even zeuren over werk

Bedankt AJ voor die heldere uitleg  :up:

ja, woorden als hei en ceo die carrière wil maken
zijn wel van toepassing
ook vraag ik me af HOE KLANTGERICHT
we eigenlijk dan wel niet moeten gaan werken
ik bedoel, prima, maar verminder dan
die managementsrapportages, voorjaarsnota's,
najaarsnota's, tussentijdse rapportages,
allerlei andere toetsen etc. etc. etc. zodat ik
mijn tijd aan onze klant kan besteden
ik wil wel hoor  :lol: :lol: :lol:

Wat schiet hier nu zijn doel voorbij  :-D :-D :-D
 
Ik heb hier in België nog nooooit van Kantelen gehoord hoor en toen ik het daarnet aan onze Manager vroeg, dan keek die ook maar raar!  :-D

Sara
 
Ik werk voor een Amerikaanse bedrijf.  Bij ons wordt er over 'workforce re-alignment' gesproken.  Wat dit eigenlijk betekent is dat werk naar lagere loonen landen gaat zoals Hongarije en India, en dat de dure mensen die geen werk meer hebben naar een andere uitdaging buiten het bedrijf kunnen zoeken.........
 
[quote author=Scutch link=topic=4317.msg53958#msg53958 date=1143795235]

Ik werk voor een Amerikaanse bedrijf.  Bij ons wordt er over 'workforce re-alignment' gesproken.  Wat dit eigenlijk betekent is dat werk naar lagere loonen landen gaat zoals Hongarije en India, en dat de dure mensen die geen werk meer hebben naar een andere uitdaging buiten het bedrijf kunnen zoeken.........
[/quote]
Van dit soort teksten ga ik helemaal  :devil: :devil: des duivels.
LLL's, de volledige tekst wil ik niet eens noemen. Bah!
Multinationale ondernemingen! GGGRRRRR!!!
Hoe durven die gasten met al hun miljoenen, jaguars, villa's met een zwembad, golfbaan en 20 butlers in dienst voor hun persoonlijke verzorging dit soort beslissingen te nemen om zogenaamde "dure mensen" wat gewoon minimumloners zijn van hun baan te ontnemen. Een beetje roepen van: Het minimumloon is LLL's is laager..... dus mot je er maar uuuiiittt. Onbestarfde misdaad is het. Zo, dat moest ik even kwijt.
 
Super dat je zo gepassioneerd over voel Hawk!  :up: Ik ook, ik zit in de ondernemingsraad op mijn werk en we zullen dit jaar moeilijke vraagstukken moeten behandelen over werk dat uit Nederland verdwijnt.  Maar het is moeilijk om te stoppen. 

Het wordt ons verteld 'als we niet meedoen met de concurrenten dan zijn we niet competitief meer en dus wordt iedereen in de toekomst werkloos'.  Maar uit ervaring weten we dat werk naar het buitenland verplaatsen niet altijd goedkoper is.  En wat gebeurd met de mensen die hier over zijn? 

Zo te lezen in de thread over de nieuwe wet in Australie is het daar heel makkelijk om 'dure' mensen te ontslagen en goedkopere aan te nemen.
 
[quote author=Scutch link=topic=4317.msg53967#msg53967 date=1143796409]
Zo te lezen in de thread over de nieuwe wet in Australie is het daar heel makkelijk om 'dure' mensen te ontslagen en goedkopere aan te nemen.
[/quote]

Dat is een beetje eenzijdig; niemand wil van goeie werknemers af. Daar zitten veel bedrijven zelfs om te springen.
Er is veel ophef over de nieuwe wetgeving (vandaag ingegaan), maar de kant van de ondernemers en kleinere-bedrijf-eigenaars hoor je helaas niet veel.

Het blijft zo dat een 'unfair dismissal' can be taken to court.
 
Back
Top