Even voorstellen...

Mich

Member
Hallo iedereen,

Na jaren voorbereiding is het eindelijk zo ver. Mijn man, zoontje en ik gaan naar Melbourne verhuizen! In mei hebben we ons visum gekregen (189) en het liefst zouden we meteen onze koffers pakken. Maar we moeten nog even geduld hebben, want we gaan pas in februari 2016 verhuizen.

Nu wonen we in Zoetermeer. Mijn man werkt als business analyst en ik ben nu even thuisblijfmoeder. In Australië wil ik wel weer gaan werken (dan zal ons zoontje ongeveer 1,5 zijn), maar ik weet nog niet wat ik daar kan doen. We zijn nog nooit in Australië geweest, maar na alles wat we er over gehoord en gelezen hebben willen we er heel graag heen. Het lijkt ons een heel avontuur!

Ik lees al een poosje mee op dit forum, en het lijkt me leuk om mee te praten en in contact te komen met mensen die dezelfde droom hebben als wij.
 
Hi Mich, man en zoontje!

Welkom op het forum en gefeliciteerd met jullie visum. Heel herkenbaar dat je het liefst meteen je koffers wilt pakken. Wij moeten ook nog geduld hebben, 2 november vliegen wij naar Melbourne :)

Groetjes,
Rikki en Mayke
 
Welkom! wat een avontuur, emigreren naar een land wat je niet kent. Wauw! Er zijn hier wel meer mensen op het forum die de sprong in het diepe hebben gemaakt. Maar de meeeste van ons zijn toch al wat vaker hier geweest voor men de grote oversteek maakte. Voor elke versie is wat te zeggen. Gelukkig hebben jullie een permanent visum, lekker gemakkelijk; nog een half jaar en die tijd gaat vliegen. Dus geniet van familie en vrienden daar en jullie laatste kerst in NL en dat soort dingen.
Voor je het weet sta je met je kerstmuts op te BBQ-en bij 40 graden :D
 
Welkom. Spannend hoor vertrekken naar een onbekend land. Maar ook weer leuk spannend zeg maar. Succes!
 
Welkom! wat een avontuur, emigreren naar een land wat je niet kent. Wauw! Er zijn hier wel meer mensen op het forum die de sprong in het diepe hebben gemaakt. Maar de meeeste van ons zijn toch al wat vaker hier geweest voor men de grote oversteek maakte. Voor elke versie is wat te zeggen. Gelukkig hebben jullie een permanent visum, lekker gemakkelijk; nog een half jaar en die tijd gaat vliegen. Dus geniet van familie en vrienden daar en jullie laatste kerst in NL en dat soort dingen.
Voor je het weet sta je met je kerstmuts op te BBQ-en bij 40 graden :D


We zijn nog nooit naar Australie geweest, maar mijn man heeft wel al ervaring met emigreren. Hij is 10 jaar geleden uit Pakistan naar Nederland gekomen. Dat is een succes geworden, dus ik heb er alle vertrouwen in dat het nu ook goed gaat :)


En eh… Kerst en in zomer lijkt me echt heel raar! (Maar wel leuk raar)
 
Welkom en gefeliciteerd met het visum!!

Vanwaar de keuze voor Melbourne?


Een stad kiezen was inderdaad niet zo makkelijk! Maar we hebben voor Melbourne gekozen omdat we denken dat daar meer werk is. We hebben ook nog een tijd over Sydney getwijfeld, maar volgens mij zijn de huizen daar duurder. Melbourne sprak me gewoon meer aan en leek me misschien iets leuker voor een kind. Ik kan het niet goed uitleggen, maar van wat ik er over las en zag op internet had ik er een goed gevoel bij. Mijn man had zelfs een hele puntenlijst gemaakt voor alle steden en er allerei wiskundige formules op losgelaten :)

Als we over een paar jaar meer van Australië gezien hebben en we blijken een andere stad echt veel leuker te vinden, dan kunnen we altijd nog kijken of het mogelijk is om daar te gaan wonen.
 
Welkom op het forum! :up:

Woon je al lang in Zoetermeer? Ik woonde tot ik ging studeren vlakbij Zoetermeer en ben er naar de middelbare school geweest.
 
He Mich, Welkom en gefeliciteerd met je visum.Spannend hoor, maar ik denk dat Pakistan-Nederland een grotere overgang is dan van Nederland naar Australie!
Ik geloof dat de huizenprijzen in Melbourne inmiddels ook flink stijgen, maar misschien wil je ook niet echt middenin de stad wonen. Je hebt nog even tot de grote oversteek, heb je al een lijstje met alle (Nederlandse) dingen die je nog wil doen?
 
Welkom op het forum! :up:

Woon je al lang in Zoetermeer? Ik woonde tot ik ging studeren vlakbij Zoetermeer en ben er naar de middelbare school geweest.

Wat leuk, nog een Zoetermeerder! We wonen hier nu ruim 6 jaar. In het begin was het wel wennen, maar nu vinden we het wel makkelijk dat alles hier zo dichtbij is. Dat wordt nog wennen in Australië!
 
Voor de aankoop van een woning in Melbin or Sydney moet je een hele grote buidel hebben ;)
Overigens kan het wel een ander verhaal worden qua emigratie. De manier van omgang en werken is hier toch wel heel erg anders dan in NL.
 
Hoi Mich & fam,
Welkom op het forum!
Dus de race is gelopen. Dat is goed nieuws. Was het moeilijk om dat visum te krijgen?
 
Hoi Mich & fam,
Welkom op het forum!
Dus de race is gelopen. Dat is goed nieuws. Was het moeilijk om dat visum te krijgen?

Dank je! Het was te doen. Het was in het begin een hele hoop uitzoekwerk, want we hebben alles zelf gedaan (zonder emigratiebureau dus). Maar toen eenmaal de werkervaring er was, was het een kwestie van alle papieren verzamelen, (2 keer…) IELTS doen en visum aanvragen. Ik had het moeilijker verwacht, omdat mijn man 2 nationaliteiten heeft, maar gelukkig hoefden we niks uit Pakistan in te leveren.
 
Aha! Goed te doen dus.
Was het vanwege het beroep van je man (business analist), dat het allemaal zo vlot ging?
Heeft hij de relevante opleiding hier in NL genoten?

Ik heb geen idee hoe moeilijk ze doen over Pakistan, maar ik zou me kunnen voorstellen dat ze andere afspraken hebben en andere regels hanteren dan met Nederland.
 
Aha! Goed te doen dus.
Was het vanwege het beroep van je man (business analist), dat het allemaal zo vlot ging?
Heeft hij de relevante opleiding hier in NL genoten?

Ik heb geen idee hoe moeilijk ze doen over Pakistan, maar ik zou me kunnen voorstellen dat ze andere afspraken hebben en andere regels hanteren dan met Nederland.
Ja, hij heeft gewoon in Nederland informatiekunde gestudeerd. Voor de rest hadden we geluk dat hij (bijna) 10 jaar hier woonde, anders had hij wel een police check en zo uit Pakistan moeten hebben. Toen we eenmaal een CO hadden, heeft mijn man ze ook gebeld. Dat hielp, want een uur later hadden we ons visum. :)
 
Een doorschuifmigrant uit Pakistan,... die heb ik nog niet eerder voorbij zien komen. Maar er zullen er vast meer zijn in soortgelijke situaties.
Erg leerzaam dus.
Ook blijkt maar weer dat diploma's een heel belangrijk onderdeel zijn van de procedure.
Maar dat was wel al bekend :cool:.
 
Back
Top