Even voorstellen : Ron en Lon uit Perth

lonenron

New Member
Hallo allemaal. Even een korte intro. Wij (Lon en ondergetekende Ron) zijn in juni 2004 in Perth terechtgekomen obv een permanent resident visa. Als snel beiden werk gevonden en prima naar de zin. We wonen in Quinns aan de kust. Twee kindertjes Tom(12) en beachbabe Laura (10). We hebben naast onze normale werkzaamheden inmiddels de beschikking over twee huizen die we volledig gemeubileerd uitverhuren aan migranten. Perth is nog steeds een populaire startplaats voor veel buitenlanders maar ook interstaters vanwege de uitstekende economische omstandigheden. We hebben zelf ervaren dat het belangrijk is om in ieder geval de eerste spannende maanden na de grote oversteek een huiselijke uitvalsbasis te hebben, wachtende op je container en bezig zijnde met zoeken naar werk, permanente woonruimte, schoolkeuze voor kinderen etc. Toevallig hebben we nu een nederlands gezin om dezelfde redenen te gast tot eind Maart. Afgelopen Dinsdag hebben we een andere huurder (Eric en Mireille uit Belgie) de droom van haar leven waar zien worden omdat 1 van de klanten van mijn werkgever Panasonic (na wat gelobby) haar een baan heeft aangeboden via business sponsorship (subclass 457 voor de insiders) en zij kunnen na terugkomst in Belgie volgende week beginnen met inpakken. Nogmaals proficiat Mireille en tot ziens in September!! Hebben dus de afgelopen 2 jaar redelijk wat ervaring opgedaan met immigranten en emigreren naar australie en lijkt me hartstikke leuk om dat via dit Forum uit te wisselen. Laat maar horen en zal proberen zoveel mogelijk op de diverse onderwerpen te reageren.
groeten, Ron
 
Hi Lon en Ron,

Welkom op het forum!! Heel leuk om te lezen hoe het jullie bevalt in Perth en geweldig dat jullie beginnende migranten op deze manier onderdak kunnen bieden!

Het leukste om te lezen was nog wel dat Mireille dan toch een baan heeft gevonden, ze waren zo verdrietig dat het visum niet leek te lukken en nu dan toch :up:!!!!

Groetjes,
Lela
 
:hi: op het forum.
Inderdaad een leeuk verhaal, en wat goed dat jullie beginnende Ozzies helpen met de eerste stappen van het nieuwe leven down under.
Ik hoop over 3 jaar naar Perth te vertrekken... dus wie weet neem ik dan contact met jullie op  :up:

Groetjes Jidske
 
Hallo Ron,

jullie verhaal klinkt zeer bemoedigend voor alle toekomstige immigranten.  :up: Bij mij leeft al heel lang het idee om terug te gaan naar Australië, maar nooit echt iets mee gedaan (relatie, werk etc.).

Nu mijn relatie eind vorig jaar is gestrand, speelt het idee toch weer, en ik wil er nu echt serieus iets mee gaan doen. Dus hebben jullie tips voor mij waar ik moet beginnen, of het handiger is via een emigratiebureau alles te regelen of zelf etc.? Ik heb zoveel vragen en ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. Dus al het advies is welkom! :roll:

Groetjes, Edith
 
Hee Ron en Lon,

Wat een goed idee. Zelf hoop ik eind dit jaar naar Australie te emigreren. Ga eerst even rond reizen, maar wil me uiteindelijk in Perth gaan settelen. Dus mochten jullie adviezen hebben, ze zijn altijd welkom  :up:
 
SUPER ZEG!!! Nou, van harte welkom hier  :up: jullie ervaringen kunnen vast heel veel betekenen voor ons.. We gaan in april naar WA, Tas en QL om te kijken waar ons nieuwe "thuis" het beste kan zijn.. we hopen eind dit jaar te emigreren.

groetjes Cat en John
 
Hey Ron en Lon,
Welkom op dit forum.
Wij willen emigreren naar Perth, dat komt goed uit, een schitterend idee, wie weet..
Veel Succes in Quinns!
Groeten Henk
 
Welkom op dit forum.

Zeg Frank?
Quinns Rock??? Hebben Ron en Lon niet iets voor jullie als begiinende immigrant????
 
[quote author=lonenron link=topic=6568.msg81218#msg81218 date=1171451542]
Hallo allemaal. Even een korte intro. Wij (Lon en ondergetekende Ron) zijn in juni 2004 in Perth terechtgekomen obv een permanent resident visa. Als snel beiden werk gevonden en prima naar de zin. We wonen in Quinns aan de kust. Twee kindertjes Tom(12) en beachbabe Laura (10). We hebben naast onze normale werkzaamheden inmiddels de beschikking over twee huizen die we volledig gemeubileerd uitverhuren aan migranten. Perth is nog steeds een populaire startplaats voor veel buitenlanders maar ook interstaters vanwege de uitstekende economische omstandigheden. We hebben zelf ervaren dat het belangrijk is om in ieder geval de eerste spannende maanden na de grote oversteek een huiselijke uitvalsbasis te hebben, wachtende op je container en bezig zijnde met zoeken naar werk, permanente woonruimte, schoolkeuze voor kinderen etc. Toevallig hebben we nu een nederlands gezin om dezelfde redenen te gast tot eind Maart. Afgelopen Dinsdag hebben we een andere huurder (Eric en Mireille uit Belgie) de droom van haar leven waar zien worden omdat 1 van de klanten van mijn werkgever Panasonic (na wat gelobby) haar een baan heeft aangeboden via business sponsorship (subclass 457 voor de insiders) en zij kunnen na terugkomst in Belgie volgende week beginnen met inpakken. Nogmaals proficiat Mireille en tot ziens in September!! Hebben dus de afgelopen 2 jaar redelijk wat ervaring opgedaan met immigranten en emigreren naar australie en lijkt me hartstikke leuk om dat via dit Forum uit te wisselen. Laat maar horen en zal proberen zoveel mogelijk op de diverse onderwerpen te reageren.
groeten, Ron




[/quote]
Hey Ron,

Welkom op het forum !
Ik wens jou en je vrouwtje persoonlijk via deze weg nogmaals te bedanken voor alles (en dat is veel) wat jullie voor ons al bewerkstelligt hebben. Verder kan ik iedereen op het forum bevestigen dat de 2 huurhuizen erg mooi en goed gelegen zijn qua verbinding naar de stad of school toe en eveneens zeer netjes en verzorgd zijn.

We'll be back in september, wie had dat gedacht... (ik zeker niet !) :up:

Groetjes vanuit Ocean Reef,

Mireille en Eric
 
Welkom op het forum en bedankt
voor jullie aanbod om ons te
helpen!!! Altijd welkom  :up:

groetjes Miranda  :smile:
 
Hallo

Welkom op het forum. Wat en geweldig idee wat jullie doen, je huis verhuren. Voor ons te laat, maar hebben gelukkig iets gevonden en weten nu uit ervaring hoe ongelovelijk moeilijk dit is.

Groet Erna
 
Hallo Ron & Lon,

Welkom op het forum  :hi:

Leuk dat het zo goed gaat daar voor jullie en dat jullie 'ons' willen helpen  :up:

Wij zullen waarschijnlijk in Perth zijn in oct/nov dit jaar (mijn broer woont daar) om te orienteren, dus wie weet zullen we jullie help kunnen gebruiken.

Groetjes,
Susan, Mees, Shea & Kian  :baby:
 
Hoi Ron en Lon,
Welkom. We hebben de verhalen gehoord, goed geregeld voor Eric en Mireille (vrienden van ons sinds een tijdje ;-).
Perthpete
 
hoi lon en ron, goeie keuze om naar perth te verhuizen! mijn partner en ik hopen voor t eind van het jaar daar te zijn! grts marieke
 
[quote author=mariekske link=topic=6568.msg82124#msg82124 date=1172229865]
hoi lon en ron, goeie keuze om naar perth te verhuizen! mijn partner en ik hopen voor t eind van het jaar daar te zijn! grts marieke
[/quote]

dan gaan jullie bijna tegelijk als ik  :up: !
 
Back
Top