Even voorstellen

Robby

XPdite Sponsor
Hallo allemaal,
Ik ben Robby ( Rob ) en nieuw op dit forum.
Reeds 29 jaren ben ik getrouwd met een Australiesch uit Adelaide.
Wij zijn vaak in Oz geweest maar ( behalve bij mijn vrouw ) is het verder nooit in mij opgekomen om te emigreren.Ik heb er ook nooit stil bij gestaan.Een maand of drie geleden zaten wij naar een programma over Oz te kijken toen Regina mijn vrouw ineens op het idee kwam om weg te gaan.Wij hebben er niet al te lang over zitten praten maar ik merkte wel op dat ze dat heel graag wou.Ik heb de weken daarna met enkele vrienden over gepraat en kwam snel tot de conclusie dat velen met mij zouden willen ruilen.Er gingen nog een paar weken voorbij en omdat ik Australie een prachtig land vind,ook om te wonen,heb ik twee weken geleden een aanvraag voor een spouse visa in Berlijn ingediend.Tot mijn stomme verbazing kreeg ik binnen een week een bevestiging van DIMIA met de mededeling dat alles in orde is en dat ik in aanmerking kom voor een visa subclass BC 100. Weet niet eens wat dat is.
Eventueel zou ik het ook persoonlijk kunnen ophalen in Berlijn als ik haast heb om weg te gaan stond in die brief.
Ik vind het allemaal wel mooi en prima maar heb nu een luxe probleem.
Hoe moet ik dit allemaal nu aanpakken en waar te beginnen.Aan iedereen die ervaring heeft met verhuizen/emigreren naar Oz zou ik willen vragen: Heb je ideeen of suggesties kom er alsjeblief mee.

Alvast bedankt
Robby en Regina
 
harstikke mooi man dat alles zo snel is verlopen, vele zijn jalours op je.
En welkom op het forum!!
Tja en waar je moet beginnen:
administratie uitpluizen, dingen opzeggen, adres dooverwijzen.
Verhuisbedrijf regelen, dingen inpakken
uitzoeken waar je wil gaan wonen.
Belangrijke documenten opzoeken.
pppppffffff ik zou het allemaa niet weten eigenlijk.
Heb het zelf 6 mnd geleden gedaan maar je bent zo druk dat ik het allemaal niet meer weet misschien heb je wat aan deze site
http://www.verhuisadvies.nl/emigreren.htm En kom je nog met dingin in de knoop kan je het altijd vragen, want er zijn meerder mensen al verhuist.

Groetjes
 
tjsa rob...waar moet je beginnen....moet eerlijk zeggen dat het voor mij ook nog allemaal een grote warboel is (ik vertrek over 18 dagen (shit, 18 dagen al!!) naar perth op een prospective marriage visa)...

gewoon bij het begin beginnen - er zijn inderdaad wel wat verhuissites op het net (verhuis.pagina.nl etc.) die je een idee geven welke dingen je allemaal moet regelen, maar dit forum is ook een handige starter....

zoals heidi al zegt - we zitten allemaal met dezelfde vragen - en er zijn op deze site al een berg antwoorden gegeven - maar vraag maar raak.

overigens is er ook heel veel nuttige info te vinden op britishexpats.com/forum - eenzelfde forum als dit maar enigzins groter van opzet.


veel succes!!

tanja
 
Hoi Robby,

Welkom op het forum!
Ik ben ervan overtuigd dat je hier op het forum veel waardevolle informatie zult vinden die je verder kan helpen.

Groeten,
Louw
 
Hallo allemaal,
Hartelijk voor jullie reactie.
Ik weet nu al veel meer en hou jullie wel op de hoogte hoe alles verloopt.

Have a good day

Groetjes
Rob en Regina


[/quote][/list]
 
Back
Top