even zeuren over werk

tum

XPdite Sponsor
Hoi allemaal ,

Jawel, een nieuwe ontwikkeling. Bij mij op het werk (gewoon nog hier in NL)
is de nieuwste ontwikkeling dat ze de organisatie willen gaan 'kantelen'!!
Ja hoor, zeker weer een nieuw modewoord  :-o :-o
iemand leuke ideetjes hierover, ............alles mag!!
Of wellicht heeft iemand zo'n 'kantelingsproces' al eens meegemaakt,
ben benieuwd?

Groetjes Miran  :) :)
 
[quote author=tum link=topic=4317.msg53838#msg53838 date=1143726413]
Of wellicht heeft iemand zo'n 'kantelingsproces' al eens meegemaakt,
ben benieuwd?
[/quote] Ik heb wel eens een kantelingsproces meegemaakt, maar dat was laat op de avond op een bedrijfsfeestje  :drink:
:rotflmao:

Cheers Sander :up:
 
Nou dan klopt het wel wat Henriëtte zegt  :wink:
dus.....laat op de avond omvallen
tijdens een bedrijfsfeestje!!!!!
  :)

al dat gekantel ook altijd, ..........het zou eens afgelopen moeten zijn

nee hoor, volgens mij is het gewoon weer een of andere
verkapte reorganisatie verpakt in een vermommingswoord
als KANTELING

A WELL WE'LL SEE  :bangcomputer:
 
een kantelingsproces ???

lijkt me een leuk woord voor het oude spelletje galgje.
naar mijn mening is een kantelingsproces, dat het bedrijf door twee directeuren geleid gaat worden.

wat dus inhoud, dat het bedrijf door deze ontwikkeling kan gaan kantelen qua werkzaamheden en directie.
weet dit niet zeker, maar zal er vast wel iets mee te maken hebben.

succesmet kantelen,
doen we bij de volgende meeting in leiden eind mei ook....... :drinking: :drinking: :drinking:
 
naar mijn mening is een kantelingsproces, dat het bedrijf door twee directeuren geleid gaat worden.

ahaaa, dus de bedoeling zal zijn dat alles slagvaardiger :-o zou moeten worden, met een 'uitgedunde of geherstruc-
tureerde top'

Ben benieuwd,

thanks,

groetjes Miranda  :)
 
Ja, gaan wij ook doen in Leiden:

van proces gericht (emigratieproces)
naar productgericht (drank)
:-D :-D
(want daar zou het ook nog wel iets mee te maken kunnen hebben.....of andersom)
 
Er is sprake van een kantelingsproces waarbij een ontwikkeling zichtbaar is van het ‘conrectoraat oude stijl’ naar integraal leiderschap.
:think:
 
Als je het allemaal niet meer weet, kun je altijd nog een workshop volgen:
http://www.passionned.nl/producten/...ng_elektronischedienstverlening_met_inkmodel/
"Tijdens deze complete workshop krijgt u alle details te horen welke aspecten van belang zijn om de organisatie te kantelen en elektronische dienstverlening met succes in te voeren in uw eigen organisatie. "

Dus ...

Je moet maar eens Googlen op: organisatie kantelen.
Dan vind je voldoende sites met termen om de bullshit bingo te winnen.
 
Geweldig antwoord Benneman
l*llen om te l*llen dus  :up:
it's all in the game zullen we
maar zeggen  :wink:

en Sander, integraal leiderschap is
een superuitleg!! Het is iets wat
elke baas wil hebben maar alleen
kan krijgen bij de gratie van
zijn medewerkers. KEYWORD
vertrouwen.

Zullen we een virtueel (electronische
dienstverlening  :-D ) drankje maar pakken dan
met zijn allen  :cheers:

groetjes Miranda
 
[quote author=M5 link=topic=4317.msg53849#msg53849 date=1143727902]
Er is sprake van een kantelingsproces waarbij een ontwikkeling zichtbaar is van het ‘conrectoraat oude stijl’ naar integraal leiderschap.
:think:
[/quote]

bedoel je  niet LEIDENSCHAP, :-D :-D :-D

met het oog op de volgende meeting
 
JAAAAAA ANNEMIEK, jij hebt hem
helder en transparant
werken en daarbij kwaliteit leveren voor
zo laag mogelijke kosten etc. etc. etc.
ja, die overheid hè, ....je leert ermee
leven..........maar bij jullie
kantelen ze nog niet dan?
 
Oftewel, je schiet er niets mee op om 1600 man te laten verhuizen, je geeft er alleen bakken met geld aan uit. En dat doen ze hier dus

ach, wij hebben dezelfde soort werkgever, dus het klinkt bekend  :-D :-D :-D
 
Ik weet niet wat er nu mee bedoelt wordt maar het klinkt negatief  :oops:
Zeker als de titel van de topic zie. Hmm, Kantelen. Valt soms niet mee he op de werkplek.
 
[quote author=hawk link=topic=4317.msg53867#msg53867 date=1143735397]
Ik weet niet wat er nu mee bedoelt wordt maar het klinkt negatief  :oops:
Zeker als de titel van de topic zie. Hmm, Kantelen. Valt soms niet mee he op de werkplek.
[/quote]

Het is zo moeilijk kijken hè op je beeldscherm als je gekanteld bent  :lol:

Hè wel lekker zo, om van een kantelsituatie
toch iets leuks te maken,

bedankt allemaal, dat relativeert gewoon harstikke goed  :up:
 
[quote author=Annemiek link=topic=4317.msg53856#msg53856 date=1143728455]
Integraal..... Ook zo'n woord waar hippe kantoormensen zo vaak mee gooien... En wat dacht je van "Transparant" Ik snap er allemaal nix meer van in ieder geval :)
[/quote]

Lachen dit...... zo herkenbaar (behalve "kantelen"....... wat betreft een organisatie dan).
Naast bovengenoemde termen moeten wij ook nog een "modern", "concurrerend" "productiebedrijf" zijn dat klantgericht werkt. Dat zijn allemaal geweldige termen natuurlijk die ongetwijfeld op een bedrijf van toepassing KUNNEN zijn. Ik "werk" echter ook bij de overheid .............. modern...... yeah right, concurreren..... met wie dan? productiebedrijf .........afgezien van tonnen gebakken lucht produceren wij volgens mij niets......... over die "klanten" zal ik niet eens beginnen :lol:.

Kortom, volgens mij is die "bullshit-bingo" zoals dat iets terug zo treffend genoemd werd allang een soort nederlandse bedrijvencompetitie geworden......... wij hebben trouwens ook nog "infraproviders", "netwerkmanagers", "matrix-organisatie" (mag ik mijn bureau tegenover Trinity a.u.b.) en "service-level-agreements"............. hoor ik daar iemand bingo roepen.........???
 
Kantelen is het veranderen van de structuur van een organisatie om klantgerichter te werken.

Dit fenomeen kan worden ingegeven door 2 verschillende oorzaken:

- Het management gaat onder het genot van kaviaar en chardonnay een dag op de hei zitten en bij gebrek aan zinvolle gespreksstof besluit het management dat de organisatie slagvaardiger te werk moet gaan en dusss, gaan we de boel kan-te-len. Bij terugkomst wordt een prachtige presentatie gegeven aan de hardwerkende medewerkers van hoe de gekantelde origanisatie er dan wel niet uit komt te zien. Kritische vragen uit het publiek worden angstvallig uit de weg gegaan, want ten slotte weet niemand waar het nou eigenlijk over gaat.

- Een manager komt op een dag naar zijn werk, heeft niets te doen, en besluit om een duur en uitermate vaag woord te verzinnen waarmee hij wellicht weer promotie kan maken. Want hij heeft ten slotte helemaal niets te doen en daar zou de CEO wel eens achter kunnen komen. Dusss, hij zoekt eens op google en, ja hoor, hij vindt het woord kan-te-len. Hij frummelt even snel een powerpointje in elkaar, schiet een vergaderverzoekje in bij dezelfde CEO en gaat zijn verhaal doen. De CEO vindt het geweldig, want klantgerichter werken is natuurlijk altijd goed. Ja, goed plan, we gaan een paar ton investeren in nieuwe naamplaatjes en functieomschrijvingen, bril-jant.

Een manager heeft altijd 2 onmisbare items op zijn bureau liggen: zijn linkerbeen en zijn rechterbeen.

:up:
 
Back
Top