in ons hoofd zitten lijkt het tijd om dit toch wat verder te onderzoeken.
We zijn er nog niet geweest. Dus dat staat als eerst op onze agenda zodra onze dochter 4 jaar is. Daarna weten we waarschijnlijk echt zeker of we verder gaan in ons plan.

Zelf heb ik een eigen bedrijf in maatkasten en keukens. Heb ik cnc ervaring en ervaring met schrijnwerkerij en timmerwerken met alle benodigde diploma's
Mijn vrouw heeft net haar studies onthaalouder afgerond en werkt nu dus ook als onthaalouder.

Ik probeer zo veel mogelijk info te vinden en te schatten hoe groot (of klein) onze kansen zijn om dit waar te maken in Australië

Groetjes
Rodney
 
Welkom!

Het begint met liefde voor het land, ondanks dat jullie er nog nooit geweest zijn ;) Er zijn er hier wel meer (in ieder geval 1 stel) dat succesvol ge-emigreerd is zonder daarvoor hier ooit geweest te zijn.

Onthaalouder.... Ondanks dat we bijna dezelfde taal spreken, ligt Vlaams en Nederlands soms net zo ver uit elkaar als Afrikaans en Nederlands :) Ik heb een idee wat het is, maar heb het woord nooit eerder gehoord, ondanks dat ik regelmatig in Merelbeke was voor werk.

Heb je al eens gekeken of je beroep in aanmerking komt voor een 189 (of 190) visa? Indien Ja.... zou ik wellicht het proces gewoon maar eens op gaan starten. De deuren gaan hier vaker dicht dan open. Dus grijp je kans als die er is!

Mocht je vragen hebben over visa's/lijstjes/etc. Schiet ze af, graag zo concreet mogelijk :up:
 
Onthaalouder - ik heb het voor de zekerheid ge-googled ;)

Geen idee of je beroep op de lijst staat, @Rodney , maar vakmensen zijn welkom. Ik heb vorig jaar wat inbouwkasten laten plaatsen en keuken staat op m'n verlanglijstje. De mensen die ik hier benaderd had waren superdruk en degene die mijn kasten plaatste was een oudere man die aangaf moeilijk aan goed personeel te kunnen komen. Hij had wel apprentices, maar nadat die periode was afgerond, gingen die liever in de mijnen werken (lange dagen, maar betaald erg goed).

Ik sluit me aan bij wat @afterbang ook al zegt: misschien een goed idee om je visumprocedure vast op te starten. Het kan een lang traject zijn. Hou ons op de hoogte!
 
Welkom,

Als cabinetmaker/ cnc operator heb je hier binnen een week werk, daar zitten ze echt om te springen.

Misschien visum procedure opstarten en een vakantie nemen om hier wat rond te reizen zodat je een idee krijgt van het land en cultuur.
 
Welkom!

Het begint met liefde voor het land, ondanks dat jullie er nog nooit geweest zijn ;) Er zijn er hier wel meer (in ieder geval 1 stel) dat succesvol ge-emigreerd is zonder daarvoor hier ooit geweest te zijn.

Onthaalouder.... Ondanks dat we bijna dezelfde taal spreken, ligt Vlaams en Nederlands soms net zo ver uit elkaar als Afrikaans en Nederlands :) Ik heb een idee wat het is, maar heb het woord nooit eerder gehoord, ondanks dat ik regelmatig in Merelbeke was voor werk.

Heb je al eens gekeken of je beroep in aanmerking komt voor een 189 (of 190) visa? Indien Ja.... zou ik wellicht het proces gewoon maar eens op gaan starten. De deuren gaan hier vaker dicht dan open. Dus grijp je kans als die er is!

Mocht je vragen hebben over visa's/lijstjes/etc. Schiet ze af, graag zo concreet mogelijk :up:

Ik ken het gevoel van de grens tussen België / Nederland 😅 zelf zit ik veel in Nederland voor de karting en altijd betrap ik mezelf op het gebruik van woorden waardoor er wel al eens vreemd gekeken word 😂 het woord onthaalouder zal bekend zijn als zelfstandig kinderopvang.

Zelf heb ik onze jobs natuurlijk al eens opgezocht en volgens mij staan beide jobs op de medium and long term strategy skills list zonder regio gebonden. Dit lijkt me al een goede basis. Een vriend van me is 3 jaar geleden naar Nieuw Zeeland verhuisd. Hij helpt me met opzoeken via kennissen in Australië. Men vrouw zou een ANZSCO skill level 1 hebben. Wat volgens hem wel heel goed is. Maar we moeten nog heel veel opzoeken. Dus daar gaan we mee van start
 
Oppas moeder? :)

Ik ben een beetje lost in de huidige manier van Visa’s, lijstjes enz. Dus wat je zegt klinkt voor mij als oudgediende niet echt bekend. Maar bottom line: als je NU een kans hebt op een permanent visum. Dan zou ik NU beginnen met Expression of Interest.

In de 10 jaar dat ik op dit forum zit heb ik te vaak mensen net de boot misten door nieuwe regels en nieuwe, kortere, lijstjes. Wij zelf vielen ook van een lijst net toen we besloten er voor te gaan en hadden geluk dat ACT ons sponsorde voor een 190. Maar anders hadden we nu nog steeds in wind en regen gezeten in plaats van zon en blauwe lucht.

Grijp je kans als die er is!
 
even een vraag. ik weet niet waar ik het moet plaatsen dus ik doe het hier maar.
als je je aanmeld voor een expression of interest. Kan je later dan nog de antwoorden van de vragenlijst veranderen? dit in verband met de punten.
ik en men partner zijn een cursus Engels gevorderden aan het volgen. als dit dan klaar is zou dit meer punten moeten geven voor de 189. maar als ik het nu ingeef heb ik natuurlijk nog geen diploma
 
Als je van plan bent vaker te posten over jullie visum traject kun je beter verder gaan met een nieuwe Lastavaza.
En, ik heb helaas geen antwoord op je vraag. Maar ik gok dat er mensen zijn die dat wel weten. Dus wacht het even af, er komt vast antwoord!
 
even een vraag. ik weet niet waar ik het moet plaatsen dus ik doe het hier maar.
als je je aanmeld voor een expression of interest. Kan je later dan nog de antwoorden van de vragenlijst veranderen? dit in verband met de punten.
ik en men partner zijn een cursus Engels gevorderden aan het volgen. als dit dan klaar is zou dit meer punten moeten geven voor de 189. maar als ik het nu ingeef heb ik natuurlijk nog geen diploma
Ja, totdat je een uitnodiging hebt gekregen kan je je EOI aanpassen. Pas wel even op dat ze rekenen van de datum dat je submit, maar je submit elke keer als je aanpast...
 
Welkom op het forum! Wij wisten ook dat we hierheen wilden voordat we hier geweest waren, dus ik begrijp het helemaal.
Anderen hier weten veel meer over de visum procedure dan ik (want ik heb vals gespeeld en een Kiwi opgesnord ;) ), dus ik vraag gewoon andere dingen. Welk deel van Australië zijn jullie in geïnteresseerd en waar komt de interesse voor Australië vandaan?
 
Welkom op het forum! Wij wisten ook dat we hierheen wilden voordat we hier geweest waren, dus ik begrijp het helemaal.
Anderen hier weten veel meer over de visum procedure dan ik (want ik heb vals gespeeld en een Kiwi opgesnord ;) ), dus ik vraag gewoon andere dingen. Welk deel van Australië zijn jullie in geïnteresseerd en waar komt de interesse voor Australië vandaan?

momenteel met al het opzoekwerk dat ik al heb gedaan heb vind ik WA er het leukst uit zien, rond de omgeving van Perth. Ik zeg niet dat de rest me minder aanspreekt, maar je word toch in een bepaalde richting aangetrokken.
hoe de liefde voor dit land er gekomen is weet ik eigenlijk niet goed, het is een precies altijd al geweest. Als kind keek ik heel graag naar programma's als skippy.
De leegte van het land spreekt me wel aan, ik hou wel van die plekken waar het aanvoelt alsof je alleen op de wereld ben.
Als heel het coronavirus gedoe voorbij is maken we onze eerste reis naar australie :)
 
Niks mis met Perth en omgeving. Elke stad heeft een beetje zijn eigen sfeer en stijl. Ze liggen natuurlijk vaak ook honderden of zelfs duizenden kilometers uit elkaar.

'Nadeel' van Perth is dat het een beetje aan het einde van de wereld is. Als je wat anders wilt zien in Australia is het altijd ver weg. Maar elk nadeel heeft zijn voordeel. Leegte is er in WA genoeg! We hebben er alles bij elkaar een maandje of 3 in rond gereisd.

Als je de kans hebt om wat verschillende steden gebieden te zien op je reis raad ik dat wel aan. Ik zie hier op het forum echte liefhebbers van de ene of de andere stad. En ondanks dat Canberra natuurlijk de beste plek is om te wonen (geintje) heeft elke stad of omgeving wel wat, probeer er een paar te bezoeken indien mogelijk!
 


OFX
Back
Top