Even voorstellen

Wereldburger

New Member
Hallo allemaal,

Wat een leuk forum,we kijken al een tijdje mee en halen hier veel informatie vandaan, alhoewel sommige dingen al wel verouderd zijn.
Maar goed, wij zijn een gezin met 3 dochters in de leeftijd van 16-15 en 12 jaar.
We willen graag dit jaar in november naar Australië emigreren.
Waarom november: de schoolvakanties zijn in december en januari en dat geeft ons de ruimte om te gaan settelen voordat de kinderen naar school moeten.
Mijn man (in Australie geboren maar als kind zijnde naar Nederland gekomen) en kinderen hebben de Australische nationaliteit en voor mij is een visum aangevraagd. De hond gaat ook mee!
Veel geregel dus nu.
Wij zouden eigenlijk graag zelf een bedrijfje willen overnemen of opstarten (zorgboerderij of camping/B&B)
Ik ben zelf verzorgende en mijn man is opleidingsondersteuner.
We willen het roer omgooien, en onze droom werkelijkheid maken.:up:
 
Welkom Wereldburger! Dit klinkt als een mooie nieuwe start. Wij zijn destijds om dezelfde reden ook in November verhuisd. Hebben jullie al enig idee waar jullie willen gaan wonen? Succes met het geregel!
 
Het roer om... is dat niet een TV programma :p
We horen graag waar je op af denkt te gaan enz. enz. Lekker meegenieten van jullie dromen ;)

Welkom en succes!
 
Hi globetrotter,
welkom hier! Al enig idee waar je wilt gaan wonen? Mocht je info willen over de quarantaine/transport van woef, laat maar horen. Ik heb er al eerder de nodige woorden aan gewijd omdat wij in 2014 onze 2 honden hebben laten invliegen. En ze vinden het hier fantastisch!
 
Welkom op Xpdite:)

Klinkt allemaal goed en gelukkig dat jullie qua visum niet al te veel stress hebben zoals bij velen wel het geval is.
Denk dat de kinderen het te gek zullen vinden hier en dat hoop ik ook:rolleyes:

Waar in Australia willen jullie je gaan settelen?
 
Hallo allemaal,

Dank jullie wel voor de hartelijke welkom!
We willen tussen Melbourne en Sydney (ja ik weet het is een behoorlijk afstand) aan de kust gaan wonen/werken.
Deze onderneming komt natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen. We hebben al vaker op het punt gestaan om iets nieuws te gaan doen,
maar zoals jullie allen wel weten; er zijn 1001 redenen om het niet te doen.
Een nieuwe start kwam nu weer ter sprake en we hebben als gezin besloten om het nu eindelijk eens te doen.
Alle omstandigheden waren gunstig. De meiden waren/zijn wild enthousiast.
Ondanks dat we niet al te veel stress qua visum hebben, wel de stress om alles goed georganiseerd weg te zetten. We gaan niet met z'n tweeën,
maar nemen een heel gezin mee. Dat vergt toch ook de nodige planning en organisatie. We willen zoveel mogelijk (zo niet alles) geregeld hebben.
Daar hebben we alle hulp bij nodig. Ook van jullie :up:
 
Hallo wereldburger,

Een herkenbaar verhaal hebben jullie.....mijn broer en schoonzus zijn met hun dochters 5 jaar geleden ook geëmigreerd, Hun meiden waren toen 12 en 15 jaar ook met dubbelpaspoort en zo ook mijn schoonzus want die is daar ook geboren. De meiden waren ook erg enthousiast maar vooral de oudste heeft wel wat heimwee gehad naar haar vrienden hier in Nederland. Inmiddels is zij nu ook helemaal gelukkig daar en heeft een leuke Australische vriend. Succes!
Als ik jullie zo hoor gaat dat wel lukken!
Groetjes Laura en Christer.
 
Sydney <> Melbourne. Dat is zeker een ruim stuk! En een mooi stuk.

Sommige delen zijn wel heel rustig dus let daarop als je een camping wilt beginnen/overnemen. Vuistregel is dat hoe verder van Sydney of Melbourne des te rustiger het wordt. Maar er zijn zeker wel succesvolle campings, Mallacoota hebben we ooit eens gestaan en dat is wel zo'n beetje in het midden tussen de twee metropolen. Met kerst was het daar in ieder geval gezellig druk. Maar geen idee hoe het buiten het seizoen is (wel een mooie spot)

Succes!
 
Hallo allemaal.
We zijn op het punt gekomen om over onze huisvesting in Australie na te gaan denken.
Kan iemand ons wat vertellen over de hypotheken in Australie en wat een goede bank is?
Kunnen we en een zakelijke hypotheek en een persoonlijke hypotheek (koop woning) tegelijk afsluiten (mijn man heeft Australische nationaliteit) of moeten we toch eerst huren?
Ik zie dat de prijzen van huren hoger zijn dan de rente voor een hypotheek, wat echter niet anders is als hier in Nederland;)
We komen hoogstwaarschijnlijk in Queensland uit..
We hoorde hier op de emigratiebeurs dat je punten kunt sparen bij een bank zoals hier in NL bv airmiles, klopt dit en welke banken doen dit? en heb je er iets aan?
 
Wat een leuke plannen! Ben ook benieuwd hoe het met de hond gaat, wij willen onze hond ook meenemen.
Vind het best een beetje spannend voor haar, heel dat eind vliegen! Zijn jullie al begonnen met de vaccinaties etc. Begreep dat je daar 7 maanden van te voren al mee moet starten. Heel veel succes met alles!
 
Hoi Hoi, wij zijn inderdaad al begonnen met de voorbereidingen van de hond, ook wij vinden het erg spannend dat ze heel dat eind alleen moet vliegen.
Via VCK hebben we een inentingsprogramma gekregen maar die kun je ook krijgen op de site Bicon. Hierbij hoef je alleen de datum in te vullen en dan zie je wat er nog precies gedaan moet worden.
Een paar weken geleden hebben we al een bench gehaald op schiphol bij VCK, we waren bang dat ze er niet in zou gaan omdat ze nogal bang is voor "grote"voorwerpen.
Wij hebben de grootste bench dus je kunt je voorstellen dat we er een beetje tegenop zagen.
Maar ze ligt eigenlijk al van begin af aan erin.
We hebben wel haar eigen mat erin gelegd, deze mag ook mee in het vliegtuig, alleen na de quarantaine wordt alles vernietigd, dus je krijgt het niet meer terug. Alleen de bench krijg je mee terug.
De eerste bloedtest Rabies titer bepaling heeft ze gehad en was goed let erop dat je dierenarts de bloedtest bij het CVI in Lelystad laat doen.
De titer bepaling stuur je digitaal op naar het NVWA in Utrecht ter certificering, wij kregen hem al binnen drie dagen terug ( digitaal en papier)
De digitale versie heb je nodig voor een Import Permit.
Na betalen van 480 aud wordt je aanvraag in behandeling genomen. 2 dagen later hadden we de Import Permit
Ook je dierenarts moet iedere actie ondertekenen en data erbij.
Als je hond niet gesteriliseerd is moet je aan het einde van de rit nog een extra bloedtest laten doen.
Zorg dat je dierenpaspoort goed ingevuld wordt.
Mocht je nog vragen hebben dan laat je het maar weten, ook wij vinden het erg spannend.
 
Hallo allemaal.
We zijn op het punt gekomen om over onze huisvesting in Australie na te gaan denken.
Kan iemand ons wat vertellen over de hypotheken in Australie en wat een goede bank is?
Kunnen we en een zakelijke hypotheek en een persoonlijke hypotheek (koop woning) tegelijk afsluiten (mijn man heeft Australische nationaliteit) of moeten we toch eerst huren?
Ik zie dat de prijzen van huren hoger zijn dan de rente voor een hypotheek, wat echter niet anders is als hier in Nederland;)
We komen hoogstwaarschijnlijk in Queensland uit..
We hoorde hier op de emigratiebeurs dat je punten kunt sparen bij een bank zoals hier in NL bv airmiles, klopt dit en welke banken doen dit? en heb je er iets aan?
Voor een hypptheek vereisen de banken doorgaans dat je aantoont een stabiel inkomen te hebben en dat je wat eigen geld inbrengt. Beide is mogelijk wat moeilijk als je net aankomt. Als je veel eigen geld kan inbrengen, wie weet wat dan mogelijk is.

Vwb het vergelijken van huur met hypotheekrente, dat hangt allereerst natuurlijk af van hoeveel hypotheek je hebt moeten nemen maar vergeet ook niet de extra kosten die je niet direkt (wel indirekt natuurlijk) als huurder betaalt: property tax, strata fees in geval van een appartement, onderhoud, pest control, water, sewer en andere council rates.

Je zult dus waarschijnlijk eerst een jaartje of zo huren en dan proberen wat te kopen als dat is wat je wilt. In dat eerste jaar kun je ook onderzoeken waar je wilt kopen, want dat kun je niet echt bepalen als je net bent aangekomen.
 
Voor een hypptheek vereisen de banken doorgaans dat je aantoont een stabiel inkomen te hebben en dat je wat eigen geld inbrengt. Beide is mogelijk wat moeilijAls je veel eigen geld kan inbrengen, wie weet wat dan mogelijk is.

Vwb het vergelijken van huur met hypotheekrente, dat hangt allereerst natuurlijk af van hoeveel hypotheek je hebt moeten nemen maar vergeet ook niet de extra kosten die je niet direkt (wel indirekt natuurlijk) als huurder betaalt: property tax, strata fees in geval van een appartement, onderhoud, pest control, water, sewer en andere council rates.

Je zult dus waarschijnlijk eerst een jaartje of zo huren en dan proberen wat te kopen als dat is wat je wilt. In dat eerste jaar kun je ook onderzoeken waar je wilt kopen, want dat kun je niet echt bepalen als je net bent aangekomen.
Over het algemeen eisen de banken dat je minimaal 10% van het te lenen bedrag zelf aan eigen geld meebrengt en in je huis steekt. Je moet dan nog wel een LMI (Loan mortgage insurance) afsluiten, een verzekering voor de banken voor het geval je de hypotheek niet meer kunt opbrengen. De hoogte van de premie is afhankelijk van de hoeveelheid eigen geld dat je in je huis stopt, hoe meer eigen geld, des te lager de premie. Bij 20% hoef je geen LMI meer te betalen. De premie kan best nog wel oplopen als je niet teveel eigen geld hebt en wellicht moet je die premie ook nog meefinancieren.
Inderdaad komen er bij een eigen huis ook nog kosten bij die bij de huurprijs vaak inbegrepen is. Hoewel de huiseigenaren van huurhuizen hun huis als een investering zien de de huur als neveninkomen, is het niet altijd zo dat de huurprijs hoger is als de hypotheek. Wij hebben twee jaar in een huis gewoond, waarvan we van de huurprijs de hypotheek echt niet hadden kunnen aflossen als we dat huis zouden hebben gekocht. Het hangt er heel erg van het soort huis en de omgeving af.
Inderdaad zou ik eerst een of twee jaar huren. De huizenmarkt is hier anders dan in Nederland en je kan je beter eerst even goed oriënteren. Maar wacht ook weer niet te lang. Ik las in een andere post dat jullie naar Monteville gaan. De (acreage) properties zitten daar op dit moment in de lift. Het artikel dat ik las ging wel over Cooroy, maar dat ligt in de buurt.
Hoe het met hypotheken voor bedrijven zit weet ik niet, maar ook daar zullen banken enige zekerheid willen hebben die je zal moeten aantonen.
 
Last edited:
Hoi Hoi, wij zijn inderdaad al begonnen met de voorbereidingen van de hond, ook wij vinden het erg spannend dat ze heel dat eind alleen moet vliegen.
Via VCK hebben we een inentingsprogramma gekregen maar die kun je ook krijgen op de site Bicon. Hierbij hoef je alleen de datum in te vullen en dan zie je wat er nog precies gedaan moet worden.
Een paar weken geleden hebben we al een bench gehaald op schiphol bij VCK, we waren bang dat ze er niet in zou gaan omdat ze nogal bang is voor "grote"voorwerpen.
Wij hebben de grootste bench dus je kunt je voorstellen dat we er een beetje tegenop zagen.
Maar ze ligt eigenlijk al van begin af aan erin.
We hebben wel haar eigen mat erin gelegd, deze mag ook mee in het vliegtuig, alleen na de quarantaine wordt alles vernietigd, dus je krijgt het niet meer terug. Alleen de bench krijg je mee terug.
De eerste bloedtest Rabies titer bepaling heeft ze gehad en was goed let erop dat je dierenarts de bloedtest bij het CVI in Lelystad laat doen.
De titer bepaling stuur je digitaal op naar het NVWA in Utrecht ter certificering, wij kregen hem al binnen drie dagen terug ( digitaal en papier)
De digitale versie heb je nodig voor een Import Permit.
Na betalen van 480 aud wordt je aanvraag in behandeling genomen. 2 dagen later hadden we de Import Permit
Ook je dierenarts moet iedere actie ondertekenen en data erbij.
Als je hond niet gesteriliseerd is moet je aan het einde van de rit nog een extra bloedtest laten doen.
Zorg dat je dierenpaspoort goed ingevuld wordt.
Mocht je nog vragen hebben dan laat je het maar weten, ook wij vinden het erg spannend.

Hoi:) Bedankt voor je uitgebreide reactie! Wij gaan binnenkort met het hele proces aan de slag. Zijn jullie tevreden over de diensten van vck?
 
Hoi:) Bedankt voor je uitgebreide reactie! Wij gaan binnenkort met het hele proces aan de slag. Zijn jullie tevreden over de diensten van vck?

Wij zijn ook met VCK aan de slag. Professioneel en vriendelijk. Ik kan ze zeker aanbevelen.

Inentingen zijn niet al te ingewikkeld, maar we hebben ze laten uitvoeren door de dierenarts in Hoofddorp; aanbevolen door het VCK. Hij is bekend met de Australisch procedure, dus minder risico op fouten! Momenteel de laatste twee afspraken ingepland en op 15 Juli wordt ze opgehaald voor de grote reis.

Voor het transport van het quarantine centre in Mickleham, Victoria naar Sydney maken we gebruik van JetPets. Import permit, Quarantine and JetPets kan VCK ook voor je verzorgen, maar het gaat eenvoudig via internet en is net weer wat goedkoper.

Ook wij hebben in een vroeg stadium de bench gekocht. Inmiddels twee korte vluchten binnen Europa gedaan zodat de hond wat kan wennen aan het hele proces. Op zich het overwegen waard en niet al te kostbaar; de prijs is afhankelijk van het formaat bench, maar wij waren 70 Euro enkele reis kwijt. Dat kan je direct boeken bij de luchtvaartmaatschappij, dus daar is VCK niet voor nodig.
 
Last edited:
Back
Top