Examination for skilled visa...

Apollo

New Member
Groot struikelblok... Alhoewel ik in aanmerking kom voor een Skilled visa, zou ik toch moeten verschijnen voor een examencommissie. Buiten extreem duur biedt dit geen zekerheid, hoewel ik al 8 jaar mijn geneeskundig beroep uitvoer... Het meest frustrerende is dat een Brits diploma wel erkend zou worden, maar mijn Vlaams diploma waarmee ik in het UK aan de slag zou mogen niet. Zijn er goede ervaringen met die examencommissies? Louter een formaliteit?Workarounds door een Brits diploma te halen via de Britse ambassade?Suggesties welkom...
 
Hi Apollo,
Dat is zeker een 'struikelblok', goed om nu na te denken over hoe graag je wilt emigreren naar Australië. Natuurlijk kijk je dan ook naar de eventuele werkgelegenheid in je beroep. Geneeskunde lijkt me toch wel een redelijke kans voor werk in Australië, maar de regels kunnen inmiddels ook wel weer verandert zijn. Als de kans op werk groot is verdien je het geld van examen terug in geluk dat je in Australië kan vinden. Een kennis van mij werkt nu als arts in Perth, ik kan haar wel vragen hoe zij dat heeft gedaan?
Als ik naar mijzelf kijk, heb ik voor mijn paramedisch beroep ook examen moeten doen (schriftelijk en mondeling), ook veel geld aan uit gegeven maar kans op een visum is (helaas) daardoor niet groter geworden. Maar ik vond het allemaal zeker waard omdat dit altijd door elke werkgever in Australië gevraagd wordt (tevens voor de skills assessment), zonder dit wijzen ze je sowieso af.
Succes met de afweging en als ik wat hoor, laat ik het je gelijk weten!
 
Cappuccino, een ervaring van een arts zou me interessant lijken. Ik zou dat zeer appreciëren.
 
Back
Top