Examen om als psychiater te mogen werken (als je je visa al hebt)

Sunburnt

XPdite Sponsor
Info gezocht (hoop dat dit in het juiste topic is!).

Een vriend van mij is psychiater, opgeleid in Zuid-Oost Azie, Zweden en Australie. Hij wil graag met zijn gezin naar Australie emigreren en we denken dat hij waarschijnlijk wel aan punten etc voldoet. Maar hij heeft begrepen dat je dan ook eenmaal in Australie weer een soort toelatingsexamen moet doen, alvorens je als psychiater mag werken. En daar ziet hij nogal tegenop.

Heeft iemand daar ervaring mee, of kent iemand die ik dat zou kunnen vragen?

Mijn dank is groot,

Sunburnt
 
Je moet inderdaad geregistreerd zijn om als arts / psychiater te mogen werken. De assessing / registering authority voor doctors is de AMC, hun website bevat alle info die je nodig hebt.
Ik weet, dat er voor "gewone" artsen (GP's en MO's) mogelijkheden zijn om in rural en remote area's aan de slag te gaan en dan later pas (binnen 2 jaar, geloof ik) je examen te doen. Het voordeel is, dat je dan al meer gewend bent aan de Australische cultuur, terminology en health care system / policies. Websites waar je meer informatie op kunt vinden: www.doctorconnect.gov.au en www.ruraldoc.com.au Ik weet niet zeker, of je als psychiater hier ook onder valt.
Hoe dan ook, zal hij de academische versie van de IELTS test moeten doen. Er hebben net 43 van de 60 psychiaters in Adelaide ontslag genomen omdat ze het niet eens zijn met de politiek en werkdruk (en hun salaris), dus er is werk genoeg!
Succes,
Leah
 
[quote author=leahandrichard link=topic=7337.msg94456#msg94456 date=1183624521]
Er hebben net 43 van de 60 psychiaters in Adelaide ontslag genomen omdat ze het niet eens zijn met de politiek en werkdruk (en hun salaris), dus er is werk genoeg!
Succes,
Leah

[/quote]

Werk genoeg, maar je gaat dan wel twijfelen aan de werkomstandigheden.
Maar volgens mij zijn er overal psychiaters tekorten!
 
Back
Top