EVEN VOORSTELLEN

ALICESPRINGS

New Member
hallo noorderburen en tegenvoeters

ik ben pascal en samen met mijn vrouw en hond woonachtig in zingem (belgie) nabij gent .

ik kwam deze namidag toevallig op de site terecht bij het zoeken naar emigratie voorwaarden voor australie.

ikzelf ben reeds twintig jaar ongelooflijk gefasineerd door australie alhoewel we pas naar onderen zijn vertrokken op jawel 7/11/2001 voor een trip(je) van drie weken
de drang naar australie kwam er op achtienjarige leeftijd toen een vriendin voor een jaar naar oz vertrok met de rugzak

ze schreef regelmatig (internet was toen nog niet geboren) en telkens ik een brief ontving kreeg ik zin om achter te vliegen

na mijn school te hebben beeindigd in 1986 was het de bedoeling om ook maar eens te gaan eind 1987 na het beeindigen van mijn legerdienst.

maar geldgebrek door een nogal dure legerdienst zorgde ervoor dat mijn plannen noodgedwongen in de kast belanden en ja als je eens begint te werken je kent het wel ...

toen werd australie steeds maar uitgesteld (opstarten eigen zaak , kopen handelspand je weet wel )

onze trip in 2001 was honderd maal mooier dan gehoopt
we hebben het deel rond darwin (mobilhome)met kakadu lichfield katherine gedaan zo met een vlucht naar alicesprings met (kampeersafari)mc donald ranges en uluru om te eindigen (vlucht) in perth waar een vriendin woont te edgewater

het meest merkwaardige vond ik dat toen we in australie toekwamen we(ook mijn vrouw) direct het gevoel hadden dat we thuis kwamen

dit was ons nooit eerder overkomen in een ander land

het terugkomen naar belgie was zwaar en tevens onrustbarend

nu en dan komt het australisme boven en vandaag was terug zo een dag
er loopt reeds enkele weken een reeks over australie op het tweede belgische televisienet en dit bevorderd aleen maar de drang om toch nog maar eens terug te gaan naar het prachtige (continent) land met zijn gastvrije bevolking en waarom niet voor een langere periode of voor altijd

mijn vraag is dan ook kan en wil iemand me eens uitleggen welke visums(langer verblijf ) er uiteindelijk bestaan en wat ze in feite inhouden ,want een zoektocht op het net heeft er voor gezorgd dat ik door het bos de bomen niet meer zie

en mijn vraag is daardoor ook of het realistisch is om met een technisch lager diploma (voor mij ) maar met veel beroepservaring en ondernemersschap , en een graduaat accountant diploma voor mijn vrouw te dromen op achtendertig jarige leeftijd van emigratie naar australie

alvast bedankt

pascal & caroline
 
ALICESPRINGS said:
hallo noorderburen en tegenvoeters

mijn vraag is dan ook kan en wil iemand me eens uitleggen welke visums(langer verblijf ) er uiteindelijk bestaan en wat ze in feite inhouden ,want een zoektocht op het net heeft er voor gezorgd dat ik door het bos de bomen niet meer zie

en mijn vraag is daardoor ook of het realistisch is om met een technisch lager diploma (voor mij ) maar met veel beroepservaring en ondernemersschap , en een graduaat accountant diploma voor mijn vrouw te dromen op achtendertig jarige leeftijd van emigratie naar australie

alvast bedankt

pascal & caroline

Welkom Pascal en Caroline op dit forum !

Op jouw twee vragen is niet eenvoudig een antwoord te geven !

Er is al erg veel over gezegd en geschreven, onder andere op dit forum.

Ik zou deze site goed lezen, er is veel informatie terug te vinden op XPdite Portal en op de immigratie site van de Australische regering, kunnen jullie ook het een en ander lezen:
http://www.immi.gov.au/

Alvast veel succes met het lezen en doorspitten van het een en ander !

Groetjes,

Ingrid.
 
Hallo Pascal & Caroline,

Jouw beschrijving van het australisme komt overeen met heimwee; dat hebben wij nou ook. Wij hebben de laatste papieren reeds verstuurt en het is dus wachten (heel lang) voordat we zeker weten dat we die kant op kunnen.

Volgens mij is het mogelijk voor jullie om die kant op te gaan, maar zeker weten doe ik dat niet, je zou voor een busines-visum in aanmerking kunnen komen, maar dan moet je daar wel een bedrijf opzetten / kopen. Hoe dat precies in het werk gaat weet ik niet en ik weet ook niet iemand op dit forum (of ik ben die persoon even vergeten, het is vroeg nu) die voor zo'n visum gaat.

Maar volgens mij moet het wel kunnen.

Een graduaat accountant diploma, is dat HBO? Als dat zo is EN het beroep staat op de SOL (beropenlijst) EN jij hebt alleen maar LBO/MBO, dan denk ik dat je een kansje maakt; het is van meer dingen afhankelijk.
Om zeker te weten, zou ik als ik jullie was eens contact opnemen met een Australisch bureau (GEEN NEDERLANDS bureau!). Over het algemeen willen ze wel een gratuit testje doen voor je en kun je aan de hand daarvan beslissen of je het zelf doet of met behulp van een bureau.

Welkom op dit forum (hoort eigenlijk als eerst geschreven te worden) en heel veel succes.
 
Hoi Pascal en Caroline,

Een beetje laat (i.v.m. vakantie) maar niet minder gemeend:
Welkom op het forum!

Groeten,
Louw
 
Back
Top