Extra kopie IELTS resultaat?

tweety

XPdite Sponsor
Je orginele IELTS uitslag stuur je dus met je visum aanvraag mee.
Hierna ben ik dus alleen nog in het bezit van de door mij gemaakte scans. Is het nodig om een extra kopie van je IELTS resultaat aan te vragen? M.a.w. heeft iemand buiten zijn/haar visum aanvraag nog gebruik gemaakt van deze resultaten?

Groetjes Chantal
 
Oeps ik zie net dat bij je aanvraag je kunt volstaan met je IELTS Test Report Form (TRF) Number. Dus er hoeft geen orginele versie naar de DIAC!

Maar ik zou toch graag willen weten of iemand zijn IETLS resultaat nog ergens voor gebruikt heeft.

Gr. Chantal
 
Wij hebben een exemplaar naar Buijsse laten sturen (die naar de DIAC is gegaan). En eentje naar onszelf zodat we altijd nog bewijs achter de hand hebben. Er gaat zo'n papierwinkel mee naar Oz zodat dat ene formulier ook niet meer uitmaakt, beter mee dan om verlegen.
 
Wij moesten ons originele ielts report opsturen en hebben alleen een gescand exemplaar. Overigen kun je voor €5 een kopie opvragen.
 
Je hebt voor de visum aanvraag inderdaad niet je originele raport nodig, dus ik heb hem nog!
Nooit meer naar gevraagd door niemand.

Henriette
 
Hey hey, in de documentatie / correspondenties met DIMIA/DIMA/DIAC (hoeveel namen zullen ze in 2008 aannemen? ;) ) staat dat je nooit orginele documenten op moet sturen; alleen certified copies van documenten. Ik heb dus ook een certified copy opgestuurd |(en het nummer ingevuld) en het orgineel ligt nog gewoon hier thuis.

Je kon voor je IELTS wel 'kopieen' bestellen maar alleen voor instanties en niet voor jezelf. Ik weet dus niet of het mogelijk is een nieuwe kopie voor jezelf te aan te vragen; misschien kan je maar beter even met ze bellen... Maar goed; als je het formulier uiteindelijk nooit meer nodig hebt.... ;)
 
Ja, je hebt gelijk ik haalde de visa aanvraag en de goedkeuring voor de beroepsorganisatie door elkaar. Wij moesten een originele ieltsreport toezenden naar een beroepsorganisatie en hebben een kopie naar een andere beroepsorganisatie laten versturen.
 
Wij hebben het BLTC in Amsterdam de IELTS resultaten rechtstreeks naar de instantie in Australie laten sturen. Tevens kregen wij zelf ook een orgineel
 
Bedankt voor jullie advies!

Zal dus even een gecertificeerd kopietje laten maken. Ik meende dat ik ergens had gelezen dat ik een orgineel exemplaar moest versturen....alleen dat kan ik nu niet meer terug vinden.  :|

[quote author=4np link=topic=7819.msg101844#msg101844 date=1193735871]
Je kon voor je IELTS wel 'kopieen' bestellen maar alleen voor instanties en niet voor jezelf. [/quote]

Ja hoor dat kan wel hoor kost alleen 25 euro voor 2 exemplaren.

[quote author=Jan and Erna link=topic=7819.msg101852#msg101852 date=1193739064]
Wij hebben het BLTC in Amsterdam de IELTS resultaten rechtstreeks naar de instantie in Australie laten sturen. [/quote]
Kijk hier heb ik dus niet over nagedacht.

Nogmaals bedankt, Chantal
 
Back
Top