Extra bagage aanvragen

Hoi Kathleen

Dat is balen zeg dat SA het heeft afgeschaft.
Je kan het gewoon opsturen naar de GPO in de plaats waar je gaat wonen en natuurlijk jouw naam erop. Is super handig en vond het niet duur 20 kilo voor 55 euro. Ze hebben zelfs de dozen niet opengemaakt.
Het mag trouwens niet in bananendozen ect vergeet dat niet, dit ivm fruitvliegjes.
Wij het postkantoor kan je een formulier halen die je in moet vullen en op de doos plakken.
Succes ermee, hopelijk is het duidelijk anders hoor ik het wel.

Groetjes Erna

@ Kallie... not really  :wink: Moet nu eigenlijk werken, maar zit met korstoogjes achter PC. Kan het niet laten effe te checken... :lol:

@ Erna: ik ga er effe achteraan. SA vraag 30 euro per kilo!! Lolbroeken!! Zie het op zich wel zitten om het e.e.a. vooruit te sturen, scheelt koffers leuren met kleintje erbij. Denk dat we aan haar meer dan genoeg zorg hebben  :grin: Hoe lang deed het spul erover? Kun je het een tijdje op postoffice laten staan??

Hoi Kathleen

Voor ons was het een goede ervaring, het duurde voor 3 dozen 3maanden en 1 doos was er na 10 weken.
Ze bewaren het 2 maanden voor je, heb je het dan niet opgehaald sturen ze het terug.

Succes ermee

Erna

hey, wat ontzettend balen dat die 10 kilo's zijn afgeschaft (15) bij SA! Ik had me daar ook al op ingesteld! Maar heb ik Nederland ook al 2 dozen klaarliggen van 20 kg pstuk voor 55 euro.Per boot. Niet te duur!

Eh.... hebben weer met SA gesproken/gemaild en die zeggen weer dat het wel kan... Zodra we uitsluitsel hebben, plaats ik een postje!!

hey Kathleen,
voordat ik naar ierland verhuisde om bij mn partner te zinn in afwachting van ons visum, had ik bv al div. boeken, fotoboeken en dergelijke ingepakt en gewogen, in een doos gestopt en bij postkantoor al benodigde papieren gehaald en op doos geplakt. Mijn ouders kunnen dan tzt de dozen opsturen!

Kathleen, om het op te sturen hoef je geen adres te hebben in Australie, je kan het naar de GPO toe sturen en het daar ophalen.

Erna

via wie hebben jullie het opgestuurd? Via TPG (TNT or what ever)? Hebben jullie niks met container o.i.d. gedaan. Wij zitten een beetje in lastig pakket. Hebben erg weinig wat meegaat en kost relatief enorm veel pingping. Heb geen zin in taferelen zoals Bartman. Moet 1 a 2 kuub over laten varen/vliegen. Maar is mogelijk wel zwaar...
Kath

Kathleen, inderdaad met TNT.
Wij hebben 4 dozen van 20 kilo opgestuurd en verder niks. Wel hadden we vorig jaar onze fietsen en kleren die we toen mee hadden bij vrienden achter gelaten. Verder hebben we nu niks meer en hebben hier absoluut geen spijt van, toen de dozen aankwamen hadden we nog bij dingen waarom hebben we dit en dat meegenomen. Bij ons zijn de dozen niet opengemaakt en we hoefden hier niks extra te betalen.
Wij hechten niet echt veel waarde aan bezittingen , alleen onze muziek was echt belangrijk en foto's dit zat dan ook in de dozen.

Groetjes Erna

Hmm Heb net mijn eerste offerte binnen van WFL, ze rekenen 2300,- voor 5 m3. Was al niet zeker of dat ik mijn huisraad mee zou nemen maar begin nu helemaal te twijfelen.

@Erna
Het net even je tip gecheckt (http://www.tntpost.nl/voorthuis/pakketten/naar-het-buitenland-sturen/pakket-plus-buiten-eu/index.aspx). Dit lijkt er dus meer op  :up:. Ik las dat je 4 dozen hebt verzonden mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat de extra kosten zijn die nog boven op zo'n zending komen?

Groetjes Chantal

Hoi Chantal

Is niet brutaal hoor. Wij betaalde per doos waar wij 20 kilo in hebben gedaan , dat is het maximale gewicht per doos naar Australie 55 euro, dit is het totale bedrag geen extra kosten. Dus 4 dozen 220 euro is 80 kilo. Je moet op de doos schrijven wat erin zit dit zijn speciale formulieren die je bij het postkantoor kan ophalen en dacht dat je voor 140 euro verzekerd bent je kan wel extra verzekeren, maar hier moet je extra voor betalen.

Groetjes Erna

Hoi allemaal, zou er nog even op terugkomen. Na contact rechtstreeks met Singapore: je mag 10 kg extra meenemen maar moet wel een PR-visum hebben en hun hiervan een kopie opsturen... Mag dus WEL.

Greetz,
Kath

Dit is de link naar TNT Post

http://www.tntpost.nl/voorthuis/pakketten/naar-het-buitenland-sturen/pakket-plus-buiten-eu/index.aspx

En naar Australie (zone 5) is standaard mogelijk. De doos die wij eeen maand of 2 geleden stuurden was er binnen een week !!!

Thanks Erna!  :up:

Ik wist niet zeker of er nog extra customs berekend werden, maar ik zie dus dat dit niet het geval is. Ik denk dus dat het een doos of 4 wordt die ik in eerste instantie dan verzend. Mogelijk dat ik dan nog 1 a 2 dozen bij mijn ouders parkeer die eventueel later nog een keer laat versturen.

Al moet ik zeggen dat het me ook niet slecht uit komt dat je dus toch die extra 10 kg met SA mag meenemen.

Groetjes Chantal

die extra 10 kg is erg goed ja, en klopt het dat je zowiezo een marge van plus 5kg hebt? Dan kan je zelfs 15 kg extra meenenem, toch...?

Back