Even voorstellen ;)

Zwerver

Moderator
Hoi ;)

Ik ben Ronald van den Blink en zit er heel sterk aan te denken om te emigreren naar Australie. Van 2 oktober 2006 tot 2 juli 2007 heb ik met mijn vriendin een WHV gehad. Belangrijkste twijfelpunten zijn op dit moment of we samen gaan of dat ik voorlopig alleen ga en of ik een skilled visa kan krijgen (ben bezig met het halen van mijn CISSP-certificering wat een aantal MODL-points zou moeten opleveren).

Zo, maar even een kickje, deels om te vertellen dat ik er nog steeds ben, en deels om een vraag te stellen:

Ik twijfel nog steeds heel erg, maar meer in het algemeen (moet ik het wel doen, moet ik het wel met mijn vriendin doen etc etc) dan waar en hoe. Als ik ga is het op een skilled en w.s. naar Adelaide of de omgeving van Townsville (ja dat ligt enorm ver uit elkaar :p).

Wat ik nu eigenlijk zoek is een plek om mijn twijfel te kunnen uiten en ik heb geen idee waar ik dat kan doen op het forum!

Een topic in kletsdoos openen die je twijfel noemt bijvoorbeeld? Of gewoon lekker doorkletsen op dit topic :)

[quote author=Dijnnas link=topic=8090.msg111279#msg111279 date=1203114802]
Een topic in kletsdoos openen die je twijfel noemt bijvoorbeeld? Of gewoon lekker doorkletsen op dit topic :)
[/quote]

Het mag w.m.b. ook hier, en ik ben met name op zoek naar antwoorden/manieren om over mijn twijfel heen te komen. As we speak weet mijn vriendin bijv. niet of ze mee zou gaan als ik ga en ik ben wat angstig als het gaat om werkkansen. Ik heb nu een mooie baan met heel veel uitdaging (ik ben drie verschillende IT-diensten aan het ontwikkelen tijdens mijn baan, met alle vrijheden die daarbij komen) en ik vraag me af of die kans er ook inzit in Oz.

Dan doen we het hier :)

Werkkansen genoeg in de IT begreep ik, ligt er wel een beetje aan waar je zit. Sydney schijnt het walhalla van de IT jobs te zijn, maar elders is het ook goed te doen. Hoe vrij je bent in je job kan ik je niet vertellen, maar anderen vast wel.
Maar om te beginnen: Zou jij wel willen gaan zonder je vriendin, of is dat geen optie? Wat kun je doen om de twijfels weg te nemen van haar?

[quote author=Dijnnas link=topic=8090.msg111283#msg111283 date=1203115819]
Dan doen we het hier :)

Werkkansen genoeg in de IT begreep ik, ligt er wel een beetje aan waar je zit. Sydney schijnt het walhalla van de IT jobs te zijn, maar elders is het ook goed te doen. Hoe vrij je bent in je job kan ik je niet vertellen, maar anderen vast wel.
Maar om te beginnen: Zou jij wel willen gaan zonder je vriendin, of is dat geen optie? Wat kun je doen om de twijfels weg te nemen van haar?
[/quote]
Nah, de twijfels zitten dieper dan of ze mee wil, meer of ze wel met mij wil.... dus dan is die vraag direct anders.... en ja, ik wil sowieso

Oei, serieus verhaal dus. Moeilijk.
Maar waar ligen je twijfels precies? Je zegt dat je sowieso naar Australie wilt of je vriendin nu mee gaat of niet. Twijfels over of je er werk kunt vinden of niet, lokatie, of is het een gevoel van ergens toch niet helemaal zeker te weten of je er goed aan doet?

Volg je hart.....anders krijg je toch maar spijt! Ik weet het, dit klinkt wel heel bot maar uiteindelijk draait het hier toch om.

Succes, Chantal

Zou het niet mogelijk zijn om hier loopbaanonderbreking te nemen? Dan kan je altijd de draad terug opnemen als je terug komt...

Veel succes,
T

Punt is dat ik heel graag wil, maar dat ik mijn huidige baan niet zomaar op ga geven :) daarvoor moet ik wat zekerheid hebben, ook omdat het dus een keuze wordt tussen met of zonder vriendin  :?

Hoi Zwerver,

Hier nog een die er zich mee bemoeit.
Tuurlijk is je baan hier belangrijk. Maar wat is het belangrijkste? Werk je om te leven of leef je om te werken? En wat wil je met je leven? Als je graag naar Australie wilt ga er dan voor. Hier op het forum hebben er al genoeg gezegd; je kunt beter spijt krijgen van de dingen die je gedaan hebt dan van wat je niet gedaan hebt. Daar sluit ik me volledig bij aan.
En wat dat werk betreft; misschien is de eerste baan daar niet je-van-het, so what. Dat komt wel. Je hebt het hier tenslotte ook voor elkaar gekregen!

Succes met de overwegingen,
Florence

Maar met loopbaanonderbreking hoef je toch ook je job niet op te geven. Ik weet niet of zoiets bestaat in Nederland, maar in Belgie kan je een onderbreking nemen en dan na een paar jaar gewoon terug gaan werken in dezelfde job. Ze mogen je (denk ik) niet ontslaan tijdens die periode...

Maar ik zou het toch ook gewoon proberen, dat is nu ook ons plan... je hele leven je afvragen of het leuk zou geweest zijn is ook niet ideaal.

Loopbaanonderbreking moet je opbouwen in NL, en daar ik net een jaar weg geweest ben zit dat er voorlopig niet in. Daarbij werk ik voor een IT-company en dat maakt het nogal lastig, aangezien zoiets in overeenstemming met je werkgever moet gaan.

Verder speelt natuurlijk ook mee dat ik dan waarschijnlijk zonder mijn vriendin ga, als de relatie dan nog goed is.

Daarboven op komt nog dat ik geen zicht heb op wanneer je wat moet betalen tijdens de aanvraagprocedure, wat als ik uiteindelijk halverwege afhaak, wat heeft het me dan gekost?

Back