Eventjes voorstellen

Hoi luitjes,

Aangezien ik nieuw ben op deze zite, lijkt me dit de ideale plek om mijn partner en mezelf even voor te stellen.
Ik ben Peter en mijn Partner (met hoofdletter  :wink:) is Angelique.
We zijn ons aan het voorbereiden om ergens eind dit jaar een Skilled Visum aan te vragen.
We hopen ergens in de buurt van Brisbane terecht te komen, omdat dat ons een prachtige regio lijkt.
Het klimaat daar spreekt ons ook erg aan  :cool:

We zijn al op een seminar geweest (gegeven door de Imigration Group) in Amsterdam. Toch zitten we nog met een helehoop vragen. Met een van de belangrijkste vragen: Met welke migration agent kunnen we het beste in zee?
We vonden de Immigration Group namelijk ERG duur  :-o
Vragen zij een normale prijs (conform marktprijs)?

Ik vind dit een prachtige site en hoop hier vaak terug te komen  :mrgreen:

Tot gauw,

Angelique & Peter
 
Welkom op dit forum luitjes!

Over de prijzen van de bureau's weet ik helemaal niets, wij hebben de aanvraag zelf gedaan. Wij hebben geen lastige dingen of moeilijkheden die de emigratie zouden kunnen belemmeren. Als je een beetje tijd wil investeren, je hebt geen lastige of moeilijkheden (strafblad, ziekte(s), oid) dan is het best goed zelf te doen. Je moet wel alles goed doorlezen en zorgen dat je formulieren up-to-date zijn, ze veranderen de formulieren nogal eens (in ieder geval om het kwartaal zover ik weet)

Succes!
 
Ha Peter!

Ook namens mij welkom op het forum!
De precieze prijzen van migration bureau's weet ik niet, wat vroeg de Immigration Group? Ik weet wel dat het al snel in de duizenden euro's loopt. Ik heb toen voor partner visums rondgevraagd en dat varieerde van €1350 (beperkte service) tot iets van €2500. En ik denk dat een skilled visum nog wel wat duurder zal zijn... :(
Uiteindelijk heb ik alles zelf gedaan want een partner visum is vrij makkelijk, maar zoals Jeroen al aangaf; ook een skilled visum moet te doen zijn als je de tijd hebt en geen lastige problemen hebt.

Sommige bureau's kun je ook beperkt inschakelen om een aantal dingen te laten checken, ik geloof dat George Lombard (http://www.austimmigration.com.au) dit doet.

Groet,
Sander
 
Dank voor jullie reacties en info.
De tip om een gedeelte te laten doen door zo'n bureau vind ik een hele goeie!

We gaan in ieder geval hard aan de slag om booklet 6 uit ons hoofd te leren  :lol:
 
[quote author=Sander link=topic=924.msg7090#msg7090 date=1105349232]
Ha Peter!

Ook namens mij welkom op het forum!
De precieze prijzen van migration bureau's weet ik niet, wat vroeg de Immigration Group? Ik weet wel dat het al snel in de duizenden euro's loopt. Ik heb toen voor partner visums rondgevraagd en dat varieerde van €1350 (beperkte service) tot iets van €2500. En ik denk dat een skilled visum nog wel wat duurder zal zijn... :(
Uiteindelijk heb ik alles zelf gedaan want een partner visum is vrij makkelijk, maar zoals Jeroen al aangaf; ook een skilled visum moet te doen zijn als je de tijd hebt en geen lastige problemen hebt.

Sommige bureau's kun je ook beperkt inschakelen om een aantal dingen te laten checken, ik geloof dat George Lombard (http://www.austimmigration.com.au) dit doet.

Groet,
Sander
[/quote]

Hallo. Mijn naam is Angelique (partner van Peter). Ik heb even gekeken op de site van The Immigration Group en zij vragen 2240 Euro voor de aanvraag van een skilled visum. Ik vind het een hoop geld.... Daar staat wel tegenover dat in de afgelopen jaren een slagingspercentage van gemiddeld om en nabij de 100% hebben gehaald. Daar is ook wel weer wat voor te zeggen. Bovendien is het prettig om te weten dat als je geen kans hebt, dat ook eerlijk wordt aangegeven. Het maakt echter de keuze niet eenvoudiger. Het mooiste zou zijn om een deel zelf te doen en vervolgens alles te laten reviewen door TIG bijvoorbeeld. Ik vraag me alleen af of zij dat doen. We zijn vorig jaar December bij een informatie-avond van TIG geweest en ik had de indruk dat zij alles of niets deden.
 
[quote author=PeterNap link=topic=924.msg7188#msg7188 date=1105451793]
[quote author=Sander link=topic=924.msg7090#msg7090 date=1105349232]
Ha Peter!

Ook namens mij welkom op het forum!
De precieze prijzen van migration bureau's weet ik niet, wat vroeg de Immigration Group? Ik weet wel dat het al snel in de duizenden euro's loopt. Ik heb toen voor partner visums rondgevraagd en dat varieerde van €1350 (beperkte service) tot iets van €2500. En ik denk dat een skilled visum nog wel wat duurder zal zijn... :(
Uiteindelijk heb ik alles zelf gedaan want een partner visum is vrij makkelijk, maar zoals Jeroen al aangaf; ook een skilled visum moet te doen zijn als je de tijd hebt en geen lastige problemen hebt.

Sommige bureau's kun je ook beperkt inschakelen om een aantal dingen te laten checken, ik geloof dat George Lombard (http://www.austimmigration.com.au) dit doet.

Groet,
Sander
[/quote]

Hallo. Mijn naam is Angelique (partner van Peter). Ik heb even gekeken op de site van The Immigration Group en zij vragen 2240 Euro voor de aanvraag van een skilled visum. Ik vind het een hoop geld.... Daar staat wel tegenover dat in de afgelopen jaren een slagingspercentage van gemiddeld om en nabij de 100% hebben gehaald. Daar is ook wel weer wat voor te zeggen. Bovendien is het prettig om te weten dat als je geen kans hebt, dat ook eerlijk wordt aangegeven. Het maakt echter de keuze niet eenvoudiger. Het mooiste zou zijn om een deel zelf te doen en vervolgens alles te laten reviewen door TIG bijvoorbeeld. Ik vraag me alleen af of zij dat doen. We zijn vorig jaar December bij een informatie-avond van TIG geweest en ik had de indruk dat zij alles of niets deden.
[/quote]
Ik heb ook voor het meerendeel goede reacties over het TIG gehoord.
Ik wil alleen even zeggen dat je met die percentages uit moet kijken. Ik heb gehoord(en geloof dit ook zeker) dat migration bureaus vaak/meestal ook alleen maar de cases aannemen die ze denken die kunnen slagen.
En ik heb ook wel eens gehoord dat als ze(bureaus in het algemeen) twijfelen, ze zeggen dat het niet kan, maar dat op een andere manier/via een andere agent het toch kan.

Ik zou idd maar eerst goed Booklet 6 doornemen, hier op het forum lezen en vragen stellen, en dan zien of je een straightforward case hebt. Zo ja, dan moet je beslissen of je dus genoeg tijd en zin hebt om het zelf te doen(ik bijvoorbeeld zou dat wel doen, en vind het ook leuk(maar wij hadden dan ook maar een 'simpele' spouse aanvraag, en die doet iedereen 'sowieso' zelf))

succes!! :D

groetjes

Simone
 
[quote author=PeterNap link=topic=924.msg7188#msg7188 date=1105451793]
Hallo. Mijn naam is Angelique (partner van Peter). Ik heb even gekeken op de site van The Immigration Group en zij vragen 2240 Euro voor de aanvraag van een skilled visum. Ik vind het een hoop geld.... Daar staat wel tegenover dat in de afgelopen jaren een slagingspercentage van gemiddeld om en nabij de 100% hebben gehaald. Daar is ook wel weer wat voor te zeggen. Bovendien is het prettig om te weten dat als je geen kans hebt, dat ook eerlijk wordt aangegeven. Het maakt echter de keuze niet eenvoudiger. Het mooiste zou zijn om een deel zelf te doen en vervolgens alles te laten reviewen door TIG bijvoorbeeld. Ik vraag me alleen af of zij dat doen. We zijn vorig jaar December bij een informatie-avond van TIG geweest en ik had de indruk dat zij alles of niets deden.
[/quote]

Persoonlijk zou ik mij breeder orienteren dan alleen de TIG, ben zelf ook bij hen geweest op zowel een seminar en met een persoonlijk consult. Klonk allemaal heel leuk, maar ik ga toch ook nog eens bij wat andere Agent om de deur kijken.

Wat je uit eindelijk kiest is natuurlijk jullie persoonlijke keus.

Succes
 
Back
Top