Even voorstellen, volgend jaar snuffelvakantie en daarna de sprong!

mikeh1

New Member
Hello allemaal,

Even voorstellen, Michiel getrouwd met Monica en hoogstwaarschijnlijk (ik acht de kans 95%) over een jaar of twee/drie woonachtig in Adelaide. Waarom twee/drie jaar en waarom Adelaide, lees verder!

Mijn vrouw is geboren in Australie en nog steeds in het bezit van een Australisch paspoort. Ze heeft nog veel familie in Australie en dan specifiek Adelaide wonen. Kortom een plek op aarde waar ze graag terugkomt.

We zijn er inmiddels uit dat we de rest van ons leven in Australie door wilen brengen. We hebben daarvoor het volgende traject uitgestippeld. Volgend jaar december op een soort werk vakantie waarbij ik probeer aansluiting te vinden met recruiting agencies en we op vooronderzoek gaan naar geschikte plaatsen om te gaan wonen. Bevalt tijdens de vakantie alles nog steeds dan is de vervolgstap na de vakantie denk ik snel gezet.

Visa etc. verwachten we vanwege citizenship van mijn vrouw geen problemen mee.

Ben in Nederland al meer dan 11 jaar werkachtig als zzp'er waarbij ik mezelf verhuur als projectmanager binnen de ICT. Met al meer dan 15 jaar projectmanagement ervaring. Het is de bedoeling dit dan ook voort te zetten in Australie. Ben mondjesmaat bezig om via linkedin netwerk op te bouwen. Hoop via deze site het netwerk uit te breiden en daarnaast voldoende informatie op te doen om niet het wiel opnieuw uit te vinden.

vr.gr. Michiel

Hoi Michiel,

Welkom op het forum!!
Op welk visum wil je de werkvakantie gaan doen? En ben jij ooit al in oz geweest?

Groetjes Gwen

Ik voel een linkje aankomen. Ik werk in de Prince en Itil hoek zeg maar en mik op Canberra in twee jaar. Zwerver (moderator alhier) zit/zat ook in jouw hoek qua werk en heeft Adelaide in de TomTom staan met een ETA van ook een jaar á 2 volgens mij.

Welkom en succes. Hou ons op de hoogte zou ik zeggen!

Hoi Michiel,

Welkom op het forum!!
Op welk visum wil je de werkvakantie gaan doen? En ben jij ooit al in oz geweest?

Groetjes Gwen

De werkvakantie zal orienterend van karakter zijn. Veelal contacten leggen en gesprekken aangaan met agency's opdat ze een persoon achter het cv zien. Mocht er dan toevallig een job voorbij komen waar ik een goede match voor zou zijn dan zou het spouse visum het mogelijk moeten maken. Maar dromen opzij gezet ben ik al blij als ik een aantal gesprekken voor the holidays heb kunnen voeren om zo mijn cv karakter mee te geven.

Aan alle anderen, dank voor het warme bad! Afterbang, Zwerver, wat kan de wereld toch klein zijn. Als ik jullie signature lees denk ik dat jullie er al veel voor hebben moeten doen. Denk dat mijn geluk mijn vrouw is, en niet alleen dat ik heeeel gelukkig ben met mijn vrouw :) maar dat ze Australien Citizen is maakt de overstap als het goed is ook een stuk makkelijker. We zullen zien de komende tijd en ik zal zeker dit forum gebruiken om de voortgang en gemaakte stappen te plaatsen.

Michiel

De werkvakantie zal orienterend van karakter zijn. Veelal contacten leggen en gesprekken aangaan met agency's opdat ze een persoon achter het cv zien. Mocht er dan toevallig een job voorbij komen waar ik een goede match voor zou zijn dan zou het spouse visum het mogelijk moeten maken. Maar dromen opzij gezet ben ik al blij als ik een aantal gesprekken voor the holidays heb kunnen voeren om zo mijn cv karakter mee te geven.
Hoi Michiel,

Ik weet niet of je dat op een toeristenvisum wil gaan doen, maar even dat je weet dat als je gepakt word, je Australië niet meer zo makkelijk binnen gaat komen.. Weet niet of je nog gebruik kan maken van de WHV?

Groetjes!

Zoals ik het lees gaat Michiel alleen praten. Geloof niet dat daar iets mis mee is? De titel werkvakantie is dus wellicht wat 'misleidend'. Maar lullen is nu eenmaal werken in het vak van project management dus zo gezien klopt het wel ;) Maar er worden geen inkomsten uit gehaald noch is er sprake van een vorm van dienstverband of andere overeenkomst als je alleen maar praat met wat agencies.

• Like
Reactions: Jor
toch kunnen ze bij de douane moeilijk doen als je een partij cv's en diploma's in je koffer hebt zitten. De intentie is dan niet om op vakantie te gaan, maar om een baan te zoeken. Buiten dat, ik verwacht niet dat je problemen krijgt. Je komt tenslotte met je spouse je schoonfamilie bezoeken. Maar ik zou het persoonlijk niet een 'werkvakantie' noemen.

toch kunnen ze bij de douane moeilijk doen als je een partij cv's en diploma's in je koffer hebt zitten. De intentie is dan niet om op vakantie te gaan, maar om een baan te zoeken. Buiten dat, ik verwacht niet dat je problemen krijgt. Je komt tenslotte met je spouse je schoonfamilie bezoeken. Maar ik zou het persoonlijk niet een 'werkvakantie' noemen.
Ja precies, dat is wat ik bedoel.

Je kunt eventueel je CV en diploma's naar jezelf emailen en dan bij je schoonfamilie thuis uitprinten, mocht je mogelijke problemen bij de douane willen vermijden.

Of alles in Dropbox hebben staan :) kun je er gewoon bij. Alles geprint meenemen is een klassiek gevalletje 'Border Security' :)

Hoi Michiel

Welkom op dit fantastische forum!
Zoals je ziet zit de vrees er goed in hier. En dat alles dankzij Border Security. Volgens mij is er niks mis met een orientatiereis. Alleen waar ze blijkbaar erg moeilijk in zijn, is wanneer je onder valse intenties de douane wilt passeren. Dus mocht je eruit gehaald worden, dan kun je gewoon eerlijk zeggen dat jij en je vrouw overwegen te emigreren naar Australië en dat je daarvoor dingen aan het uitzoeken bent. Zolang je niet daadwerkelijk aan het werk gaat terwijl je op een toeristenvisum het land in bent gekomen, of een dergelijk ontwijkend argwaanopwekkend verhaal gaat zitten houden, is er niks aan de hand. Uiteraard kun je jezelf wel lastige situaties besparen door niet al te opvallende bagage mee te nemen, zoals hierboven al genoemd.

Enfin. Prijs je maar gelukkig met een ozzie vrouw. Met een beetje mazzel heb je met een paar weken een visum zodra het speelt (geen garantie natuurlijk, maar zo snel kan het gaan). Wij rasechte Nederlandse harde werkers hebben het er nog best moeilijk mee die relaxte gasten daar in Oz ervan te overtuigen dat wij ook in hun maatschappij ons nuttig kunnen maken.

Maar dat is een heel ander verhaal.

Succes mate!

Wow allen, dank voor die mooie reacties en adviezen...

Moet meteen een bekentenis plaatsen, heb of had eigenlijk nog helemaal niet nagedacht of stil gestaan bij Border Security....Dacht er eigenlijik gemakkelijk mee weg te komen, spouse visum (permanent) aanvragen, ticket boeken, slaapplaatsen bij familie regelen en hup op weg....

toen begon ik het forum te lezen o_Olekker slim bezig dus, de wereld ziet er blijkbaar wat anders uit maar optimist die ik ben zie ik mezelf als een damn lucky guy die op een relatief relaxte manier aan een visum kan komen. Had het wat makkelijker ingeschat en ik realiseer me dat ik het makkelijk heb daarom respect!!!! voor de doorzetters die er veeeeeel meer moeite voor moeten doen :up:

Zoals ik het nu inschat, maar ik ben voorzichtig want wat ik er nu eigenlijk precies van, ga ik spouse visa vast aanvragen om deze voor de xxxxxvakantie (wat het ook mag worden) binnen te hebben. Ben liever open een eerlijk aan de grens dat maakt het leven een stuk makkelijker. En wat er dan van komt zien we dan wel weer.

Succes :)

Een spouse-visum zal inderdaad geen probleem zijn, werk daarentegen.... Verkijk je er niet op! Veel succesverhalen hier, maar ook genoeg mensen met prima diploma's, fantastisch CV, goede baan in NL die het hier niet redden. Hou dat alsjeblieft ook in het achterhoofd. Het gras lijkt dan misschien wel groener (hoewel het momenteel overal geel is!), maar je moet er echt wel het nodige voor doen. Het komt de meesten niet zomaar aanwaaien.

Maar hier zijn ook genoeg draadjes over :)

Ik wens jullie in ieder geval veel succes en Adelaide e.o. is een prima keus! :)

@Beepmeep,

dank voor de reactie. Werkgelegenheid is zeker iets waar ik mijn ogen niet voor sluit. Zeker ook omdat we naar Adelaide als vestigingsplek kijken. Zie dat Melbourne en Sydney kwa werkgelegenheid, zeker in de branche waarin ik werkzaam ben, een stuk beter is dan Adelaide, maar we zijn er nog niet dus DE baan of DE eerste opdracht mag nog even wegblijven :cool: en zoals eerder gemeld, optimist en overtuigd van eigen kwaliteiten gaat het goed komen:up:

gr. Michiel

Back