Even voorstellen ;)

Als ik jou zo hoor heb je de keuze eindelijk al gemaakt en blijf je lekker in Nederland.

Als je je loopbaan (gedeeltelijk) betaald wilt onderbreken moet je een levensloopregeling afsluiten. Je bent dan overigens niet 'verzekerd' van het feit dat je dan daadwerkelijk weg mag met de zekerheid dat je een baan hebt bij terugkomst. Of je nu in de IT zit of niet, zoiets gaat in overeenstemming met je werkgever. Loopt niet echt storm op die regeling heb ik vernomen.

Anyways, in de IT is er genoeg werk in NL en je komt vast wel weer aan de bak bij terugkomst. Ik neem aan dat je in OZ ook wilt gaan werken en daarmee onderbreek je je carriere niet, je zet je carriere alleen in een ander land voort. Ik begreep op dit forum eerder dat de niet-Australiers de beste functief kregen, maar uit ervaring kan ik niet spreken.

Als je wilt weten wat je moet betalen, is daar best achter te komen. Laat een kansbeoordeling doen, dan weet je gelijk of en zo ja voor welk visum je in aanmerking komt en wordt eea wat duidelijker, zo ook de kosten.

Je klinkt eerlijk gezegd niet echt enthousiast, maar kan er naast zitten.

Good luck!  :up:

[quote author=Dijnnas link=topic=8090.msg111644#msg111644 date=1203440937]
Als je je loopbaan (gedeeltelijk) betaald wilt onderbreken moet je een levensloopregeling afsluiten. Je bent dan overigens niet 'verzekerd' van het feit dat je dan daadwerkelijk weg mag met de zekerheid dat je een baan hebt bij terugkomst. Of je nu in de IT zit of niet, zoiets gaat in overeenstemming met je werkgever. Loopt niet echt storm op die regeling heb ik vernomen.

Anyways, in de IT is er genoeg werk in NL en je komt vast wel weer aan de bak bij terugkomst. Ik neem aan dat je in OZ ook wilt gaan werken en daarmee onderbreek je je carriere niet, je zet je carriere alleen in een ander land voort. Ik begreep op dit forum eerder dat de niet-Australiers de beste functief kregen, maar uit ervaring kan ik niet spreken.

Als je wilt weten wat je moet betalen, is daar best achter te komen. Laat een kansbeoordeling doen, dan weet je gelijk of en zo ja voor welk visum je in aanmerking komt en wordt eea wat duidelijker, zo ook de kosten.

Je klinkt eerlijk gezegd niet echt enthousiast, maar kan er naast zitten.

Good luck!  :up:
[/quote]
Ik zit op dit moment in de vervelende situatie dat mijn relatie zo slecht gaat dan alles wat ik bedacht had (zoals over 2 jaar in Oz zitten samen met mijn vriendin) even op losse schroeven staat, daardoor klink wat minder enthousiast. Ik was (en dat kan je ook opzoeken in de andere topics) behoorlijk enthousiast maar dit gaat me gewoon even niet in de koude kleren zitten helaas....

Vind het erg vervelend voor je en zulke dingen gebeuren helaas, komen vast weer goed, maar daar heb je nu niets aan. Je zal er maar mee rondlopen.
Ik hoop dat het snel beter met je gaat en dat jullie er uit zullen komen. Hou je taai en wie weet woon je / wonen jullie alsnog over twee jaar in OZ.

Hou je taai!

Dijnnas

Ook een warm welkom van mij.

Lastig probleem. Het lijkt mij verstandiger om eerst je relatie problemen 'op te lossen' (klinkt eenvoudig maar dat is het meestal niet) en vervolgens te gaan kijken of je (of jullie) nog door wilt gaan met emigreren. Éenmaal betaald betekend dat je je geld kwijt bent als je naderhand toch er voor kiest om in Nederland te blijven. Zonde van je geld!

Groetjes Mariette

Hoi, nog een bemoeierd!
Volgens mij zijn er zelfs bijeenkomsten voor twijfelaars.
En dan heb ik het natuurlijk over wel of niet naar Oz.
Wat betreft je relatie, als je jezelf al zulke vragen steld........
Maar goed, niet mijn pakkie an.
Ik spreek uit ervaring, als ht aan mij had gelegen was ik 15 jaar geleden al niet meer in NL geweest, maar ja je kent het , opleiding, vriendje, huisje, enz.
Gelukkig nu al jaren een vent die gewoon met me gaat verkassen.

Ook een optie :wink:

sterkte ermee

Marie

Back