Extra bagage aanvragen

*Anneke*

New Member
IK heb gelezen dat je vaak extra bagage mee mag nemen in het vliegtuig als je kunt aantonen dat je gaat emigreren. Ik heb Malaysia Airlines een mail gestuurd of dat bij hen ook zo is, maar ze reageren nog niet... Ik wil dit weekend eigenlijk mijn ticket boeken, dus even 2 vragen:
- Weten jullie of je bij MA extra bagage mee mag nemen? (posts op het forum waren niet echt recent)
- Hoe moet je regelen dat je die extra bagege mee mag? Oftewel: Kunnen we gewoon het ticket boeken en later die extra kilo's regelen, of moet het tegelijk?

Bedankt!
groetjes Anneke

Als je zegt dat je gaat emigreren willen ze misschien een oogje dicht knijpen als je er vijf kilo overheen gaat, maar meer ook niet.

Toen wij vertrokken hebben we ongeveer 75 kilo extra meegenomen als "overlevings spullen" voor de periode tot de container kwam. Dat is als "checked luggage" meegegaan en kostte toen (1999) rond de 175 gulden. Het waren twee grote koffers en twee stevige verhuisdozen. We moesten dat de dag van te voren op Schiphol aanleveren bij het vrachtcentrum en konden het de dag na aankomst ophalen in Sydney bij het vrachtcentrum. In Sydney jmoest er ook eerst nog een Customs declaration en een Quarantine declaration worden ingevuld en ingeleverd. Ik weet niet of die mogelijkheid nog bestaat maar het lijkt me de moeite waard daar naar te informaren.

Gewone overbagage is schreeuwend duur.......

toen wij eind november verleden jaar met Malaysia naar Brisbane vlogen mochten we omdat we gingen emigreren 10 kg (totaal voor ons 4-en) extra meenemen, op schiphol konden we na een beetje aandringen nog eens 10 kg extra inchecken (gezegd dat het anders in de handbagage meeging). ik heb eea geregeld een paar weken voordat we vertrokken bij degene waar we de tickets hadden gekocht.

Bij Singapore Airlines mag je 10 kilo extra per persoon meenemen als je aan kunt tonen dat je emigreert (kopie van je visum). Bovendien heeft SA een wereldwijde coulance van 5 kilo. Dus je kan maximaal 35 kilo meenemen. Wel moet je dit VAN TE VOREN afspreken en de schriftelijke communicatie daarover meenemen bij het inchecken om ellende te voorkomen.

Wij vlogen in januari met MA en hadden een afschuwelijke dame die vond dat we voor elk kilo extra 60 euro moesten betalen. Je hebt geluk of niet net wie er bij de incheck zit. In principe mag het dus niet wel mag je gratis 15 kilo aan sportequipment meenemen zoals fiets , golfspullen, surfboard ect.
Wij hebben niet betaald hoor ik had de kilo's eruit gehaald en ze later in mijn fiets doos gestopt die moesten we ergens anders heen brengen nadat ze gewogen waren, dus toch geluk.
Weet dat je bij SA voor 55 euro 10 kilo kan bijkopen en dan krijg je er van hun nog eens 10 kilo gratis bij.

Succes ermee
Groetjes Erna

Ik heb hierover met SA contact gehad en inderdaad mag je 10 kg extra meenemen, maar dan moet je wel bewijs hebben dat je gaat emigreren.
Ik wil zelf even kijken hoe dat dan zit met het aantal tassen wat he mee mag nemen. Ik wil namelijk (naast mijn tas handbagae) 2 tassen meenemen, maar het liefst ook mn gitaar nog...

Vlieg met KLM & Air New Zealand Amsterdam - San Fransisco - Auckland naar Sydney, Brisbane, Cairns, Melbourne of Adelaide voor € 1099,00 + EUR 180 tax en je mag 2 x 32 kilo per persoon meenemen. Dit is een jaarticktet en je mag zowel in San Fransisco als Nieuw Zeeland én op de terugreis in Azie een gratis stop maken.

Wil je meer weten dan hoor ik het wel, ik verkoop deze tickets.

Groetjes,

Wanda

Heeft niet zoveel zin, aangezien ik naar Perth ga en bij SA ook 30 kg mee mag nemen en dan alleen in Singapore hoef over te stappen.

ook 30 kg mee mag nemen

Wat Wanda schrijft is dat je 2 koffers van 32 kg mee mag nemen dus ik totaal 64 kg. Op zich is dit wel wat maar gezien de prijs van het ticket en het aantal uur dat je onderweg bent mij niet gezien!

Groetjes Chantal

Mijn twee dames (vrouw, dochter) gingen in februari 17 daagjes samen naar Sydney met Malaysian. Ondanks mijn waarschuwingen toch lekker drie koffers mee, zonder ze vooraf te wegen. Waarom weet ik nog steeds niet, want in Sydney was het 26 graden. Acht paar schoenen p.p. geloof ik. Bleken ze ruim 20 kilo overgewicht mee te zeulen. Of ze even 900 euro wilden aftikken, haha. Toch maar even overgepakt en een koffertje achtergelaten.... Ondanks het feit dat ze wel heel veel extra met zich mee wilden nemen, gaven ze aan dat de flexibiliteit van het grondpersoneel op Schiphol ook die van een vastzittende sluisdeur was.
Anders dan in Sydney overigens, want op de terugweg kwamen ze wel weg met ruim 10 kg extra (gekochte spulletjes natuurlijk)  :wink:

Excuus, 2 koffers van 23 kilo, dus in totaal 46 kilo per persoon + handbaggage

En euh, een enkele reis bedraagt EUR 884 + 115 belasting = EUR 999

Groetjes,

Wanda

Is dat wel juist, mijn nichtje uit Christchurch is via deze route gevlogen en mocht totaal per persoon 40 kilo schoon aan de haak meenemen per persoon. Vlucht was met Lufthansa en Air New-Zeeland.

Ja, dat is juist, ik print deze tickets dagelijks. Ze noemen het ook wel Piece Concept ( 2PC ).

Groet,

Wanda

Maar goed, het lukt mij dus niet om die extra kilos bij emigratie aan te vragen bij Malaysia Airlines. D-reizen heeft het ook geprobeerd, maar ook hen lukte het niet.
Heb jij nog suggesties, Wanda? (Het ticket heb ik al... :wink:)

gr. Anneke

Hallo,

Heeft niet zoveel zin, aangezien ik naar Perth ga en bij SA ook 30 kg mee mag nemen en dan alleen in Singapore hoef over te stappen

Wij zijn ook met singapore airlines gevlogen en we mochten 35 kg per persoon meenemen.
Bij SA hebben tegen ons gezegt dat je 25 kg per persoon mag meenemen en 10kg extra als je kunt aantonen dat je gaat emigreren.
Ook hebben we nog eens voor €55,- 10 kg bijgekocht per persoon, dus voor €110,- extra mochten we in totaal 90 kg meenemen.

De groeten marcel :up:

www.baggage.nl
Kies voor luchtvracht, 20 kilo per vliegtuig versturen naar Perth € 155,20 ( of € 267,20 inclusief verzekerd tot € 5000,00 )

Dit is het bedrag tot aan de Vrachtterminal op de luchthaven van bestemming.
Nog te verwachten: lokale terminal kosten en buiten de E.U. inklaring douane.

Preferentiële vervoerder: MH, SQ, all major carriers
Opmerkingen: rates may differ per carrier 

Overzicht tarieven
Minimum gewicht: 0 kg.
Minimum tarief: 70.00
Tot 45 kg: € 6.26 per kg.
45 tot 100 kg: € 4.65 per kg.
100 tot 250 kg: € 3.83 per kg.
250 tot 500 kg: € 3.61 per kg.
Meer dan 500 kg: € 3.39 per kg.

Groetjes,

Wanda

Wij hadden 4 dozen van 20 kilo op gestuurd met de post, dit kost 55 euro per 20 kilo.
Gaat met de boot en heeft er 3 maanden overgedaan.
Je kan het gewoon naar de GPO in de plaats waar je gaat wonen sturen is toch iets goedkoper.

Erna

@ Jan en Erna,
Vandaag dus van travel agent gehoord dat Singapore Airlines geen extra bagage meer toestaat (sh*t). Vanaf 1 april zijn de regels veranderd (op zich opmerkelijk dat ze zelf daarvan nog niet op de hoogte zijn, want mail na 1 april biedt nog leuk 10 kg p.p. aan). Maar om trammelant aan de balie te voorkomen... hoe heb je dat precies gedaan? Moet je geen adres hebben hiervoor? Thanks!!
Kath

Back