even voorstellen

miranda

New Member
Hoi ik zal me even voorstellen ik ben miranda en mijn vriend (jury) en ik willen graag emigreren naar Melbourne.
Ook wil ik mijn hond en 5 katten meenemen, helaas kom ik niet echt verder met informatie hierover alles is heel verschillend.
Daarom zou ik graag van mensen die nu woonachtig zijn in Australie of mensen met dezelfde ervaring willen weten hoe zij het hebben gedaan.

groetjes miranda
 
miranda said:
Hoi ik zal me even voorstellen ik ben miranda en mijn vriend (jury) en ik willen graag emigreren naar Melbourne.
Ook wil ik mijn hond en 5 katten meenemen, helaas kom ik niet echt verder met informatie hierover alles is heel verschillend.
Daarom zou ik graag van mensen die nu woonachtig zijn in Australie of mensen met dezelfde ervaring willen weten hoe zij het hebben gedaan.

groetjes miranda

Welkom!

Ja teveel informatie is ook niet handig. Wij hebben ook twee katten en een hond. Allemaal gaat ons me naar Brisbane. Als meer informatie nog een keer of iets vragen hebt plaats een post op dit forum. Wij probeer ons beste doen tehelpen... :D
 
miranda said:
Ook wil ik mijn hond en 5 katten meenemen, helaas kom ik niet echt verder met informatie hierover alles is heel verschillend.

Wij zijn er momenteel mee bezig, het is best ingewikkeld, maar als je eenmaal weet hoe het moet valt het wel mee. Mijn man (Badri) kan het haarfijn uitleggen, maar hij is helaas vergeten te vertellen hoe dat moet, ik zal 'm even mailen dat hij uitleg moet geven :D
 
Amulya said:
miranda said:
Ook wil ik mijn hond en 5 katten meenemen, helaas kom ik niet echt verder met informatie hierover alles is heel verschillend.

Wij zijn er momenteel mee bezig, het is best ingewikkeld, maar als je eenmaal weet hoe het moet valt het wel mee. Mijn man (Badri) kan het haarfijn uitleggen, maar hij is helaas vergeten te vertellen hoe dat moet, ik zal 'm even mailen dat hij uitleg moet geven :D

Hallo Amulya,
Ik hoop nog steeds iets van jullie te horen want ik weet nog steeds niet veel. Wat zijn de kosten voor een kat en wat voor een hond en mogen katten bijvoorbeeld samen in een hok, en betaal je per kat of hok. Ik hoop alsnog iets van jullie te horen want ik begrijp dat jullie al haast klaar zijn.
Groetjes Miranda
 
Hoi Miranda, welkom op het Forum.
Hieronder een link naar de kosten voor de eerste 30 dagen in OZ voor je huisdieren, je kunt daar ook een tijdsschema downloaden met alle inentingen die ze nodig hebben dan kun je een dierenarts bellen die op de lijst voorkomt en die kan je dan wel de kosten vertellen.

De dieren moeten allemaal in een eigen hok wat je waarschijnlijk zelf zult moeten kopen.
Reken op 400€ per kat en heb ergens gelezen dat een hond rond de 700€ per reis gaat kosten.
Verder moeten ze allemaal een chip krijgen.
Misschien krijg je korting met 5 katten. :lol:

http://www.affa.gov.au/content/output.cfm?ObjectID=06CE8FEE-09B5-4765-9A43DB41A949BB80

Al met al ben je erg veel geld kwijt. :?
Groetjes Eric
 
Weten jullie al waar jullie naar toe gaan?
Want sommige(of misschien wel de meeste?) gemeente(councils) hebben een limiet aan het aantal honden en katten.
Ook mogen de katten vaak ('s nachts) niet buiten. En alleen in de eigen tuin in ieder geval.

Ik weet het allemaal niet precies, en het verschilt per gemeente.

Oh, ik zie dat je naar Melbourne gaat. Ik heb laatst dit gelezen op british expats:
http://britishexpats.com/forum/showthread.php?t=249719&highlight=cats+melbourne

http://www.mornpen.vic.gov.au/content/content.asp?cid=587&tid=587&tpid=587&sid=&spid=&cnid=1565
Hier staat info over hoeveel katten en honden. Hangt van hoeveelheid grond af, maar sowieso maar maximaal 3 katten, en meestal 2 :(
Dit is trouwens voor de Mornington Peninsula, maar ik denk niet dat het in andere councils veel zal verschillen....

Oh, en hier is heel veel nuttige info (die gaan wel naar Perth, maar de info is denk ik bijna hetzelfde voor overal)
http://britishexpats.com/forum/showthread.php?t=229451&highlight=cats+melbourne

Succes!

groetjes
Simone
 
Hier willen veel huiseigenaren geen huurders met dieren. Als net gearriveerde immigrant is het al moeilijk om een (leuk) huis te vinden aangezien je geen huurverleden hebt, vaak geen australische referenties en geen baan. Het wordt nog moeilijker als je ook nog 's huisdieren hebt.
 
welkom op het forum.
Het is inderdaad waar dat het moeilijker wordt om een huis te krijgen als je huisdieren hebt.
Wij hadden ook een hond, wouden die heel graag mee nemen, maar besloten het toch niet te doen. We hebben een goed huis voor hem gevonden. Ik vind het heel jammer, maar om eerlijk te zijn ben ik eigenlijk blij dat we het niet hebben gedaan. Vooral in het begin ben je zo druk met dingen regelen, en waar ik dan onze hond had moeten laten weet ik niet.
Maar aan de andere kant is het ook niet leuk om je diertje achter te laten.
Ik hoop dat je voldoende informatie hebt. Anders kun je ookk eens bellen met de rijksvoorlichtingsdienst voor vee en vlees. Daar heb ik toen der tijd veel informatie van thuis gestuurd gekeregen. Over inentingen en onderzoeken. En verder staat er op immi gov ook een stuk voor huisdieren, met de benodigde informatie

groetjes
 
Back
Top