even voorstellen

kaspar

New Member
Hoi allemaal,

Mijn vriendin Manon en ik zijn ook van plan om naar Australie te gaan! Tijdens het zoeken naar antwoorden op onze vragen kwam ik op deze site terecht. Echt super om zoveel verhalen en informatie van mensen te vinden die met hetzelfde bezig zijn als wij!

Even voorstellen: Wij zijn Kaspar & Manon, 25 jaar, en studeren beiden nog, hoewel we wel bijna klaar zijn. Ik heb vorig jaar stage gelopen in Perth, aan Curtin University, en vond het daar echt geweldig. De relaxte sfeer, het klimaat, de 'no worries' mentaliteit... Aan het eind van mijn stage had mijn professor nog een verrassing voor me: ze waren zo tevreden dat ze graag wilden dat ik na mijn studie terug zou komen om te proveren (wetenschappelijk onderzoek doen voor ong. 3 tot 4 jaar). Een unieke kans, om me te verdiepen in een interessant vakgebied en te wonen en te leven in een prachtig land! Aan het eind van mijn stage is ook Manon naar Perth gekomen en hebben we twee maanden door Australie getrokken. Ik ben blij dat zij toen geweest is (en ook enthousiast geraakt is), want nu is de beslissing om te gaan daardoor veel makkelijker geworden. Hoewel we in principe voor 4 jaar gaan, kan het best zijn dat we niet meer terug willen, maar dat zien we tegen die tijd wel.

Op dit moment zijn we aan het kijken welk visum we moeten hebben. Ik kan op een studenten-visum erheen, en Manon zou dan als ik het goed begrepen heb als de-facto spouse mee mogen met ongelimiteerde werkrechten (Manon wil een baan gaan zoeken in Perth). Zijn er mensen op het forum die deze procedure (dus op een studentenvisum en dan de partner als de-facto mee met werkrechten) hebben doorlopen? Ik ben heel benieuwd hoe streng de eisen zijn, of je geinterviewd wordt, hoe lang het geduurd heeft, etc. Ik moet zeggen dat ik het forum nog niet doorzocht heb, dus dat zal ik eerst gaan doen.

Groeten van Kaspar en Manon
 
Hoi Kaspar en Manon,

Welkom op het forum.
Er is hier nog een stel (Rebekka en Martijn) die in dezelfde situatie zitten als jullie.
Dus als je zoekt naar posts van hen dan wordt je waarschijnlijk al een stuk wijzer m.b.t. het visum.

Groeten,
Sander
 
dat zijn wij dus! Wij zitten er midden in. En het is een heel uitzoek werkje. Je kunt ons ook persoonlijk mailen. Misschien wel net zo snel... Waar zitten jullie in het hele proces??
 
Back
Top