Even voorstellen, volgend jaar snuffelvakantie en daarna de sprong!

@Beepmeep,

dank voor de reactie. Werkgelegenheid is zeker iets waar ik mijn ogen niet voor sluit. Zeker ook omdat we naar Adelaide als vestigingsplek kijken. Zie dat Melbourne en Sydney kwa werkgelegenheid, zeker in de branche waarin ik werkzaam ben, een stuk beter is dan Adelaide, maar we zijn er nog niet dus DE baan of DE eerste opdracht mag nog even wegblijven :cool: en zoals eerder gemeld, optimist en overtuigd van eigen kwaliteiten gaat het goed komen:up:

gr. Michiel

En vooral goed voor ogen houden waarom jullie de stap gaan zetten.
Sommigen realiseren zich gewoon niet, dat je hier echt alles opnieuw op moet bouwen en dan kan het soms erg teleurstellend werken, zeker wanneer ze in NL een erg goede baan hadden e.d.. Het scheelt natuurlijk wanneer je hier al familie hebt, want daar heb je dan toch wat steun aan.
Ik ben het wel met je eens, dat je optimistisch moet blijven e.d. en als je bereid bent om - zeker in het begin - evt werk aan te pakken wat wellicht niet helemaal in je straatje of financiele verwachtingsplaatje past, dan moet het goed komen. Adelaide is een fijne stad, maar ik ben zelf dan ook iemand die een grondige hekel aan Melbourne heeft :)

Succes en veel plezier al bij het voorbereiden :)

Adelaide is een fijne stad, maar ik ben zelf dan ook iemand die een grondige hekel aan Melbourne heeft :)

hahaha, op één of andere manier heeft Melbourne mij ook niet geraakt zeg maar. (understatement :rolleyes: )
Al moet ik eerlijk toegeven dat na weken bush en outback (bijna) elke stad even schrikken is zeg maar :cool:

Ik zeg voorlopig maar niets:rolleyes: want wat zien die macarons er heerlijk uit... zeg nooit nooit denk ik dan maar...

Nee, je moet niets uitsluiten. Maar na bezoeken aan (chronologisch) Brisbane, Darwin, Perth, Perth, Adelaide, Perth, Sydney, Canberra en Melbourne weet ik ondertussen wel welke steden bovenaan mijn persoonlijke 'most liveable' cities staan. En dat zijn niet de usual suspects Sydney en Melbourne ;)

Maar alles is relatief hé, er staat geen enkele stad uit Nederland in mijn top tien zeg maar. Dus daarmee vergeleken doen Melbourne en Sydney het meeeeer dan uitstekend! En ik moet toegeven dat de oostkant van Melbs wel heeeel fraai is. Kwam, min of meer per ongeluk, vanuit het toeristische Sassafras aan de rand van Melbs terecht op de Basin-Olinda road. Nou dan weet je niet meer dat je onder (in?) de rook van Melbourne rijdt! Gewoon een dirt road door de heuvels en in het bos. En dan; Plop,na een paar kilometer sta je plots weer in de stad.

En zo zullen er best meer erg fraaie plekjes zijn in en rondom Melbs die ik nog niet gezien heb!

Back