Even voorstellen vanuit Perth

Welcome eveneeeeeens vanuit Perth (Quinns sinds 2004). Inderdaad opvallend veel nederlanders.
groeten en wellicht tot ziens.
Lon

Hoi Ingrid,
Ik ga er van uit dat jij degene bent die in het kinderziekenhuis werkt, of is dat jouw man?
Ik ben zelf ook kinderverpleegkundige , en ga met mijn man en 3 kinderen in oktober  Perth wonen.
De bedoeling is ook dat ik mij ga laten registreren, en dat wanneer de kinderen gesettled zijn ik ook weer ga werken.
Ik heb alleen de kinderaantekening gehaald, en alleen werkervaring op de kinderafdeling van een perifeer ziekenhuis ( in Blaricum).
was het moeilijk voor jou om je te laten registreren?
Werk je full time, of part time?
Heb jij nog tips voor het vertalen van je diploma?, moet ik daarvoor aankloppen bij mijn opleidignsziekenhuis ( w.k.z. utrecht), of gaat dat via de big/registratie?
Moet je eerst een job-offer hebben of kan je je laten registreren en daarna een baan zoeken?
Weet jij hoe de vervolgopleidings mogelijkheden zijn voor buitenlandse verpleegkundige?
Zijn er meerdere kinderziekenhuizen in  Perth, of zijn er ook kleinere ziekenhuizen met ook een kinderafdeling?
Ik heb me al eens eerder in een ander land laten registreren, dus al wat ervaring, maar het is zo lang geleden, en Australie lijkt erg streng op het Engels, valt dat mee die testen van de IELTS?
Alle tips , en links zijn welkom, wie weet tot  ziens in Perth.
Groetjes Fijke

Hoi Fijke

Ik weet niet waar je je hiervoor had laten registreren, ik had voor New Zealand mijn registratie for life, dus was het hier makkelijk. Wat je moet doen is de site van de Nurses Board opzoeken en de formulieren downloaden.
Je moet je diploma officieel laten vertalen. Als je HBO bent opgeleid is het meestal geen probleem, ik begrijp dat de in-service opleiding iets meer moeilijkheden oplevert, maar niet onmogelijk. (Ik heb ook de in-service gedaan)
Ikhad ook van de opleiding de urenverantwoording officieel laten vertalen. Referenties heb je nodig, met de jaren ervaring. Met je kinderaantekening doen ze niets. Ze registreren alleen als verpleegkundige, dus registered nurse. Ik heb de NICU in A'dam gedaan en dat wordt individueel bekeken in elk ziekenhuis en het betaald nix extra. Het extra hier is dat ik bijv als mijn aantekening wordt erkent ik transport kan doen. Dwz baby's ophalen uit een ander ziekenhuis, evt. met een doctor of soms zonder. Je hebt van de BIG een engelse verklaring nodig dat je niet in het strafregister staat, zij moeten dat dan zelf naar Perth opsturen, dus niet eerst naar jou. Maar de BIG weet dat wel. Je hebt natuurlijk ook gewoon een engelse BIG verklaring nodig die je zelf meestuurt. Als je engels redelijk is , valt de IELTS test best mee. Informeer of je hem op general of academic nivo moet doen. IK heb hem op academic nivo gedaan maar ben niet zeker of dat echt nodig is.
Ik werk op de NICU in Princess Margareth Hospital, de enige NICU in de staat voor neonaten met een chirurgisch probleem. Heel druk, maar intressant. Ik hab mijn cultuurshock wel gehad. Het ziekenhuis, zoals alle ziekenhuizen hebben een tekort. Dus zodra je je registratie hebt kan je overal aan het werk. Part time of full time, maakt niet uit.  Wij worden bijna dagelijks gevraagt of we een extra dienst kunnen/willen draaien. (betaalt dan wel goed)
Er zij genoeg ziekenhuizen in de stad, ook met kinderafdelingen. Royal Perth bijv., maar de intressante kinderen liggen allemaal in PMH. Je registratie hangt niet af van een joboffer. Het is wel zo dat je niet kan werken zonder je registratie. Ik werkfull time, we zijn hier op mijn visa 457 en dan kan ik niet minder dan 72-80 uur per 2 weken werken. Ik draai nu 3 12 uurs nachtdiensten in de week. Maar je kan ook gewoon 8 uurs diensten werken. Net wat je prettig vind.
Ik hoop dat je genoeg info hebt, anders hoor ik het graag.
Veel plezier met de voorbereidingen en misschien tot ziens. Als we verder nog iets kunnen doen hoor ik het wel.

Groetjes
Ingrid

Hoi Fijke

Om je te laten registreren moet je de academische IELTS versie doen en voor alle 4 de onderdelen een 7 hebben.

Groetjes Erna

Hallo allemaal

Ik heb net in de kletsdoos een uitnodiging gezet voor de picknick.
Het staat gepland voor as 29 april vanaf 14.00
Point Walter, Attadale, Perth

Tussen het restaurant en de Jetty, hopen we op mooi weer.
En je mag je oranje bitter natuurlijk meenemen.
Tot dan

Groeten Rob, Ingrid, en de Kids

Back